(SKTrains) HLE11-12

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mprins62
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 apr 2020, 09:03
3
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

(SKTrains) HLE11-12

Bericht door mprins62 »

Zojuist deze lok gekocht in de aanbieding, nu voor € 12,50 verkrijgbaar.
Zie alleen de lok niet in TS Classis.
Zijn er scenario's die ik eerst moet downloaden?

groet, Maarten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2128 keren

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Marklin »

Staat de loc ook niet in de lijst als je een Quick Drive rijd?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door dylanjohn10 »

Hoi,
Ik wilde vorige keer ook iets bestellen.
Helaas liep ik vast op nieuwe klant en nederland.
In het rijtje zag ik alleen belgie om aan te vinken.
Of kan men gewoon belgie aanvinken.
Op zich vind ik sk trains een mooie site.
Greetz John :flag_nl: :bullettrain: :sunglasses: :face_with_monocle: :coffee: :hamburger:

Gebruikersavatar
mprins62
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 apr 2020, 09:03
3
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door mprins62 »

De lok gevonden in Quickdrive.
Krijg alleen niet aan de praat.
opstarten lukt maar de rem blijft op 50% steken en daardoor is tractie geven niet mogelijk.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Rob Jansen »

Je hebt wel scenario's nodig inderdaad of een Quick Drive.

Als je de handleiding van de locomotief volgt met de opstart volgorde werkt die.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Frans112
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2022, 17:36
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Frans112 »

Ik heb hem ook aangeschaft deze week.
Ik dacht hem goed te hebben geinstalleerd maar daar ga ik nu aan twijfelen want ik zie hem ook nergens.
In welke map moet ik hem ook al weer plaatsen? :blush: :blush: :blush:

Luigi007
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2020, 18:59
3
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Luigi007 »

Bij SK-trains moet je steeds goed opletten waar de lok ergens geïnstalleerd wordt. Wanneer jouw TS-installatie de standaard locatie heeft, is er geen probleem. Maar wanneer je destijds een andere locatie hebt gekozen, dan zoekt het SK-trains-installatiebestand die locatie niet automatisch op. Bv wanneer jouw train simulator op de D-schijf staat, dan nog zal de installatie van de lok in de standaard-map gebeuren. Dus de C-schijf. Je moet dus zelf de locatie aangeven van jouw railworks-map.

Frans112
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2022, 17:36
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Frans112 »

Luigi007 schreef:
04 jan 2023, 19:21
Bij SK-trains moet je steeds goed opletten waar de lok ergens geïnstalleerd wordt. Wanneer jouw TS-installatie de standaard locatie heeft, is er geen probleem. Maar wanneer je destijds een andere locatie hebt gekozen, dan zoekt het SK-trains-installatiebestand die locatie niet automatisch op. Bv wanneer jouw train simulator op de D-schijf staat, dan nog zal de installatie van de lok in de standaard-map gebeuren. Dus de C-schijf. Je moet dus zelf de locatie aangeven van jouw railworks-map.
Dat was inderdaad het probleem. Dank je!

Frans112
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2022, 17:36
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Frans112 »

Ik probeer al meerdere keren deze loc aan de gang te krijgen maar ik krijg hem maar niet rijdend.
Allereerst heb ik alle stappen gedaan die in de handleiding worden beschreven.
Maar elke keer als ik de loc van de rem wil halen en tractie wil geven dan gaat de rem er langzaam weer op en tractie gaat er vanzelf weer af.
Ook na het kijken van instructiefilmpjes op Youtube blijft dit probleem bestaan.
Weet iemand wat ik fout kan doen?

BravoEcho
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2020, 08:54
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door BravoEcho »

Dan staat de lokrem er nog op, deze lost met de key die je normaal gesproken gebruikt op met de lok te remmen ( rennen en lossen van de lokrem zijn omgedraaid )

Bij de 21-27 kan het ook zo zijn dat je de treinrem niet goed in de los / rij stand hebt geplaatst, bij de 11 is dat niet het geval daar deze een andere treinremhendel heeft.

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Hans Weverling »

Ik heb de HLE 11-12 van SKTrains via LocoSwap omgewisseld voor de HLE 11 van MyRailDreams (MarcD). Deze werkt zonder problemen.
Ik had ook steeds problemen met SKTrains.

Frans112
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2022, 17:36
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Frans112 »

Als ik de remhendel naar voren duw (naar 0%) dan springt die gelijk terug naar 50% remming zodra ik die hendel los laat.
Als ik de gashendel vol open zet gaat die vanzelf weer terug naar helemaal dicht.

BravoEcho
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2020, 08:54
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door BravoEcho »

Dat is een SK trains dingetje, al hun modellen doen dat. Ik denk dat je de LOK rem er nog op hebt staan ( dus de treinrem wel gelost maar de lok / rangeer rem niet ).

Ik heb de 11 en 12 ook en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Hoewel ik wel moeite heb de trekkracht “ te geloven “ van deze add on, het was immers de lichtere variant van de 27, maar met een stammetje van 7 ICR’s moet ik regelmatig terug naar 0 schakelen om niet door de 140 te schieten ..

Ook heb ik wat moeite met de ATB en dan met name het “ rem criterium “ wat niet helemaal uitkomt..

Maar, prachtige add in, echt een aanrader

Luigi007
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2020, 18:59
3
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: (SKTrains) HLE11-12

Bericht door Luigi007 »

@ Frans :
Wanneer je de remkruk naar voor duwt, en je laat hem los, keert die idd vanzelf terug naar het midden. Dat hoort ook zo. Dat is nl de middenstand. Naar voor duwen is lossen, naar achter is remmen, en het midden is dan neutraal. Je kan het de "hold" stand noemen.
Maar daarom staat je trein nog niet geremd. Daarvoor moet je kijken naar de remdrukmeter. Als die op 0 staat, zijn de remmen gewoon los.

Wanneer je volle tractie geeft, keert hij idd terug naar 0. Dan is je dur er uit gevlogen. Is in de realiteit ook zo als je te hoog in ampèrage gaat. Dan moet je opnieuw bewapenen. Je moet altijd goed de ampèremeters in de gaten houden.

Bij SKTrains proberen ze de realiteit zo goed mogelijk te benaderen. Grotendeels slaagt men daar ook in, maar dat maakt hun materieel nogal ingewikkeld in de bediening. Maar eens je ze door hebt, vind ik ze heel aangenaam om mee te rijden. Al moet ik eerlijk zeggen dat de trekkracht niet echt geloofwaardig is. Het lijkt wel of er niets aan hangt.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”