Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Hallo allemaal.

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe pc aangeschaft en sindsdien heb ik met sommige Christrains treinen een probleem met het regeneffect op de voorruit van sommige treinen.
Het probleem heb ik met de ICM/DD-AR/DDZ/VIRM/GTW/NS2200/\NS6400.
De MAT64/FLIRT/SGM/SLT/ICNG/SNG/WADLOPERS/TRAXX doen het allemaal WEL goed.
De regen valt op het raam en als de ruitenwisser naar rechts en weer terug gaat wordt het hele raam schoongeveegd in plaats van een baan waar de ruitenwisser alleen komt en dan wordt het raam weer gevuld met nieuwe druppels totdat de ruitenwisser weer terug gaat en is het hele raam weer helemaal schoon.
Normaal waar de ruitenwisser niet komt (dus in de hoeken van het raam) moet je blijvende druppels op het raam zien.

Wat heb ik tot nu zover gedaan.
-Eerst alle Christrains treinen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit heeft niks geholpen.
-Steam alles laten valideren, hielp ook niks.
-Ik heb Chris hierover geinformeerd en voor hem is dit ook een raadsel.
-Ik heb toen heel train simulator verwijdert, harde schijf geformateerd en Steam opnieuw TS weer laten installeren.
Ik hoopte dat het probleem hiermee verholpen zou worden.
-Toen alleen alle ChrisTrains treinen weer opnieuw geinstalleerd. Dit heeft weer niks geholpen.
Volgens Chris zou het aan een instelling moeten liggen van TS of iets alleen ik zou niet weten welke.
Mijn hele railworks map opnieuw installeren was dus niet nodig geweest blijkbaar

Heeft iemand dit euvel ook eens gehad?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
4
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door dylanjohn10 »

bv welk scenario en zijn deze met rw enhancements.
ik heb dit niet.
maar heb dit niet. ts instellingen.
:sunglasses: :cry:

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Ik heb het gewoon bij elk regen effect. Maakt niet uit in welk scenario het is.
Dit is gewoon in een eigen test route, maar als het in een regen scenario is van wie dan ook.
Bij regen krijg ik met deze treinen dit regen effect op de voorruit.
RW Enhancer heb ik niet

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

janh1973 schreef:
03 mei 2023, 21:28
Wat heb ik tot nu zover gedaan.
-Eerst alle Christrains treinen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit heeft niks geholpen.
Nja dat is toch uiterst vreemd dat er enkele treinen niet goed met regen overweg kunnen.
Afijn, je schrijft; Eerst alle Christrains treinen verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar heb je de treinen waar het niet goed zit bij regen wel up-to-date? (de laatste online versie)
Je kunt een oudere versie (mocht dat zo zijn) wel verwijderen en opnieuw installeren maar dit schiet op zich niet op.
zijn ze up-to-date?, dan zou ik niet weten waar het dan wel aan kan liggen omdat de ene trein wel en een andere niet goed werkt bij regen. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Ja ze zijn up to date de laatste installer versie heb ik ook gewoon weer van chris z'n site gehaald. Chris vroeg mij ook om een zip bestand te sturen van de gtw (waar ik het ook mee heb) om te kunnen controleren en te vergelijken op z'n test pc of de installatie ok was. En alle bestanden klopten tot in de kleinste details.

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Ik heb het net nog een keer getest icm bestand gedownload van ChrisTrains website versie v4.0.1. en nog steeds dit rare regen effect :thinking:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

Dan is het icm Paintpak zeker ook up to date als je die hebt :wink: en toevallig mee aan het testen bent?
Afbeelding

Prettige reis

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Ja want dat pakket zit nu in de laatste versie geïntegreerd. En toen ik de schone ts installatie had gedaan met nog maar alleen christrains treinen ook zonder verdere repaints had ik nog steeds dezelfde problemen. Ik begrijp er echt niks van want die andere treinen van chris doen het wel goed. :thinking:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

Ja dat is zo, waarom die dan nog bij ChrisTrains in de download staat weet ik niet maar zal wel een reden hebben. :wink:
Clear Cache word niet genoemd, maar dat doe je zeker ook regelmatig na al dat installeren?
Hoe het ook zij hier is het goed met de ICM, mja daar ben jij niet mee gered.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Chris heeft mijn installatie map van de gtw gecontroleerd die doet 't ook niet goed en daar waren alle bestanden goed dus aan de christrains installatie lag het niet volgens hem lag het aan een ts instelling of iets Hij vond het ook vreemd en wist het eigenlijk ook niet. Clear cache ook heel vaak gedaan net zo als steam laten valideren.
Train simulator doet soms rare dingen. Anders moet ik maar even met dit rare effect rijden. :smile:

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
4
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 245 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Sjef61 »

Wat zijn je TS instellingen dan?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

