Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
testomgeving1312
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2023, 16:31
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door testomgeving1312 »

Hoi,

Ik werk al 13 jaar bij NS Internationaal op de IC Brussel en heb nu ook de HSL-Zuid gedownload voor TS. Mijn complimenten, it feels like home. :smile:
Ik loop echte rtegen (kleine) dingen aan waarvoor ik hoop dat de community een oplossing kan aandragen. Ik som ze hieronder even op.

Scenery:
- Ik heb geen water, textures zijn groen (gras)

- Er zitten geen pilaren onder het viaduct van de A5 snelweg te Sloterdijk.

- Wielen van vrachtwagen komen "door" de onderkant van het wegviaduct vlak voor de Schipholtunnel N232

Dit zijn wat scenery dingen die opvallen maar de werking verder niet in de weg staan.

Operationele bekommeringen:

- Bij het uitrijden Tunnel Rotterdam Noord staat mijn RAS sein (Rail Aansluiting Sein / Overgang van ETCS naar ATB) altijd op rood en krijg ik hoe dan ook een ingreep. Mis ik hier iets, ik kom keurig met 65 km\h de tunnel uit en de zwaartekracht moet de rest doen.

- Na Rotterdam Lombardijen kom ik met 130 km/h aangereden wanneer plots de ATB naar 40 springt en ik een ingreep krijg, direct daarna krijg ik een ETCS aangeboden. Ik ben hier nog niet aan het omschakelen en rij op dat stukje nog onder ATB.

Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 439 keren
Ontvangen waarderingen: 396 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door MichaelO »

Je lijkt nog aardig wat dingen te missen, hiervoor is een mooie lijst met alle benodigdheden te vinden:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... JcK1C4Tu3A

De beschreven problemen lijken er in ieder geval op dat je München - Augsburg mist (geen water en geen pilaren onder de A5)
https://store.steampowered.com/app/2082 ... ute_AddOn/

En dat je de K-Trains ETCS objecten mist (hierdoor blijven seinen bij het oprijden/verlaten van de HSL op rood):
https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... s-signals/

Schiphol Airport wordt in een komende update helemaal aangepast, dus waarschijnlijk is je probleem met de vrachtwagen ook opgelost.

Ik raad je sowieso aan er zeker van te zijn dat je alles van de eerder genoemde spreadsheet geïnstalleerd hebt staan, dan weet je zeker dat alles werkt zoals bedoeld is :smile:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 570
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door RemkoH »

MichaelO schreef:
06 aug 2023, 16:29
Ik raad je sowieso aan er zeker van te zijn dat je alles van de eerder genoemde spreadsheet geïnstalleerd hebt staan, dan weet je zeker dat alles werkt zoals bedoeld is :smile:
En om dat te controleren bestaat TS-Tools (hier te downloaden)
Deze tool kan onder andere de route op benodigdheden scannen.
Zo krijg je een complete lijst van wat er nodig is voor de route en kun je die lijst daarna laten filteren op wat daarvan mist in jouw Railworks map.

Houdt er wel rekening mee dat bestanden die door de developer ervan in een AP-file zijn verpakt (een soort ZIP-file voor TS) in de Railworks map als missend zullen worden aangemerkt.
Bijvoorbeeld bestanden uit de door Michael genoemde Munich-Augsburg route.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
MichaelO
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


testomgeving1312
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2023, 16:31
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door testomgeving1312 »

Dank voor de reactie. Ik heb opeens op m's Steamdeck geen sporen, maar op de gewone game PC thuis wel. Enig idee welke files ik hier dan mis? Ik kan TS tools niet draaien op de Steamdeck.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door Rob Jansen »

Nu is een Steam Deck niet direct een handheld game/pc waar ik aan zal denken om Train Simulator uit te voeren, het is wel compatible volgens Valve.

Ik zal eerst in de instellingen kijken of je de "Scenery Density" (2e sleepbalk onder geadvanceerde instellingen) wel op 100% hebt staan.
Mocht dat het geval zijn, is het net zoals op de PC aan te raden om te controleren of je alle componenten hebt geïnstalleerd staan.

Steam Deck (als je niet zelf Windows erop hebt geïnstalleerd) draait op een aangepaste versie van Linux met de Proton laag.
Aangezien Nederlandse routes ook gebruik maken van vele extra assets welke niet op Steam te vinden zijn zal je deze handmatig moeten uitpakken in de correcte map op je Steam Deck.
Volgens ProtonDB is dat: ~/.steam/steam/steamapps/common/RailWorks

In oudere opmerkingen van enkele jaren geleden kan het zijn dat Proton en dus daarmee de Steam Deck moeite heeft om .AP bestanden lezen, deze zal je uit moeten pakken.
Let op dat je wel het exact commando gebruikt en dit geheel op eigen risico is als je hiermee een onwerkbare situatie creëert op je Steam Deck:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1537164153
Een kleine voettekst hierbij is dat zowel mijzelf als DutchSims niet aansprakelijk zijn voor een niet werkende/corrupte installatie of Steam Deck bij verkeerd gebruik.

