Alle treinen nodig?

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
TrainspotterGouda
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mei 2023, 21:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Alle treinen nodig?

Bericht door TrainspotterGouda »

Hai! Ik heb een vraagje, bij sommige routes/scenario's staan dat je bepaalde treinen (Bijvoorbeeld: Stadler Flirt 3 & NS SLT). Maar heb je die treinen ook echt nodig? (kan je die route ook gewoon alleen met een VIRM rijden zonder de SLT of FLIRT)

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
4
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door GekIdee »

Als je het scenario zelf goed werkend wilt hebben. Dan moet je inderdaad alle treinen hebben.
Op die manier zorg je ervoor dat er geen problemen zijn qua het materieel die je nodig hebt.

TrainspotterGouda
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mei 2023, 21:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door TrainspotterGouda »

En wat betreft de add-ons? Ik heb namelijk net 't-Hart van Nederland gedownload en er mist van alles, (spoor, gebouwen, bruggen, stations etc.). Dus ik denk dat je dus ook alle add-ons moet kopen :upside_down:

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door Rob Jansen »

Voor routes is het aan te raden om alles te downloaden en aan te schaffen wat zich in de handleiding bevindt, anders mis je van alles en kan er mogelijk niet goed uit zien zoals je diverse schermafbeeldingen ziet op DutchSims.

Mocht je nieuw zijn in Train Simulator, zou ik je aanraden de topic te lezen in de "Vragen" sectie en vooral deze: viewtopic.php?f=12&t=1078

Zoals GekIdee zei, om het scenario correct en volgens de maker te laten verlopen heb je daar ook alles van nodig.
Je kunt scenario's wel spelen zonder alles, maar dan functioneert het dus niet helemaal goed (schema loopt in de war of gewoon dat het scenario niet uit te spelen is).

Vaak is het wel zo, als je eenmaal investeert, zowel tijd in het downloaden van de freeware en aanschaffen van payware, dan wordt het steeds makkelijker om nieuwere routes en scenario's te installeren/gebruiken omdat je bepaalde add-ons al hebt.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2187 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door Marklin »

TrainspotterGouda schreef:
10 aug 2023, 19:34
Ik heb namelijk net 't-Hart van Nederland gedownload en er mist van alles, (spoor, gebouwen, bruggen, stations etc.)
Als je HIER op Handleiding klikt staat alles beschreven wat je nodig hebt aan Assets enz.
En alles met klikbare downloadlink, makkelijker kan haast niet. :hugging:
Heb je dat allemaal geïnstalleerd dan heb je voor de meeste NL routes weinig meer nodig om het compleet te krijgen aan freeware.
Afbeelding

Prettige reis

TrainspotterGouda
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mei 2023, 21:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door TrainspotterGouda »

Dankjewel!

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
4
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door dylanjohn10 »

hoi
in ieder geval wachten op een sale.
christrains heeft meestal back to school .
in het begin had ik ook niet alles. reed bv een quikdrive van de nl route.
en nu met al die repaints en veranderingen.
kunnen er een hoop scenarios naar de stort.
:sunglasses: :angry: :cry: :coffee: :flag_nl:

TrainspotterGouda
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mei 2023, 21:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door TrainspotterGouda »

Ik heb alle dingen gedownload alleen de perrons willen niet laden. Is dat een veelvoorkomend probleem?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2187 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door Marklin »

De perrons zitten in het Christrains scenery pakket en zouden moeten werken als je dat hebt?
Afbeelding

Prettige reis

TrainspotterGouda
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mei 2023, 21:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door TrainspotterGouda »

als het goed is had ik die al... ik ga ff kijken

*edit*
hmm.. ik heb de pack opnieuw geïnstalleerd en de perrons zijn er nog steeds niet

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door k_j_k »

GekIdee schreef:
10 aug 2023, 19:23
Als je het scenario zelf goed werkend wilt hebben. Dan moet je inderdaad alle treinen hebben.
Op die manier zorg je ervoor dat er geen problemen zijn qua het materieel die je nodig hebt.
Zijn daar niet de tools Ts-Setup en LocoSwap voor om o.a. ontbrekende treinen in een scenario te kunnen vervangen door exemplaren uit je eigen collectie?

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Alle treinen nodig?

Bericht door RemkoH »

k_j_k schreef:
12 aug 2023, 12:14
Zijn daar niet de tools Ts-Setup en LocoSwap voor om o.a. ontbrekende treinen in een scenario te kunnen vervangen door exemplaren uit je eigen collectie?
Wat vele daarbij volledig over het hoofd zien is dat iedere trein zijn eigen rijeigenschappen (tractiecurve, remcurve, wheelslip etc.) en gewicht heeft.
Dat alles heeft invloed op hoe een trein zich gedraagt in een scenario en zal bijna nooit hetzelfde zijn als de originele trein.
Het gevolg is dat treinen eerder of later ergens aankomen dan de scenariomaker bedoeld had en kunnen daardoor het verloop van het scenario beïnvloeden of zelfs kapot maken.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Rob Jansen
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Terug naar “Vragen”