Ja Sjef maar het vreemde aan dit gedoe is dat sommige treinen wel goed overweg kunnen met regen op de voorruit. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Dit zijn mijn instellingen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2849
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8169 keren
Contacteer:

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Frison »

Ja, scheelt niet veel met mijn instellingen en daar gebeuren ook rare dingen. :rolling_eyes:

Afbeelding

Hier doen de wissers het op geen enkele manier, en er staan zo maar een paar schakelaars half uit het paneel. :joy:

Ik blijf het zeggen, het merendeel van de problemen ontstaat volgens mij door foutief uitgevoerde repaints, soundmods en andere aangedragen opties. Het is moeilijk te bewijzen, maar het komt wel steeds vaker voor en waarom bijvoorbeeld bij deze Virm geen ruitenwissers en in een ander scenario met een andere Virm werkt het gewoon? Zeg het maar. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Ik heb het ook getest zonder repaints na mijn schone TS installatie 2 weken geleden en toen ging het ook fout.
Ik heb inmiddels alles er bijna weer op staan.
Ik hoopte dat het met de nieuwe TS update misschien verholpen zou worden maar helaas. Toen kregen we eerst weer problemen met PNG afbeeldingen :joy:
Maar dit beeld heb ik vroeger ook wel eens gehad na een ChrisTrains update met een oude repaint die niet goed werkte.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

Ja deze instellingen worden door Chris geadviseerd wat in zijn filmpje is te zien.



Dus dat zou goed moeten zijn, kan het niet met Windows instellingen of videokaart (bijv. een vrij oude driver)te maken hebben, heb ook geen idee waar je het moet zoeken als zelfs Chris geen suggesties heeft.

En wat Frits betreft bij de desbetreffende trein alles eraf gooien en opnieuw installeren zonder MOD'S, mja dat weet je ook wel. :wink:
En of janh1973 ....mod's in gebruik heeft? .........
Hier gebruik ik ze niet zoals al eens ergens gezegd en alles werkt perfect.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2849
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8169 keren
Contacteer:

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Frison »

Ik had er net ook weer één die niet deed wat er moet gebeuren :rolling_eyes:

Op de IJssellijn met een Koploper.
Ten eerste klonk er rond de trein een ergerlijke fluittoon
Ten tweede wilde dat beest op geen enkele wijze vooruit
En er zou regen moeten vallen, maar die was er niet.

Kortom, diverse gebreken en wat was de oplossing?
Gewoon, zonder ook maar iets te wijzigen, het zelfde scenario opnieuw opstarten, toen werkte alles naar behoren. Zeg het maar, het blijft Railworks, toch? :rolling_eyes:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

mijn videokaart is een MSI Radeon RX 6750 XT met AMD chipset en die is van de week nog geupdate.
En soundmods had ik na de schone TS installatie ook niet en werkte het ook niet. Het is echt naar een speld in een hooiberg zoeken. Heb net mijn videokaart instellingen ook uitgezet mbt het beeld....hielp ook niet.

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1877 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Louke1968 »

Heb hier ook eens gekeken. CT Virm: met soundmod, met en zonder RW Enhancer2, met en zonder AP weather Pack. Tot dusver geen problemen, alles werkt naar behoren.
Frison schreef:
04 mei 2023, 19:21
Zeg het maar, het blijft Railworks, toch? :rolling_eyes:
+1

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

Tsja ik vraag maar zo wat, maar bij een sneeuwbui zal het zeker niet anders zijn dan bij regen? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Nee het blijft bij sneeuw hetzelfde alleen komen de druppels dan langzamer op de voorruit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
4
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 245 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Sjef61 »

Marklin schreef:
04 mei 2023, 18:29
Ja Sjef maar het vreemde aan dit gedoe is dat sommige treinen wel goed overweg kunnen met regen op de voorruit. :face_with_monocle:
Vreemde is dat in alle gevallen dezelfde shaders zijn gebruikt.
Dus op zich is dit verschijnsel al vreemd bij de originele gebruikte versies.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Marklin »

Nog maar eens wat proberen wat wellicht niet zal helpen, maar toch ...
Als je nu in game eens op Esc -> Options -> Default klik, wat gebeurd er dan?

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

janh1973
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2020, 02:10
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door janh1973 »

Dan reset TS de instellingen, maar die schuifjes had ik al op de default instelling staan dus bewegen die schuifjes niet. En als ik dan weer de ruitenwissers aan zet weer hetzelfde probleem. :thinking:
Ik heb ook net de ICM via de uninstaller laten verwijderen wat in de railworks map zit, daarna weer geinstalleerd...weer niet geholpen :thinking:

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Regen effect op de voorruit van sommige ChrisTrains treinen werkt niet goed.

Bericht door Aar »

Ik denk even mee. Maar zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met de videokaart-driver?
Die wil ook wel eens zorgen voor rare effecten in een game.

Dus geef die eens een update?

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”