Beginner heeft wat hulp nodig.

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rubenderks92
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 16:42
1
Locatie: Groesbeek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door rubenderks92 »

Hallo Allemaal,

Recent is door een ritje naar ontrax met de NS mijn oude hobby van trein simulaties weer aangewakkerd. In mijn jeugdjaren heb ik tot diep in de nacht MSTS gespeeld, ik spreek dan over de jaren 2004 tot 2008 :sweat_smile:.

Nu lijkt het me niet meer mogelijk MSTS stabiel aan de praat te krijgen op mijn huidige Windows 10 laptop. Dit is een HP Omen 15inch i7. Deze is voorzien van Train simulator Classic (jaren geleden eens als 2012 ofzo gekocht, maar nooit wat mee gedaan) en als extra de addon Koblenz-Frankfurt en HCC Berkendam2 (vrij recent gekocht)

Eigenlijk zou ik graag een NL route hebben waar ik met een koploper en VIRM kan rijden. Nu lees ik hele lijsten over alles waar je over moet beschikken. is er ergens een totaal pakket te koop zoals HCC aanbied maar dan met hedendaags NS materieel?

Hoe functioneert het verder? ik kan een route downloaden, en om deze te laten werken heb ik enkele Payware routes nodig. Dit is dan voor de rails, huizen enz.. dat begrijp ik. Vervolgens staat er een uiterst lange lijst met materieel wat nodig is. Als ik dit alles bij elkaar optel heb ik een investering van enkele honderden euro's voor dat ik eens leuk kan rijden. Wat is er noodzakelijk en wat niet? als een locomotief niet gekocht is welke wel in een activity is opgenomen, werkt er dan niks, of mis ik enkele een tegemoetkomende trein?

Kan iemand mij hierin van advies voorzien? ik vind meteen 200+ euro in een simulatie game stoppen een beetje enthousiast. hoe nu verder?

Groet Ruben Derks

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door Clipmeneernl »

Hallo en Welkom!

Het is beste is om te wachten op een sale, bij Christrains is dit niet zo vaak helaas (einde zomer en kerst meestal). Echter heb je bij christrains wel 'stapelkorting', bij 2, 3 en 4 producten kan je een code invullen om korting te krijgen (zie foto).

Afbeelding

Voor de rest wil ik je adviseren om je collectie rustig op te bouwen, koop eerst het geen wat je wilt. De VIRM en Flirt zijn 2 producten waar je met het geld al heel veel kan, veel versies en zijn overal in Nederland te zien. Binnenkort krijgt de ICMm ook een update, en dan is dat ook zeker het geld waar. Maar bouw je collectie rustig op, dat hebben de meeste van ons ook gedaan. En geniet vooral!

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door Wadlopertje »

Hoi!

Hartelijk welkom hier! Als je een Nederlandse route wilt spelen dan zou je ook wat payware routes moeten aanschaffen. Dat staat duidelijk in de handleiding van de desbetreffende route beschreven.
Kies je bijvoorbeeld van 't Hart van Nederland (viewtopic.php?f=64&t=524) dan heb je de volgende payware nodig:
- Rascal & Cottonwood Route Add-On
- Im Köblitzer Bergland Route Add-On
- Railworks AssetPack01 (RSC\APStation)

Het overige wat freeware is kun je vinden in de handleiding.
Het vergt even wat tijd maar dan heb je ook zeker wat! Ook als je bedenkt dat de routebouwers en objectenbouwers jarenlang bezig zijn met dit te bouwen.

Hier op Dutchsim staat overzichelijk op de downloadpagina van de betreffende route (in dit geval Nl route) wat je nodig hebt aan payware.

Mijn advies is nu om even te wachten op een steamsale (waarschijnlijk de herfstsale zeer binnenkort) om de routes aan te schaffen.

Wat betreft de treinen die nodig zijn om een scenario te spelen heb je alleen de spelerstrein in principe nodig. Er verschijnt dan wel een foutmelding maar die kan je met CTRL Q (CTRL Q staat voor afsluiten maar je kan gewoon op NO klikken) negeren.
Je zult dan de betreffende tegentreinen niet tegenkomen. Je kan wel met Locoswap (https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... -tauschen/) je spelerstrein wijzigen, dus download je een scenario en je hebt de spelerstrein niet dan kan je deze verwisselen met het programma Locoswap. Zo hoef je niet in 1 keer een berg geld uit te geven.

