Trein wil niet in Portal

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Trein wil niet in Portal

Bericht door edwinaartse »

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen? Op één of andere manier heeft de update bij mij ervoor gezorgd dat ik de treinen niet meer in de portal kan krijgen. Zoals gewoonlijk klik ik op de gewenste portal en klik op het tablad op add. Als ik de trein aanklik zou deze moeten verdwijnen naar de Portal. Maar bij gebeurt er niets behalve dat een wagen rood van kleur word.

Afbeelding

Afbeelding


Groet, Edwin Aartse

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
4
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door RcA51 »

Probeer eens shift + klik.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Heb je die rode trein wel eerst een machinist enz. gegeven, of zitten de iconen aan de andere kant van dat treinstel?
Zo niet hoe zou een portal dan weten wat erin gezet moet worden zonder gegevens?
Afbeelding

Prettige reis

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door edwinaartse »

Trein heeft een treinnummer en Iconen zitten vooraan het treinstel.

Shift + klikken lukt ook niet en CRT klik ook niet

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Hmm, hier lukt het ook even niet zoals ik gewent was, ga even op onderzoek uit, word vervolgd. :face_with_monocle:

Edit/
Hier een Tutorial zoals het voor de grote update zou moeten maar dan nog .....:


Heb een vermoeden dat we weer eens met een bug te maken hebben na al die updates. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 265 keren
Contacteer:

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Rob Jansen »

Als je treinen in de portal zet om daarna te laten verschijnen tijdens het scenario wordt afgeraden om te gebruiken vanwege dat het nooit echt goed heeft gewerkt vanwege dat soms ineens de portal alles kan vrijlaten.

DTG heeft dit zelf bevestigd in diverse streams en dacht ook ergens op hun forum.

Beste is dat je treinen ergens op de route neerzet en dan laat rijden wanneer nodig.

Het verdwijnen in een portal functioneert correct.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Ja Rob je heb gelijk dat je AI consisten beter niet in een portaal kunt plaatsen, maar dit terzijde.
Dan heb je zeker een bijzondere gave wat verdwijnen betreft want zoals gezegd lukt het hier vooralsnog ook niet. :joy:
Bij wie lukt deze operatie (nog) wel?

Edit/
Hier een bericht van 10 mei jl. over het Portal en bij enkele deze vraag speelt, mja die zullen dan ook een foute handeling doen gezien de reactie van Rob .... :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Aeolus »

Marklin schreef:
08 jun 2023, 17:01
Dan heb je zeker een bijzondere gave wat verdwijnen betreft want zoals gezegd lukt het hier vooralsnog ook niet. :joy:
Bij wie lukt deze operatie (nog) wel?
Als ik zo vrij mag zijn: wat Rob hier bedoelt is wanneer je reeds rijdende treinen wil laten eindigen in een portal (en ze op die manier dus laat verdwijnen nadat ze in het scenario gereden hebben), dat lukt nog prima. Op die manier verdwijnen ze nog prima zodra ze de portal bereiken. Treinen in een portal zetten om van daaruit te starten doe ik ook nooit nee, mede om de genoemde redenen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Tsja, rijdende AI treinen laten verdwijnen in een portal is het punt niet wat goed werkt.
Dat had ik dan verkeerd begrepen omdat dit de vraag niet was. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Aeolus »

Nee, andersom. Rijdende AI treinen laten verdwijnen in een portal gaat prima. AI treinen laten verschijnen in een portal werkt niet goed.

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door edwinaartse »

Beste allemaal,

Even voor de duidelijkheid om discussies te voorkomen. Als scenariomaker weet prima hoe ik een AI trein in een portal moet plaatsen in de scenario Editor die dan uit de portal komt rijden tijdens het spelen. Je plaatst de trein voor de portal geeft een trein nummer of naam en machinist. Klikt op de Portal in tableau die verschijnt klik je op Add en vervolgens klik op de trein en de trein is geplaatst in de portal.

