Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door R-Road »

Hallo allen,

Ik heb opeens een probleem waarbij mijn twee DC add-ons niet meer worden gevalideerd, waardoor ik dus niet ermee kan spelen... Tot 1,5 week terug werkte alles nog prima en ik heb de afgelopen maanden niks gedownload, verplaatst, bewerkt of zoiets dergelijks, dus dit komt geheel onverwacht voor mij en heb geen idee waardoor het komt.
Het gaat om de volgende twee add-ons:
- Mat ‘54 (Dutch Classics 6):
- Mat ‘46 (Dutch Classics 10)


Ik heb Dutch Classics hierover al benaderd, maar sommigen van jullie zullen wel bekend zijn met hun (gebrek aan) reactievermogen, dus vandaar dat ik het hier nog probeer...
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door Danddddzzz »

Heeft jouw Antivirus niks in quarantaine gezet? Dat komt wel vaker voor bij TS Classic.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door R-Road »

Danddddzzz schreef:
18 aug 2022, 08:53
Heeft jouw Antivirus niks in quarantaine gezet? Dat komt wel vaker voor bij TS Classic.
Mijn antivirus heeft niks in quarantaine staan, ook het volledig uitschakelen van dat programma helpt niet helaas.
Ik moet overigens wel vermelden dat ik nog een backup heb waarop de twee add-ons staan, echter stamt deze nog uit TS2021 en ik weet uit ervaring dat oudere backups nogal wat ellende op kunnen leveren, waardoor ik me er niet aan waag…
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8094 keren
Contacteer:

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door Frison »

De backup waar alleen de beide DC in zitten kan je rustig terug plaatsen, mits je deze beide natuurlijk separaat kan afscheiden door te browsen in je backup en dan alleen kiezen om die terug te zetten. Daar kan in wezen niets mis mee gaan.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door R-Road »

Frison schreef:
18 aug 2022, 10:59
De backup waar alleen de beide DC in zitten kan je rustig terug plaatsen, mits je deze beide natuurlijk separaat kan afscheiden door te browsen in je backup en dan alleen kiezen om die terug te zetten. Daar kan in wezen niets mis mee gaan.
Ik heb dit gedaan, maar dit heeft helaas geen effect...
Ik heb ook de installers geprobeerd, maar beiden geven aan dat het serienummer al te vaak is gebruikt, terwijl ik het maar één keer eerder opnieuw heb gebruikt twee jaar geleden...
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door Rob Jansen »

Heb zelf ook de ervaring gehad dat een reactie 2 weken kon duren of gewoon volledig uitbleef.
Bij de activatie heb ik 1x gehad dat het te vaak gebruikt zou zijn, maar dat klopte niet.

Nadat ik een mail heb verstuurd met aankoopbewijs, bestelnummer, datum enz. Werkte de code ineens weer na 2 weken wachten.
Dus probeer een mail te verzenden met de gegevens en probeer gewoon te installeren na aantal weken.

Dutch Classic kun je niet zomaar ineens uit een backup terugzetten als je Train Simulator opnieuw is geïnstalleerd, je mist namelijk dan wat cruciale bestanden waarop de beveilig checkt, die zitten buiten de Assets map.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3384
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2131 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door Marklin »

Uhm toch een vreemde situatie wat ik (nog) nooit eerder ben tegengekomen wat betreft de DC add-ons en dit zo maar uit het niets kan gebeuren.
En dat Train Simulator opnieuw is geïnstalleerd word niet over gesproken dus dat kan dan uitgesloten worden, tenzij we niet alles weten hoe het precies zit.
Hoe het ook zei als je geen contact kunt leggen c.q. krijgt met de support van DC en mogelijk ook geen bewijs kunt tonen zie ik het somber in ....
Mja altijd positief blijven denken, en wie weet .... :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door R-Road »

Marklin schreef:
18 aug 2022, 14:20
Uhm toch een vreemde situatie wat ik (nog) nooit eerder ben tegengekomen wat betreft de DC add-ons en dit zo maar uit het niets kan gebeuren.
En dat Train Simulator opnieuw is geïnstalleerd word niet over gesproken dus dat kan dan uitgesloten worden, tenzij we niet alles weten hoe het precies zit.
Hoe het ook zei als je geen contact kunt leggen c.q. krijgt met de support van DC en mogelijk ook geen bewijs kunt tonen zie ik het somber in ....
Mja altijd positief blijven denken, en wie weet .... :wink:
Ik heb de originele bestelgegevens en de daarbij behorende bevestigingsmails van toen doorgestuurd, dus dat lijkt mij geen probleem. Ik heb dus de treinen al eens opnieuw geïnstalleerd, maar die hebben daarna ruim 2 jaar gewoon naar behoren gewerkt dus dat zal het probleem niet zijn. :thinking:

Rob Jansen schreef:
18 aug 2022, 14:11
Dutch Classic kun je niet zomaar ineens uit een backup terugzetten als je Train Simulator opnieuw is geïnstalleerd, je mist namelijk dan wat cruciale bestanden waarop de beveilig checkt, die zitten buiten de Assets map.
Precies, en heb al eens eerder gehad dat het kopiëren van een payware add-on de situatie alleen maar erger maakte, dus vandaar dat ik sceptisch was over het kopiëren…

Enfin, voor nu maar hopen en wachten op een reactie van DC, heb hem vandaag maar nog een reminder gestuurd.
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3384
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2131 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door Marklin »

Oké gelukkig dat je de gegevens nog hebt want je zult niet de eerste en laatste zijn die het niet heeft, denk bijv. als er geen back-up van is voor na een fatale crash of zo waarbij Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Afijn succes en laat ff weten of het gelukt is. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
R-RoadWillemJonkers
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door RemkoH »

Dit is dus precies de reden waarom ik alle installers van aankopen en eventuele bijbehorende licenties ergens in een cloudopslag bewaar.
Want met name DC producten kunnen altijd maar een zeer beperkte periode na aankoop worden gedownload.
Een herinstallatie zal zeer waarschijnlijk je probleem oplossen (voor zolang als dat duurt). Maar dan moet je wel de installer tot je beschikking hebben.
Wat jij met DC producten ervaart in TS gebeurd mij regelmatig met RSSLO's Vectron Advanced.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door R-Road »

De installers heb ik ook tot mijn beschikking, die geven echter aan dat ik over mijn installatie limiet heen ben, terwijl ik beide treinen maar één keer heb herinstalleerd, en het limiet twee herinstallaties is…
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Dutch Classics valideert opeens niet meer?

Bericht door RemkoH »

:cry: Dan ben je inderdaad aan de support overgeleverd.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Vragen”