Voor de Nederlandse treinen ben je inderdaad vooral aangewezen op Christrains. ClipmeneerNL heeft al handige tips gegeven hierover.

Mijn tip is, download eerst een Nederlandse route die je leuk lijkt. Kijk wat voor payware er nodig is. Zet dat op je verlanglijst in Steam zodra er een sale is krijg je een mail. En installeer alvast de benodigde freeware in de handleiding van de betreffende route.

Hoop dat het duidelijk is en anders vraag je het maar hier! :-)

Gebruikersavatar
rubenderks92
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 16:42
1
Locatie: Groesbeek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door rubenderks92 »

Hallo Iedereen,

Dank voor de reacties. Ik heb besloten te gaan voor de Ijssellijn 1.7, eenvoudigweg omdat Nijmegen er in voor komt. De München - Augsburg route heb ik inmiddels aangeschaft en geïnstalleerd. Echter nu ben ik begonnen met de in de handleiding gevraagde freeware zaken, maar de http://forum.coha.nl/index.php?action=d ... w;down=113 links welke in de handleiding staan resulteren bij mij in een "Error 404, deze pagina kan niet geladen worden" Heeft iemand hier een oplossing?

Qua materieel ga ik denk ik 3 types uitkiezen bij CT. Als het enkel is dat de tegenmoed komende trein dan niet verschijnt, en de rest wel functioneert dan neem ik die tekortkoming voorlopig voor lief. Dan zie ik over een paar maanden weer verder.

Groet Ruben

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door RemkoH »

rubenderks92 schreef:
27 sep 2022, 20:05
http://forum.coha.nl/index.php?action=d ... w;down=113 links welke in de handleiding staan resulteren bij mij in een "Error 404, deze pagina kan niet geladen worden" Heeft iemand hier een oplossing?
Klopt, de route is al wat jaren oud en de handleiding is dus niet meer actueel.
Ga naar coha.nl (account nodig) en zoek de benodigdheden daar op.
De url van de site mag dan wel zijn verandert in de tijd, maar alles wat CoHa heeft uitgebracht is nog te downloaden op hun site.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door mkasthijs »

Hey Ruben

Bij COHA heb je een account nodig? Heb je die wel?

Edit, never mind. Remko gaf al aan hoe het komt. :halo:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
rubenderks92
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 16:42
1
Locatie: Groesbeek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door rubenderks92 »

Inmiddels heb ik bij CT de VIRM, ICMm en NS 6400 aangeschaft. Deze heb ik geïnstalleerd en geactiveerd middels de licentiecode. Echter is alleen de ICMm in het spel terug te vinden, ook in mijn start menu is alleen de handleiding van de ICMm verschenen. Maar als ik in de D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs map kijk staat daar wel een map NS IRM en NS VIRMm.

Hoe kan het dan zijn dat de Virm en 6400 niet verschijnen?

Groeten Ruben

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door mkasthijs »

Ze moeten er dan gewoon bij staan in de lijst met beschikbare treinen.
De NS6400 staat denk ik onder de locs.

Heb je een screen ervan?
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

RobertF68
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 182 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door RobertF68 »

Of gaat het om repaints die nog niet geïnstalleerd zijn?

Gebruikersavatar
rubenderks92
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 16:42
1
Locatie: Groesbeek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door rubenderks92 »

Hoi,

Ik heb denk ik voor m'n beurt gepraat. Inmiddels ontdekt dat CT wel een scenario met de ICMm geleverd heeft, maar niet met de andere 2.
Nu heb ik een scenario in de Berkendam route gekopieerd, en daarin middels locoswap de missende ELD4 vervangen voor de VIRM. en nu verschijnt hij wel in het spel.

Het begint me te lukken geloof ik :halo:

Groeten Ruben
Deze gebruikers waarderen rubenderks92 voor dit bericht:
RobertF68

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 151
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door Danddddzzz »

Christrains heeft ook bij de VIRM en de 6400 scenario's meegeleverd, maar alleen op een andere route namelijk: de Ruhr-Sieg lijn: https://store.steampowered.com/app/2083 ... ute_AddOn/
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Beginner heeft wat hulp nodig.

Bericht door RemkoH »

Buiten freeroom worden treinen alleen weergegeven als er scenario's voor de trein aanwezig zijn in geïnstalleerde routes.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Vragen”