in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Frison »

gradjuh72 schreef:
05 jul 2023, 06:39
Deze bedoel je toch ?

v74.8a.x64 mode: Edit, frame: 27772 gametime: 00:00:20 route: f53baf24-49e8-45f8-ae33-4174d48c85ce (UNLOCKED) scenario: 5dbb4b22-207f-4f52-b900-4349d902fcc2 @ -0.53290,52.04582, U: 799163924, UE: 3750545025, Res (1920, 1080), HIGH_SHADOWS [1], PARTICLES [2], CHARACTERS [2], LOW_SHADOWS [0], VIEW_DISTANCE [2], WATER [3], PROCEDURAL_FLORA [1], OBJECT_LOD [1], SHADOW_QUALITY [3], TERRAIN_TEXTURE [2], OBJECT_TEXTURE [2], SHADERS [2], PP_HH [0], PP_BL [32764], PP_DOF [1345113808], FLARE [1], LEGACY [4784128], MASTER [3], DYNAMIC_CLOUDS [1], AnisoF [4], Deferred Mode [TRUE], Min Spec [FALSE], SSAA [FALSE], VSync [FALSE], Windowed [FALSE], WorkingSetSize: 1171 MB, PrivateUsage: 1677 MB, PagefileUsage: 1677 MB, PeakPagefileUsage: 1679 MB, RAM: 16238 MB

deze had k hierboven ook geplakt. mij zegt dit allemaal niet zoveel
Ja, je voldoet wel aan de minimale eisen dus daar ligt het niet aan.
Welke rails gebruik je eigenlijk?
Maar, heb je dit probleem ook met het gebruik van een ander soort rail en wat gebeurt er als je een andere loft gebruikt dan rails?
En heb je naar je instellingen gekeken en deze vergeleken met eerder geposte adviezen?
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3472
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Marklin »

gradjuh72 schreef:
03 jul 2023, 06:40
Ik kan denk ik wel mijn route nu afmaken alleen kan (nooit) geen rails meer leggen
Deze citaat uit een bericht van jou kan ik niet helemaal vatten, als railworks niet werkt hoe kun je dan een route afmaken?, wisselwaar zonder rails leggen ...., maar toch. :thinking:
Dan heb je misschien railworks in de route editor op slot staan (rechts onder) waarbij je geen rails en loft kunt maken c.q. gebruiken maar wel scenery kunt plaatsen.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Frison »

Het zal toch niet waar zijn, dat de route "op slot" staat zodat je geen lofts kan plaatsen? :upside_down:

Afbeelding
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

gradjuh72
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door gradjuh72 »

Marklin schreef:
05 jul 2023, 12:27
gradjuh72 schreef:
03 jul 2023, 06:40
Ik kan denk ik wel mijn route nu afmaken alleen kan (nooit) geen rails meer leggen
Deze citaat uit een bericht van jou kan ik niet helemaal vatten, als railworks niet werkt hoe kun je dan een route afmaken?, wisselwaar zonder rails leggen ...., maar toch. :thinking:
Dan heb je misschien railworks in de route editor op slot staan (rechts onder) waarbij je geen rails en loft kunt maken c.q. gebruiken maar wel scenery kunt plaatsen.
ik kan alles doen in TS, behalve als ik in build mode ga. dit gaat goed . ik kan dan alles doen behalve op de icoontje klikken van de rails. dan stopt TS.
kan dus gewoon bouwen spelen maakt niet uit, alleen dat icoontje dan stopt het spel.

Heb ook een nieuwe route gemaakt die helemaal leeg is, dan knalt hij er ook uit als ik op de rail icoontje klik.. kan dus geen rails leggen meer

Frison schreef:
05 jul 2023, 15:20
Het zal toch niet waar zijn, dat de route "op slot" staat zodat je geen lofts kan plaatsen? :upside_down:
nee slotje is gewoon open :)
Routebouwer van Route Searum

gradjuh72
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door gradjuh72 »

Ik weet niet of dat dit toe gestaan is om een link van youtube te plaatsen, als het niet mag dan verwijder ik het weer.



hier zie je wat er gebeurd. dit gebeurd met alle routes.

heb nu een route gemaakt waar niks instaat.
Routebouwer van Route Searum

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3472
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Marklin »