Aangezien vele add-ons die je bij ons kan downloaden installeren met een installer via een executable (welke niet functioneert op je Steam Deck) zou je handmatig deze kunnen uitpakken.
Dit werkt niet voor alle add-ons.
Je kunt wel je Content en Asset mappen kopiëren naar je Steam deck vanaf je PC, dit is net zoals je game her installeert en dan een back-up terugzet.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

testomgeving1312
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2023, 16:31
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door testomgeving1312 »

Hmm… Allicht moet ik de .ap fike even uitpakken op de schijf.

Wel apart dat ie bij het ene Steamdeck apparaat het wel doet, en bij de andere weer niet….

testomgeving1312
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2023, 16:31
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door testomgeving1312 »

Heb de DLC van Mun-Augsb even verwijderd en opnieuw er op gezet en nu laad de route correct…. Man wat een juweeltje.

Heel zwaar voor het systeem maar het mag de pret niet drukken.

Je vraagt je af of de makers toevallig dagelijks op de bok zitten op de echte route want werkelijk alles klopt, tot op het matrix portaal van de A44 vlak voor het HSL viaduct.

Professioneel heb ik al enkele honderd duizenden kilometers e rop zitten op deze route in het echt, en ik kan jullie zeggen dat alles klopt.

Ik mis alleen nog de TSB bij Rijpwetering :joy:

Mijn complimenten voor de bouwers, op naar Antwerpen. En mochten de bouwers het willen dan heb ik nog voor het Belgische vertrek het LINDA bestandje dat de treinbestuurder hoort wanneer de deuren gesloten zijn en de trein gereed is voor vertrek.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 570
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door RemkoH »

testomgeving1312 schreef:
08 aug 2023, 12:03
Je vraagt je af of de makers toevallig dagelijks op de bok zitten op de echte route want werkelijk alles klopt, tot op het matrix portaal van de A44 vlak voor het HSL viaduct.
Veel realistische routes worden nagebouwd op basis van Google maps/earth en cabineritten op Youtube.
testomgeving1312 schreef:
08 aug 2023, 12:03
En mochten de bouwers het willen dan heb ik nog voor het Belgische vertrek het LINDA bestandje dat de treinbestuurder hoort wanneer de deuren gesloten zijn en de trein gereed is voor vertrek.
Misschien iets voor ChrisTrains om in een toekomstige update op te nemen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 439 keren
Ontvangen waarderingen: 396 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door MichaelO »

Fijn dat alles nu werkt, veel plezier op de virtuele HSL! :smile:

Ik ben geen machinist, maar dankzij Cabineritten, Google Streetview en Google Maps zijn we inderdaad in staat om vanuit vele hoeken alle informatie te verzamelen die we maar nodig hebben.
testomgeving1312 schreef:
08 aug 2023, 12:03
Ik mis alleen nog de TSB bij Rijpwetering :joy:
Deze zit niet in de route verwerkt, maar kan wel in een scenario ingebouwd worden door een scenariobouwer.
Dit heb ik bijvoorbeeld gedaan in een scenario waar ik mee bezig ben:
Afbeelding
testomgeving1312 schreef:
08 aug 2023, 12:03
Professioneel heb ik al enkele honderd duizenden kilometers e rop zitten op deze route in het echt, en ik kan jullie zeggen dat alles klopt.
Dank voor het compliment, leuk om zoiets te horen van iemand die rijdt op de echte HSL!

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door Aeolus »

testomgeving1312 schreef:
08 aug 2023, 12:03
En mochten de bouwers het willen dan heb ik nog voor het Belgische vertrek het LINDA bestandje dat de treinbestuurder hoort wanneer de deuren gesloten zijn en de trein gereed is voor vertrek.
Wat is dit precies dan? Want dit kan voor scenariobouw misschien ook interessant zijn. Als dit iets is wat puur te horen is in Belgie gaat Chris er niets mee kunnen, maar in een scenario zou dit toegepast kunnen worden denk ik.

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
4
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door GekIdee »

Tevens is het zo dat de TSB bij Rijpwetering door de scenario-bouwers er zelf in kunnen maken.
Dat is ook in enkele scenario's toegepast.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 570
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Geen water HSL Zuid en RAS sein Rotterdam toont altijd rood

Bericht door RemkoH »

Aeolus schreef:
08 aug 2023, 16:45
... Als dit iets is wat puur te horen is in Belgie gaat Chris er niets mee kunnen ...
Want?
Als de HSL route ver genoeg België in is dan komt er ongetwijfeld een update voor de ICNG en wellicht ook de 186.
Je zal toch moeten kunnen switchen naar 3kV en ik neem aan andere beveiliging.
Dan kan zo'n geluidje makkelijk meegenomen worden in de update.
Of Chris het wil is een tweede.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Terug naar “Vragen”