installatie .rwp met utilities tool faalt

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door k_j_k »

Ik ben bezig de eerste route bij wijze van oefening te installeren met de benodigde bestanden. Ik heb tot nu toe alle .rwp bestanden via 7-zip geinstalleerd.
De utilities.exe tool is onbruikbaar om deze bestanden te installeren, aangezien ik telkens een foutmelding krijg ("unhandled exception"), het kan de bestanden niet lezen, of utilities is sterk verouderd lijkt het. 7-zip is dus wel bruikbaar, maar ik wilde PR_Mega_Package_01 (van pawerbys) installeren en dat bevat 61 .rwp bestanden.
Is er een ander hulpmiddel om deze en toekomstige bestanden te installeren, en bij voorkeur niet handmatig een voor een?

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 659
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door Rubku_NL »

Als de methode met 7-zip voor jou prima werkt naar behoren, zou ik het lekker op die manier doen, dat is wat ik zelf ook doe.
utilities.exe gebruik ik zelf hooguit als ik een scenario moet in pakken en dat doe ik nog op een legen TS ook zo dat het snel in geladen is, maar goed dat is een andere detail. De belangrijkste reden is dat utilities.exe niet goed overweg kan met een grote TS-installatie en er daardoor erg lang over kan doen.

k_j_k schreef:
11 sep 2023, 17:19
maar ik wilde PR_Mega_Package_01 (van pawerbys) installeren en dat bevat 61 .rwp bestanden.
Dit zijn allemaal verouderen downloads, hier voor heb ik in samenwerking met de maker 1 mooi pakket gemaakt die zeer eenvoudig te installeren is.
Daarnaast worden alle pakketen die je hier op DS vind altijd up-to-date gehouden (mist anders vermeld).
Dit betreffende pakket is hier te downloaden.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door k_j_k »

Dank, ik had in elk geval de fout gemaakt dat ik via de handleidingen de diverse objecten had bewaard, en sommigen daarvan zijn verouderd. Omgezette objecten MSTS is daar een voorbeeld van aangezien het bestanden die ik geinstalleerd had wilde overschrijven. Ik zal me aan de online handleidingen houden. Dit was ook een oefening in kijken of er niks fout gaat, maar wel dus.
En als de .rwp bestanden van aparte objecten in een pakket zijn samengevoegd scheelt dat een hoop werk.

gradjuh72
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 72 keren
Ontvangen waarderingen: 39 keren

Re: installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door gradjuh72 »

Hallo, ik doe ook alles via 7-zip. vind ik persoonlijk ook het fijnste werken.

Maar dat moet ieder voor zich zelf weten wat hij het liefste doet.
Routebouwer van Route Searum

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 921
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1714 keren
Ontvangen waarderingen: 1431 keren

Re: installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door mkasthijs »

Ikzelf doe alles met Winrar, net zo easy.
ieder inderdaad zij voorkeur.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door k_j_k »

Het was alleen even schrikken toen ik een bestand met 61 rwp-bestanden zag, ik weet niet hoe die verouderde versie dan geinstalleerd is, een voor een.. aangezien je dus geen bestanden in 'batch vorm' kunt installeren en TS tools heeft die functionaliteit dan kennelijk ook niet.

Gebruikersavatar
Lupin
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2023, 09:13
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: installatie .rwp met utilities tool faalt

Bericht door Lupin »

Met utilities kan je deze 61 rwp bestanden tegelijk selecteren en installeren... en dan wachten want zo snel gaat dat allemaal niet :smile:

Terug naar “Vragen”