CT ICMm update en oude(re) scenario's

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Gebruikersavatar
Menos
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2020, 19:20
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Menos »

Hallo!

De laatste tijd ben ik flink bezig geweest om alles werkend te krijgen voor TS om ten volle alles te gebruiken. Ik ben een heel eind, maar loop nog tegen 1 laatste probleem aan die ik maar niet kan oplossen.

Ik heb meerdere scenario's die gebruik maken van de KLM, Lage Landen etc. versies van de ICMm. Ik heb de laatste versie van de ChrisTrains ICMm geïnstalleerd echter blijven alle scenario's toch aangeven "Can't load rail vehicle" van de verschillende oudere versies van deze consist. Ik heb begrepen dat dit door de update van de trein komt. Ik heb al via deze tutorial (https://www.youtube.com/watch?v=lcc5q1SIsOU) geprobeerd deze treinen te vervangen voor de nieuwe update echter blijven de scenario's deze meldingen geven, wat erg zonde is. Dit zijn ook scenario's die nog dit jaar zijn geüpload.

Verschillende zoektochten op Google en dit forum hebben helaas nog geen antwoord gegeven. Iemand een idee hoe dit op te lossen dat ik de scenario's toch kan spelen?
Alvast dank voor de moeite!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2203 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Marklin »

Download en installeer LocoSwap.
En zoek in dit forum eens op LocoSwap wat wellicht kan helpen n.a.v. vragen die gesteld zijn mocht je er even niet uitkomen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
4
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 247 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Sjef61 »


Gebruikersavatar
Menos
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2020, 19:20
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Menos »

LocoSwap kende ik nog niet, maar dit is heeft alles opgelost. Gelijk even overal doorheen gegaan en alle scenario's zijn nu gefixt! Heel veel dank!!
Deze gebruikers waarderen Menos voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Menos
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2020, 19:20
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Menos »

Helaas moet ik toch concluderen dat mijn enthousiasme wat te vroeg is geweest. Ik kan met succes treinen wisselen. Maar bij de ICM blijft het probleem toch. Ik heb in meerdere scenario's deze gewijzigd, maar toch blijven ze problemen geven met laden. Ik kan opzich de ICM wisselen voor de ICMm, maar dat is toch zonde vande de klassieke paints.

Iemand hier nog ideeën over?

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
4
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door dylanjohn10 »

:sunglasses:

RobertF68
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 188 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door RobertF68 »

Als je een 'modified' error hebt, scenario opnieuw saven via de builder (eventueel een kleine aanpassing maken en weer weghalen, b.v. autheursnaam).

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 917
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Rob Jansen »

De ICMm update is zo uitgevoerd dat je alleen de melding krijgt van 'Modified consist', je kunt op F2 drukken en dan ESC (blijft melding wel bestaan als je opnieuw inlaad) of even op Edit en Play (je hoeft niet eens iets toe te voegen/verwijderen) en de melding blijft weg.

De melding van 'can't load rail vehicle' komt waarbij mogelijk een ICM(m) versie is gebruikt die niet langer beschikbaar is (denk aan de gesloten kop 'repaint', welke niet meer benodigd is).

Chris heeft ervoor gezorgd dat oudere pre-loads / files worden verwijderd die niet meer worden gebruikt.
De KLM enz, waar je het over hebt zijn onderdeel van het vroegere 'Retro Paint Packs' toevoeging, deze zijn nu geïntegreerd, mocht je toch de 'Retro Paint Pack' hebben geïnstalleerd na de update van de ICMm, zou ik je een schone installatie aanraden (verwijder de map: Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs\NS ICMm) omdat je anders met oude 'pre-loads' blijft zitten waardoor foutmeldingen ontstaan.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
RobertF68Menos
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Menos
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2020, 19:20
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: CT ICMm update en oude(re) scenario's

Bericht door Menos »

Soms kan het so simpel zijn!
Rob Jansen schreef:
22 apr 2023, 18:07
Chris heeft ervoor gezorgd dat oudere pre-loads / files worden verwijderd die niet meer worden gebruikt.
De KLM enz, waar je het over hebt zijn onderdeel van het vroegere 'Retro Paint Packs' toevoeging, deze zijn nu geïntegreerd, mocht je toch de 'Retro Paint Pack' hebben geïnstalleerd na de update van de ICMm, zou ik je een schone installatie aanraden (verwijder de map: Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs\NS ICMm) omdat je anders met oude 'pre-loads' blijft zitten waardoor foutmeldingen ontstaan.
Ik denk inderdaad nu dat ik nog een Retro Paint Pack er overheen geinstalleerd had staan. De volledige reinstall gedaan zoals Rob zei en het werkt nu goed! Meerdere scenario's getest en gespeeld en de KLM, Martinair versies van de ICM voorbij zien komen!
Deze gebruikers waarderen Menos voor dit bericht:
RobertF68

Terug naar “Vragen”