installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
WFC2803
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door WFC2803 »

Goededag,

ik heb een vraag over de installatie van 'TGV Repaint Pack 1' (ds-ts-0003_DCR_TGV_Thalys_RepaintPack_v1).

Als 'pre-requisite' staat aangegeven dat de 'add-on TGVRéseau & TGV-RDuplex EMU Add-On' moet zijn geïnstalleerd.

Aangezien ik die niet had heb ik deze (via Aerosoft) aangeschaft en vervolgens in Steam (middels de serial-key) geactiveerd, waarna deze bij het opstarten van Railworks werd geïnstalleerd (Assets/DTG/TGVReseauPack01).

Bij het opstarten van bovengenoemd repaint pack krijg ik vervolgens de volgende boodschap (ook na een restart blijft deze boodschap terugkomen):
'U heeft de TGV Reseau niet op uw computer geïnstalleerd', waarna de installatie wordt afgebroken.
Uiteraard heb ik eea nog nagekeken maar alles lijkt goed te zijn gegaan.

Aangezien ik dit repaint pack (maar ook DCR_TGV_Repaint_Pack2_v1) nodig heb voor diverse scenarios van HSL Zuid v21 graag advies hoe nu verder?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie cq advies.

M.vr.gr,

Wim Claassens, Gouda.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door KerAp »

Controleer even of je de gewone TGV zonder de repaint wel kan rijden. Zo ja, controleer even het installatiepad als je het repaintpack installeert.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Rubku_NL »

Als je de Steam key op steam hebt geactiveerd zoals je aangaf, zal het automatisch worden gedownload, zo niet dan herstart steam en zal het geforceerd worden om het als nog te doen.
Als steam je addon niet meteen heeft geïnstalleerd en je meteen het repaint pack wil installeren, zal het ook niet werken.

Je kunt een snelle controle doen door gewoon naar de volgende map te gaan:
RailWorks\Assets\DTG\TGVReseauPack01\

En controleer of het volgende bestand hier aanwezig is:
TGVReseauPack01Assets.ap

Mocht dit niet het geval zijn, dan is de addon niet geïnstalleerd door steam & zal je de repaint pack dus ook niet kunnen installeren.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

tandrail
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2020, 16:33
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door tandrail »

Hallo Wim,

ik had hetzelfde probleem. De installatie lukt alleen, als de TGVReseauPack01 nog niet

is uitgepakt; dus als een ....ap file! Dan lukt het wel!

succes, RonZ

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Rubku_NL »

tandrail schreef:
27 nov 2022, 15:40
ik had hetzelfde probleem. De installatie lukt alleen, als de TGVReseauPack01 nog niet is uitgepakt; dus als een ....ap file! Dan lukt het wel!
Ik weet niet zeker wat je bedoelt, maar pak een .ap nooit uit. en is in dit geval ook niet nodig. (zie me vorige bericht)
gezien dit veel problemen veroorzaakt omdat veel mensen het verkeerd uitpakken en het vertraagd dan ook het laden van het spel.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Marklin »

Bij Steam is hij niet meer beschikbaar, bij Aerosoft nog wel staat bij de repanit download beschreven als benodigde add-on.
Maar de Aerosoft TGVRéseau & TGV-RDuplex EMU add-on word die wel in de DTG map geinstalleerd vraag ik mij af? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door DutchDriver »

Ja, want bij Aerosoft koop je een sleutel die je op Steam activeert. 😉
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Marklin »

Oké, maar bij Steam is het niet beschikbaar dus wat moet je dan met een sleutel?
Of kun je hem alleen downloaden bij Steam met een sleutel van Aerosoft na betaling uiteraard of zo? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Marklin »

Wat een omslachtig gedoe zeg, om die reden zal ik hem niet kopen als het zo moet. :frowning:
Mja ben dan ook geen Belg. :joy:
Rubku_NL schreef:
27 nov 2022, 16:38
.Ik weet niet zeker wat je bedoelt, maar pak een .ap nooit uit.
Nee dat kan wel zo wezen, maar als je een repaint installeert waarbij er om originele GEO bestanden word gevraagd die copy/paste moeten hoe wil jij dat dan doen?
Want die kunnen in een .ap dan niet gevonden worden en word de installatie afgebroken.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Rubku_NL »

Marklin schreef:
27 nov 2022, 17:31
Nee dat kan wel zo wezen, maar als je een repaint installeert waarbij er om originele GEO bestanden woord gevraagd hoe wil jij dat dan doen?
Gewoon openen met .7zip en het opgegeven bestand direct naar de map kopiëren/slepen.
Je hoeft .ap nooit uit te pakken, maar als je dat wilt doen, raad ik aan om het buiten je Railworks map te doen zodat je geen problemen krijgt met TS.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Marklin »

Ja met 7z het gevraagde uitpakken buiten Railworks, maar wat moet je daarmee als het repaint bestand een .exe is en het zo gebakken is dat de GEO's autom. gekopieerd moeten worden en geplakt in de repaint map, dus in de map waar de .ap staat?
Afbeelding

Prettige reis

WFC2803
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door WFC2803 »

Dank allen voor jullie reacties.

