Interieur

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IPanto
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2022, 08:59
1
Locatie: Moordrecht / Almere
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Interieur

Bericht door IPanto »

Ik speel al een tijdje Train Simulator Classics en ik heb al een tijdje nederlandse treinen. Er is namelijk in alle NS treinen maar 1 interieur waneer zullen deze Interieurs bijkomen

- ICM(m) 2de klas
- VIRM(m) 1ste klas beneden en boven en 2de klas beneden
- DDZ/DDAR/DDM boven en beneden 2de klas en 1ste klas beneden
- ICR(m) 1ste klas
- SNG 1ste klas
- SLT 1ste klas
- FLIRT 1ste klas
- ICNG 1ste klas
- GTW 1ste klas
- MDDM motorwagen Interieur
- Mat 64 1ste klas
- DM 90 Reguliere coupé
- SGM 1ste klas
- ICR(m) BDs stuurtafel als interieur
En uiteraard van alle treinen de balkons en misschien ook de WC

Dit is gewoon een vraag hoor en of iemand dat ooit gaat doen is ook nog de vraag
Hallo daar ik ben Isaac ik maak rare combi's van treinen in Railworks.

Zoals een ICNG + Flirt gemixt en ook nog een DDZ + Jettrain als duwkracht op de HSL zuid.

Ga ook naar https://treinenbouwplaten.jouwweb.nl/ voor leuke treinen om te maken.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Interieur

Bericht door mkasthijs »

Hey Ipanto,

Met Ctrl en + of Ctrl en pijl naar links of rechts (weet niet even niet meer goed welek) kun je van klasse wisselen in de trein (indien mogelijk). :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
IPanto
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2022, 08:59
1
Locatie: Moordrecht / Almere
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Interieur

Bericht door IPanto »

mkasthijs schreef:
20 aug 2022, 23:11
Hey Ipanto,

Met Ctrl en + of Ctrl en pijl naar links of rechts (weet niet even niet meer goed welek) kun je van klasse wisselen in de trein (indien mogelijk). :smile:
Um ik bedoelde over de Christrains treinen ik weet wel hoe je de interieur camera kan wisselen maar gaat over dat je in een VIRM maar 1 interieur view hebt en geen 2de ofzo of dat je in een VIRM beneden kan zitten in TS ???? en dan je kunt kiezen welke klas je kan zitten in een VIRM of ICM.
Hallo daar ik ben Isaac ik maak rare combi's van treinen in Railworks.

Zoals een ICNG + Flirt gemixt en ook nog een DDZ + Jettrain als duwkracht op de HSL zuid.

Ga ook naar https://treinenbouwplaten.jouwweb.nl/ voor leuke treinen om te maken.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Interieur

Bericht door mkasthijs »

Ah op die manier
Nee, daar is geen view voor gemaakt door Chris.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2171 keren

Re: Interieur

Bericht door Marklin »

Heb ooit eens begrepen dat er per treinstel maar 1 passagiers view weergegeven kan worden omdat Railworks met meerdere niet overweg kan.
Mja tijden veranderen en wie weet is het nu wel mogelijk, dit zou je eens aan Chris kunnen voorleggen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
IPanto
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2022, 08:59
1
Locatie: Moordrecht / Almere
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Interieur

Bericht door IPanto »

Marklin schreef:
21 aug 2022, 08:22
Heb ooit eens begrepen dat er per treinstel maar 1 passagiers view weergegeven kan worden omdat Railworks met meerdere niet overweg kan.
Mja tijden veranderen en wie weet is het nu wel mogelijk, dit zou je eens aan Chris kunnen voorleggen. :wink:
Ja Bijv. de Virm heeft 4 bakken en je kan 1 bak boven 2de klas en de andere bak beneden 1ste klas doen en met een zesje een beetje het zelfde maar dan ook boven 1ste klas en beneden 2de klas er bij dan zou het wel kunnen.

Alleen als je een ICM er bij zal doen zal de 2de klas alleen het viertje kunnen en het drietje zal dan niet gaan ofzo of dat je kan gaan wisselen van plek met de pijltoetsen.
Hallo daar ik ben Isaac ik maak rare combi's van treinen in Railworks.

Zoals een ICNG + Flirt gemixt en ook nog een DDZ + Jettrain als duwkracht op de HSL zuid.

Ga ook naar https://treinenbouwplaten.jouwweb.nl/ voor leuke treinen om te maken.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: Interieur

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
21 aug 2022, 08:22
Heb ooit eens begrepen dat er per treinstel maar 1 passagiers view weergegeven kan worden omdat Railworks met meerdere niet overweg kan.
Welnee, er zijn genoeg producten waarbij meerdere passangerviews per wagen zijn gebruikt. 3Dzug heeft er zelfs ruim 10 in 1 rijtuig zitten en ook Dutch Classics gebruikt er meer dan 1.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 912
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Interieur

Bericht door Rob Jansen »

Het antwoord is deze is eigenlijk vrij simpel, Chris heeft er voor gekozen om alleen de huidige passengerview te maken.
Als maker van de trein kun je er voor kiezen wat je er van maakt.

