Bestanden verifiëren bij downloaden nieuwe route

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
blauwa
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2022, 14:32
1
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Bestanden verifiëren bij downloaden nieuwe route

Bericht door blauwa »

Na de grote update van april jl. heb ik via Steam 2 keer een nieuwe route gekocht en geïnstalleerd. Beide keren werden daarbij (ongevraagd) alle bestanden geverifieerd, met als gevolg dat daarmee alle niet-officiële tweaks verdwenen. Wie weet hoe dit komt en hoe dit voortaan kan worden voorkomen?

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Bestanden verifiëren bij downloaden nieuwe route

Bericht door Rob Jansen »

Naar mijn bevindingen gebeurd dit als Steam ontdekt dat enkele bestanden niet goed zijn gedownload/verplaatst tijdens het installeren van de DLC.
Hierdoor gaat Steam zelf een verificatie uitvoeren en dus inderdaad bestanden downloaden die aangepast zijn.

Je kunt dit eigenlijk niet voorkomen, dit is een probleem met Steam zelf.
Voordat je nieuwe DLC van Steam aanschaft en installeert (of als je een vinkje aanzet mocht je een DLC uit hebben staan) is het handig om een backup te hebben van je RailWorks map.
Zodat je na validatie deze terug kan plaatsen.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Bestanden verifiëren bij downloaden nieuwe route

Bericht door dutchman »

Blijft het toch wat vreemd vinden. Je verwacht dat als je betaalt voor een spel dat je ook eigenaar van dat spel blijft. Waarom bemoeit steam zich met dit hele gebeuren. Op het forum van dtg zie je ook veel reacties op deze werkwijze.
Nu iedere verificatie ben ik weer een tijdje bezig om alles terug te zetten.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Bestanden verifiëren bij downloaden nieuwe route

Bericht door Rob Jansen »

Als er elke keer een validatie optreed dan is lijkt me dat het misschien handig is om een nieuwe schone installatie uit te voeren want dit zou niet elke keer moeten gebeuren.

Steam bemoeit zich ermee vanwege dat het platform is waar de game van wordt gedownload en voor de installatie zorgt :)
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Bestanden verifiëren bij downloaden nieuwe route

Bericht door dutchman »

Ik gebruik ook RW Enhancer 2. Ik heb alle routes en scenarios een nummer gegeven.
Na de keus in RW Enhancer hoef ik niet de naam van de route en het scenario te onhouden, maar alleen bijv. 14 (route) en 12 (scenario) in trainsim.
(Heeft misschien iets met mijn leeftijd te maken :smile:)
Als ik nu een nieuwe dlc via steam koop ben ik o.a. al die wijzigingen kwijt en moet weer de backup terugplaatsen.
Eigenlijk zou je die automatische verify in steam moeten kunnen in- en uitschakelen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”