Wat mogelijk de oorzaak kan zijn is dat ik de .ap van TGVReseauPack01 al heb uitgepakt en de .ap zelf heb verwijderd.
De reden is dat ik nog steeds met RWTools werk en die support geen .ap bestanden.

Heeft iemand enig idee cq suggestie hoe ik de bestanden weer terug kan zetten naar .ap (of opnieuw kan laden vanuit Steam)?

Nogmaals dank voor alle feedback.

Wim

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Rob Jansen »

Er is geen enkele reden om een .AP compleet uit te pakken, het levert zelfs voor als je de game op een SSD draait performance winst op om het niet uit te pakken omdat een groter bestand veel sneller kan worden geladen dan duizenden kleine bestanden.
Ook niet voor een TS Tools check, ja, bestanden worden als missend weergegeven, maar een kleine handmatige check (en op gegeven moment weet je het eigenlijk uit je hoofd bijna) kun je zien of het een .AP bestand betreft, dan kun je deze 'missende items' negeren.

Als je een kopieer actie wil doen vanwege dat een repaint wat GeoPcDx bestanden nodig heeft, hoef je alleen maar het desbetreffende GeoPcDx bestand uit te pakken en op de gespecificeerde plek te zetten.

Train Simulator kijkt namelijk naar de losse bestanden in de map, mochten deze daar niet gevonden zijn kijkt TS in het .AP bestand en kan het inladen.
Vooral voor bijvoorbeeld enhancement packs kan dit handig zijn, immers overschrijft het geen originele bestanden.
Ja met 7z het gevraagde uitpakken buiten Railworks, maar wat moet je daarmee als het repaint bestand een .exe is en het zo gebakken is dat de GEO's autom. gekopieerd moeten worden en geplakt in de repaint map, dus in de map waar de .ap staat?
De meeste repaints van Nederlandse bodem hebben geen handmatige actie / batch bestand nodig, dus daar zit het probleem niet mee.
Repaints uit Duitsland of Engeland hebben naast de batch script een handleiding (of alleen een handleiding) waarin de instructie staat.

Add-ons van bijvoorbeeld Armstrong Powerhouse doen het automatisch, omdat er een script gedraaid wordt die automatisch alleen de correcte bestand eruit haalt en kopieert naar de repaint map.
Heeft iemand enig idee cq suggestie hoe ik de bestanden weer terug kan zetten naar .ap (of opnieuw kan laden vanuit Steam)?
Open de eigenschappen (rechtsklikken) van Train Simulator in Steam.
Het tabje 'DLC' aan de linkerkant klik je aan en zoek in de lijst naar de TGV, vink het vakje uit.
Steam verwijderd nu de DLC, geef het even een paar minuten de tijd en vink het vakje weer aan, na de direct gestarte download is het bestand weer correct beschikbaar.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door DutchDriver »

Ik vraag me dan toch af waarom je de originele bestanden verwijderd hebt. Het installatiebestand van deze repaints controleert of dat .ap-bestand aanwezig is. Je hebt namelijk niks nodig uit dat bestand om de repaints te laten werken.

Een integriteitscheck op Steam is de oplossing voor je probleem. Het .ap-bestand wordt terug gedownload en het installatiebestand van de repaints zal wel marcheren.
Marklin schreef:
27 nov 2022, 18:29
Ja met 7z het gevraagde uitpakken buiten Railworks, maar wat moet je daarmee als het repaint bestand een .exe is en het zo gebakken is dat de GEO's autom. gekopieerd moeten worden en geplakt in de repaint map, dus in de map waar de .ap staat?
Er worden überhaupt geen originele bestanden gekopieerd, omdat de repaint zo opgebouwd is dat er waar mogelijk originele bestanden gebruikt worden. Lichter voor je PC, minder opslag nodig en zonder het origineel werkt het hele ding niet. Win-win!
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door Rubku_NL »

WFC2803 schreef:
27 nov 2022, 18:44
Heeft iemand enig idee cq suggestie hoe ik de bestanden weer terug kan zetten naar .ap (of opnieuw kan laden vanuit Steam)?
ik zou eerst even de volgende map verwijderen:
RailWorks\Assets\DTG\TGVReseauPack01\

En doe dan een steam "Verify Integrity of Game Files", dit zal alles herstellen, en alles wat in het . ap bestanden hoort zal worden verwijderd. met uitzondering van repaints.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

WFC2803
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: installatie van 'TGV Repaint Pack 1

Bericht door WFC2803 »

Beste Allen,

ik heb de .ap file gevonden (in mijn prullenbak en deze was gelukkig nog niet geleegd!) en deze in de DTG\TGVReseauPack01\ map gekopieerd en
..... alles werkt! TOP.

Nogmaals mijn dank aan al jullie reacties en suggesties.

Wim2803(=Gouda)

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”