Pagina 1 van 1

Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 27 sep 2022, 12:36
door dominic1985
Hallo,

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me zouden kunnen helpen met het volgende probleem:

Sinds de nieuwste versie van TS heb ik meer dan vroeger last van opploppende objecten. Ik zie dan bijvoorbeeld in de verte een flatgebouw opdoemen of hekken langs het spoor worden getekend als je er al vlak bij bent. Ik heb het idee dat dit meer is dan vroeger.

Ik heb de volgende specs: NVIDIA RTX 3090, Intel Core I9-10980XE CPU @ 3.00 GhHz, 64,0GB Ram.

Heeft er misschien iemand tips hoe dit probleem verholpen kan worden?

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 28 sep 2022, 01:03
door avm024
wellicht kun je de 64-bit versie van het spel gaan gebruiken in plaats van de 32-bit versie. Dit helpt ook met de soepelere verloop van de scenario's en je kan meer assets inladen

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 28 sep 2022, 20:27
door RemkoH
avm024 schreef:
28 sep 2022, 01:03
wellicht kun je de 64-bit versie van het spel gaan gebruiken in plaats van de 32-bit versie.
Ik mag toch hopen dat iedereen 64 bit gebruikt sinds deze bestaat.
Héél véél scenario's die zijn uitgebracht sinds 64 bit bestaat kunnen niet eens op 32 bit gespeeld worden.
dominic1985 schreef:
27 sep 2022, 12:36
Sinds de nieuwste versie van TS heb ik meer dan vroeger last van opploppende objecten. Ik zie dan bijvoorbeeld in de verte een flatgebouw opdoemen of hekken langs het spoor worden getekend als je er al vlak bij bent. Ik heb het idee dat dit meer is dan vroeger.
Dat idee heb ik ook. Niet zo extreem als jij beschrijft, maar ook hier laden objecten later sinds de laatste Classic versie dan dat ze in het verleden deden.
Het zou me weer eens niks verbazen als DTG iets geoptimaliseerd heeft dat het tegenovergestelde effect heeft.

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 01 okt 2022, 16:17
door dominic1985
Ik gebruik inderdaad ook al de 64-bit versie. Maar inderdaad, het lijkt op een aanpassing in het spel. Vooral op plekken met een hoge dichtheid aan scenery kan je merken dat het laden meer tijd neemt dan vroeger, waardoor je dus objecten of bomen ziet “opdoemen”.

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 01 okt 2022, 18:33
door Marklin
Misschien heeft de instelling Zichtafstand en Zichtveld er ook nog mee te maken of je die op 2/3 hebt staan of vol. :wink:

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 01 okt 2022, 19:14
door RemkoH
FOV heeft betrekking op de stand van de camera. En zit ook al langer in de game dan de laatste Classic versie.
Dat heeft niets met het inladen van objecten te maken.

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 02 okt 2022, 14:04
door Marklin
RemkoH schreef:
01 okt 2022, 19:14
FOV heeft betrekking op de stand van de camera.
Dat snap ik ff niet met die FOV en stand camera, Hier hebben ze het over heel iets anders.
Dan kun je oa. -SetFOV=85 bij Steam als start optie ingeven. :wink:

Re: Problemen met opploppende objecten

Geplaatst: 02 okt 2022, 19:17
door RemkoH
Marklin schreef:
02 okt 2022, 14:04
Dan kun je oa. -SetFOV=85 bij Steam als start optie ingeven. :wink:
Die opstartoptie is inmiddels al een paar jaar achterhaald.
FOV is in te stellen in het menu tegenwoordig.

Wat is FOV? Quote van de DTG website:
Field of View
Alters the focal length to bring elements in the background scene closer (tighter field of view) to or push them further away the camera (wider field of view). This can help you see more, or less of a train cab as per your own preference, and changing the field of view can greatly impact the perception of speed, making it feel like the train is travelling a bit slower or faster and giving it a more realistic sensation.
Kort samengevat bepaald de instelling hoever de camera standaard is ingezoomd in de game. Je maakt er dus je zichtveld smaller of breder mee. Van oudsher is dat standaard 75% (100% is volledig uitgezoomd).