Ja nu is het pas echt duidelijk wat het euvel is gezien het filmpje.
Mja nu nog een oplossing, volgens mij zit het niet goed met de structuur van de Assets of Content map.
Want zodra je op het rails icoon klikt komt een crash, het lijkt erop dat er iets niet gevonden kan worden uit genoemde mappen wat dus met de rails te maken heeft of misschien wel objecten die eraan gelinkt zijn.
Eerst maar eens deze 2 vragen; je hebt geen dubbele Steam, Assets of Content mappen ergens staan op een van je schijven of schijf waar Steam nu geïnstalleerd staat?
Ofwel is de structuur van de schijf waar Steam nu geïnstalleerd staat wel goed ervan uitgaande dat je maar 1 Steam map hebt?
Afbeelding

Prettige reis

gradjuh72
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door gradjuh72 »

Ik heb maar 1 steam account,

ik kan TS niet op een andere ssd/hd doen omdat ik daar geen ruimte meer heb.

ongeveer 6 maanden geleden heb ik mijn ssd 512gb verwisseld voor een 1TB ssd. deze hebben ze toen gecloned. de 512 is toen d: schijf geworden.

ongeveer 1 maand geleden heb ik wel een probleem gehad. toen ik TS wou op starten zei hij dat ik moest inloggen maar dat lukte niet omdat ik weet het niet meer precies maar het ging hij kan het spel niet meer vinden.

ik heb toen een programma gedaan regdetectandfix gedaan wat ik via de website van steam had gevonden, toen werkte het weer goed. tot vorige week dan toen ik het probleem kreeg met de rail icoontje

ik heb alles verwijderd gehad en allen de assets en content van steam geprobeerd. als daar iets niet goed moet zijn kan eigenlijk toch niet nu omdat alles van steam en orgineel is.
Routebouwer van Route Searum

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3472
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Marklin »

Oké, dan zit er maar een ding op zoals eerder gezegd en zul je de complete Railworks map moeten verwijderen en opnieuw installeren vanwege het feit dat het anders niet lukt om de rails goed te krijgen na alles geprobeerd te hebben.
Ik zie iig geen andere oplossing meer hoe vervelend ook, een niet goed werkende TSC schiet ook niet echt op. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

gradjuh72
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door gradjuh72 »

dit heb ik al gedaan gisteren.

maar heb verwijderd via verkenner , dus denk ik niet de register.
steam opnieuw geinstaleerd maar probleem is niet verholpen.
alleen de assets en content van steam verder niks erin.

moet ik dan alle spellen van steam verwijderen of alleen TS. en hoe gaat het dan in de register weg?
Routebouwer van Route Searum

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3472
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Marklin »

Het gaat in dit geval om de map Railworks en als jij de Assets en Content map laat staan, en omdat je die niet kwijt wil blijft het euvel bestaan!
Je had toch een backup gemaakt waarom doe je dat dan niet om de Railworks map totaal te verwijderen?

Ps. je hebt Steam opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft weinig zin om die over de oude installatie heen te draaien, het gaat om de complete Railworks map.
Afbeelding

Prettige reis

gradjuh72
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door gradjuh72 »

ik heb nu voor de 2x de volledige map railworks verwijderd.

de 1ste keer had ik eerst assest en content gedaan en later dus de rest.

Nu alles in 1 keer verwijderd.

resullaat is dat TS de missende bestanden weer ging installeren. Na de installatie geprobeerd en ja build modus /rail werkt weer

toen heb ik van de backup de map assets en content terug gezet . alleen de optie bestanden die bestaan heb ik over geslagen.

Het werkt nog steeds. Waarom ik dit probleem heb gekregen is mij nog steeds onduidelijk. hopelijk komt het niet meer terug

ik wil iedereen bedanken voor het mee denken en helpen hier van
Deze gebruikers waarderen gradjuh72 voor dit bericht (totaal 2):
MarklinRob_zeeland
Routebouwer van Route Searum

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3472
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Marklin »

gradjuh72 schreef:
08 jul 2023, 11:07
ik heb nu voor de 2x de volledige map railworks verwijderd.
Dat lijkt mij niet het geval te zijn geweest anders was het de eerste keer goed geweest. :thinking:
Het werkt nog steeds. Waarom ik dit probleem heb gekregen is mij nog steeds onduidelijk.
Mja het werkt iig weer naar behoren wat het belangrijkste is. :stuck_out_tongue:
En het waarom ...?, daar zul je nooit achter komen als er eenmaal een fout inzit en is er, na wat geprobeerd te hebben, maar een oplossing voor om de complete Railworks te verwijderen!
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob_zeeland
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2020, 07:54
3
Gegeven waarderingen: 143 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: in build mode, spoor leggen lukt niet meer

Bericht door Rob_zeeland »

Fijn dat het opgelost is!

Terug naar “Vragen”