Je ziet ook makers die helemaal geen passengerview erin zetten of een basis versie met gewoon de camera in het huidige aanzicht (dus geen aparte view, maar direct in het model zelf) of zoals 3DZUG waarbij je per rijtuig 10 views hebt, dus ruim 60 views per trein (maar tsja, wie gebruikt elke?).

Uiteindelijk gaat het om treinen rijden, soms kan een passengerview handig zijn of leuk even te kijken, maar je gaat al vrij snel weer terug naar de cabine.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
IPanto
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
IPanto
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2022, 08:59
1
Locatie: Moordrecht / Almere
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Interieur

Bericht door IPanto »

Rob Jansen schreef:
21 aug 2022, 09:22
Het antwoord is deze is eigenlijk vrij simpel, Chris heeft er voor gekozen om alleen de huidige passengerview te maken.
Als maker van de trein kun je er voor kiezen wat je er van maakt.

Je ziet ook makers die helemaal geen passengerview erin zetten of een basis versie met gewoon de camera in het huidige aanzicht (dus geen aparte view, maar direct in het model zelf) of zoals 3DZUG waarbij je per rijtuig 10 views hebt, dus ruim 60 views per trein (maar tsja, wie gebruikt elke?).

Uiteindelijk gaat het om treinen rijden, soms kan een passengerview handig zijn of leuk even te kijken, maar je gaat al vrij snel weer terug naar de cabine.
Oké dan weet ik het. Dus er komen geen passengerviews bij of in de verre toekomst?
Hallo daar ik ben Isaac ik maak rare combi's van treinen in Railworks.

Zoals een ICNG + Flirt gemixt en ook nog een DDZ + Jettrain als duwkracht op de HSL zuid.

Ga ook naar https://treinenbouwplaten.jouwweb.nl/ voor leuke treinen om te maken.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Interieur

Bericht door mkasthijs »

Ik zie het niet gebeuren nee dat Chris er mee gaat maken.
Bij alle extra patches van treinen is dit niet gebeurt.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2171 keren

Re: Interieur

Bericht door Marklin »

Ja die views is dan per rijtuig dus bijv. 10 zoals MarkA schrijft, maar ik begreep van IPanto views in diverse rijtuigen per treinstel?
Maar kan dat ook omdat Rob Jansen het weer over 60 views heeft, zijn dat er dan 60 in 6 rijtuigen per treinstel ?

Edit/
60 views hoeft van mij ook niet maar per klasse rijtuig wat views erbij zou niet verkeerd zijn (als die mogelijkheid er is) en heb je wat meer variatie om te bekijken. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 459 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren
Contacteer:

Re: Interieur

Bericht door Rubku_NL »

Als je een " Passengerview" wilt hebben, heb je vaak ook een apart 3D-model van het interieur nodig.
De reden waarom bijvoorbeeld ChrisTrains slechts 1 gedeelte heeft gemaakt en geen andere, is dat je hiervoor een apart interieurmodel moet maken.
Als je wilt weten wat ik hiermee bedoel, ga naar je passengerviews en druk op 8 en onmiddellijk op de PAUZE toets.
Je zal zien dat je interieur er plots anders uitziet, dit komt omdat je het interieurmodel verlaat.

In het geval van 3DZUG (NJ, IC MOD, ICE 1 & 4) hebben ze elk rijtuig voorzien van een interieurmodel waar je in principe doorheen kunt lopen. Echter, tijdens de installatie kun je kiezen uit 3 versies. 1 is high-detail, 2 is low-detail, en 3 is no-passengerview.
Als je de high-detail versie hebt, zal je meer RAM geheugen gebruiken en je FPS zal meer beïnvloed worden dan als je de low-detail versie hebt.
Met andere woorden, als je een high-end pc hebt, kun je kiezen voor de high-detail, maar als je een aardappel pc hebt, raad ik aan om de "no passengerview" te installeren, zodat je meer FPS overhoudt.

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat sommige makers er soms bewust voor kiezen om slechts een beperkt aantal passengerviews te maken.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Marklin
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
IPanto
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2022, 08:59
1
Locatie: Moordrecht / Almere
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Interieur

Bericht door IPanto »

oh ik snap het dus er komen geen nieuwe interieurs bij!
Hallo daar ik ben Isaac ik maak rare combi's van treinen in Railworks.

Zoals een ICNG + Flirt gemixt en ook nog een DDZ + Jettrain als duwkracht op de HSL zuid.

Ga ook naar https://treinenbouwplaten.jouwweb.nl/ voor leuke treinen om te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”