quickdrive missende routes

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1040 keren

quickdrive missende routes

Bericht door Marc D. »

Ik heb een quickdrive consist van een locomotief met rijtuigen aangemaakt die ik heb voorzien van de route id's waarop deze allemaal geldig zijn. Alleen nou zie ik meerdere routes in het route selectiescherm niet. Kan het zijn dat ik iets niet goed heb gedaan of dat er in de routes die niet zichtbaar zijn geen quickdrive scenario's zitten. Het kan best dat deze vraag al eerder is gesteld maar onder de zoekopdracht "quickdrive missende routes" kwam weinig naar voren.

P.S. ik krijg eigenlijk ook geen tegenverkeer te zien. Dat was toch het gemak van quickdrive t.o.v scenario's?

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Rob Jansen »

QuickDrive zijn in principe ook scenario's en zal de route wel een Quick Drive moeten bevatten, anders kun je die niet selecteren.
Als je AI verkeer wil hebben, moet de maker dit wel hebben toegevoegd. Anders rijdt je inderdaad alleen.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Marklin »

Marc D. schreef:
28 dec 2022, 21:36
Ik heb een quickdrive consist van een locomotief met rijtuigen aangemaakt die ik heb voorzien van de route id's waarop deze allemaal geldig zijn.
Deze regel kan ik niet helemaal bevatten wat je met "voorzien van de route id's waarop deze allemaal geldig zijn" bedoelt en hoe je te werk bent gegaan?
Een Quick Drive scenario moet toch in elke afzonderlijke route gemaakt worden om max. van A naar B te kunnen rijden?
En dan kan er met elk gewenst te maken treinstel in de Quick Drive gereden worden.
P.S. ik krijg eigenlijk ook geen tegenverkeer te zien. Dat was toch het gemak van quickdrive t.o.v scenario's?
Het gemak ervan is wat ik hierboven schrijf als de maker dit in zijn/haar route heeft zitten,en dat kan zonder of met AI verkeer.
Mja dat moet dan wel bij elke route afzonderlijk gedaan worden anders heb je zoals gezegd geen AI verkeer.

En natuurlijk kan een gebruiker die verstand van zaken heeft dit op elke route maken, en dus alleen werkt voor deze route.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
29 dec 2022, 11:19
Deze regel kan ik niet helemaal bevatten wat je met "voorzien van de route id's waarop deze allemaal geldig zijn" bedoelt en hoe je te werk bent gegaan?
Een Quick Drive scenario moet toch in elke afzonderlijke route gemaakt worden om max. van A naar B te kunnen rijden?
Voor de spelerstrein kun je in principe alles selecteren buiten met een elektrische trein over een dieselbaanvak rijden ja.

Echter als je AI verkeer wilt in een QD dan dient dit specifieke routeID in het preload bestand (ValidBuildAndDriveRoutes) van de desbetreffende consent opgenomen te worden zoals Marc aangeeft. Het punt is alleen wel dat er dan expliciet inspawnlocaties hiervoor in het QD scenario zelf gedefinieerd moeten zijn, maar heel weinig NL routes hebben dit.

Daarnaast zijn er ook nog de limitaties ConsistType en EraStartYear/EraSEndYear welke zowel vanuit hetgeen in de preload staat als dat de QD maker heeft ingesteld moeten matchen. Als bijv. een consist in de preload als Intercity opgegeven staat maar het spawnpoint in het QD scenario alleen is ingesteld op Commuter dan zal er alsnog geen AI verkeer inspawnen.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Marklin »

Hmm, ja in mijn 't HvN route zitten wel QD scenario's maar dan eenvoudig zonder mogelijkheden voor AI verkeer. :wink:
Overigens heb ik mij daar (nog) niet in verdiept hoe je dat eventueel voor elkaar krijgt.
Ofwel als iemand daar kaas van heeft gegeten dan graag een uitleg hoe je dan te werkt moet gaan en op prijs zou worden gesteld. :thumbsup:

Edit/
Heb een QD Tutorial van Koplopermau gevonden, mja die duurt ca. 1:14 uur en is in het Engels wat niet mijn sterkste kant is. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1040 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Marc D. »

Ok, duidelijk. Dan ligt het dus niet aan mijn quickdrive consist. Nog even voor de duidelijkheid, mocht ik weer een trein of locomotief willen uploaden dan moeten deze dus in Assets/MyRailDreams/RailSimulator/PreLoad map.

Voor Teun even een screenshot
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Marklin »

Ja, er staan al enkele repaints bestanden in van jou originele treinen. :wink:

Afbeelding

Edit/
Juist Marc ..., je moet, om het groter en dus duidelijker te zien, alleen de url tags ff weghalen bij je plaatje.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1040 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Marc D. »

Heeft blijkbaar al iemand gedaan :face_with_monocle:, zowel de repainters als de url

Bedankt Teun.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: quickdrive missende routes

Bericht door Marklin »

Ja inderdaad, de Mods zijn in dit nog sneller dan het licht. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”