Omdat dit bij mij niet meer werkt is de vraag, weet iemand misschien wat het kan zijn. Is er iets in de route editor dat ik aan of uit moet vinken om het weer werkend te krijgen omdat de update dit ongevraagd heeft gewijzigd of is dit bij meerdere in de community het geval die hier last van heeft en is dit de zoveelste DTG update bug.?
Deze gebruikers waarderen edwinaartse voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Nou ga er maar vanuit dat het laatste van toepassing is, dus de zoveelste bug na de grote update. :upside_down:
TSC had ik met een back-up even terug gezet van voor de update en dat werkt nog prima.
En hiermee ben je overgeleverd aan DTG of dit euvel mogelijk nog goed komt, of het is er bewust uitgehaald maar heb hier niets over kunnen vinden.

Trouwens hoe bestaande scenario's op deze bug reageren weet ik niet omdat er geen gebruik van is gemaakt zover ik weet en dus niet kan checken.

Ps. of weet jij er soms een te vinden waar dit is toegepast? :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door kph »

In een scenario in mijn privé test-rommel-probeer-route laat ik AI-treinen uit een portal komen. De portal bevindt zich aan een einde/begin van de route. In het verleden zijn de AI-treinen keurig vanuit de portal gestart. Vandaag het scenario nog eens gereden, de AI-treinen komen nog steeds zoals bedoeld uit de portal. Het scenario is niet aangepast sinds het maken een paar jaar geleden.

groet,
kees.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Oké, nu rijst de vraag is/zijn de AI trein(en) eruit te halen en er weer in te zetten, en dan met name erin ....? :wink:

Edit/
Als ze er sowieso uit te halen zijn?!
Afbeelding

Prettige reis

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door edwinaartse »

Oude scenario werken prima bij mij.


het gaat om nieuw scenario's die ik aan het maken ben. Ik krijg de AI treinen die er eruit moeten komen in het scenario er gewoon niet in tijdens het maken van het scenario in de scenario editor. Hoe vaak ik ook op de add knop druk en de trein aanklikt het gaat er niet in. Het gaat dus om erin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Ja Edwin dat wisten wij al dat je ze er niet meer in krijgt enz. na de grote update. :wink:
Maar hoe vergaat het jou dan zoals ik boven jou bericht omschreef?
Afbeelding

Prettige reis

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door kph »

De kwestie met de portal kan ik bevestigen. Nieuwe (AI)treinen krijg ik ook de portal niet in. Een bestaande trein verwijderen en die op de rails zetten gaat wel, maar terugplaatsen, niet dus :angry: Zelfs niet nadat ik in de route de marker van de portal iets heb verplaatst.

groet,
kees.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Juist, dus duidelijk een bug met treinen plaatsen in een portal.
Want als je een AI zou willen wijzigen qua opdracht of zo moet hij uit het portal, mja je krijgt hem er niet meer in. :upside_down:
Afijn, misschien bij DTG daar eens melding van maken of dit euvel al bekent is en mogelijk word opgelost. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door edwinaartse »

Allemaal bedankt.
Fijn om te horen dat er bij meerdere in de TS community hier problemen mee heeft Het ligt dus niet aan mij. en de instellingen, maar het ligt dus toch weer bij DTG. . :sunglasses:

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 344
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
4
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door GekIdee »

Die bug is er al heel erg lang. Het beste wat je kan doen. Is om die treinen gewoon neer te zetten en niet in een portal te doen.
Tevens is die bug al heel lang bekend bij DTG. Alleen doen ze daar niks mee. Gezien er heel erg weinig mensen zijn die dat gebruiken.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Trein wil niet in Portal

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
09 jun 2023, 11:54
TSC had ik met een back-up even terug gezet van voor de update en dat werkt nog prima
GekIdee schreef:
11 jun 2023, 01:25
Die bug is er al heel erg lang....
Nu weet ik niet wat jij onder "heel erg lang" verstaat, maar haal 'heel erg' er maar af gezien mijn citaat.
Ofwel speelde dit al "lang" voor de grote update, of er kort na? .... :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”