IKB3: welke versie?

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
HeroicNonsense
5
Gegeven waarderingen: 65 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

IKB3: welke versie?

Bericht door HeroicNonsense »

Hallo allemaal,

Ik heb voor een aantal freewareroutes Im Koblitzer Bergland "3" nodig. Inmiddels zijn er echter drie verschillende versies van "Im Koblitzer Bergland 3" (IKB3) in omloop; namelijk de originele IKB3, IKB3 "Reloaded" en IKB3 "Reloaded V2" (meest recente). Op Steam is ook een Im Koblitzer Bergland te koop; ik heb me laten vertellen dat die gelijk is aan IKB3 Reloaded V2.

Vraag 1: weet iemand zeker of dat laatste klopt?
Vraag 2: komen de assets van IKB3 Reloaded, IKB3 Reloaded V2 en de Steam-versie op dezelfde plek terecht in de mappenstructuur van TS? Met andere woorden: kunnen routes die een oudere versie van de IKB3-assets vragen de assets wel vinden als ik IKB3V2 of de Steam-versie koop en installeer?

Alvast bedankt!

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 125 keren
Ontvangen waarderingen: 119 keren

Re: IKB3: welke versie?

Bericht door jpvdveer »

Ik heb de informatie op rail-sim.de er even op nageslagen (als je Duits spreekt: https://rail-sim.de/forum/index.php/Thr ... ?pageNo=38) en die suggereert dat de versie op Steam de Reloaded versie is en dat de assets in dezelfde mappenstructuur (Assets\SAD2016) terecht komen als de andere versies. Of het om de Reloaded V2 versie gaat wordt niet expliciet gezegd maar ik ga ervanuit dat dit wel het geval is - bij publicatie van een route op Steam wordt altijd de dan meest recente versie gebruikt.

RemkoH
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 444 keren

Bericht door RemkoH »

De Steam versie is dezlfde als IKB 3 Reloaded V2.
In V2 zijn de assets verplaatst van \Assets\SAD en \Assets\SAD2011 naar \Assets\SAD2016.

Voor de meeste freeware routes die IKB 3 vereisen geldt dat het IKB 3 Reloaded V1 betreft.
V2 bestond immers nog niet toen de routes uitgebracht werden.
Enkele van deze routes komen met updates, maar lang niet allemaal.

Heb je alleen V2, dan heb je dus een probleem.
En omgekeerd geldt dat natuurlijk ook als je alleen V1 hebt en de freeware route is omgebouwd voor V2.
Krammerdijks Deltaland bijvoorbeeld is omgebouwd zodat IKB 3 Reloaded V2 nodig is.

Een optie is om met RW_Tools te kijken welke objecten je mist en die handmatig te kopiëren vanuit de map die je wel hebt naar de map waar de route de asset verwacht. Deze optie is zeker niet aan te raden als je niet precies weet waar je mee bezig bent.
Domweg de map SAD2011 kopiëren en SAD2016 noemen of omgekeerd gaat in ieder geval niet werken omdat de mapstructuur eronder niet gelijk is en assets dus nog steeds niet gevonden gaan worden.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:

HeroicNonsense
5
Gegeven waarderingen: 65 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Bericht door HeroicNonsense »

Dankjulliewel!

Ik ga de Steam-versie aanschaffen. RW/TS-Tools heb ik daar kom ik wel uit.

Terug naar “Vragen”