Geen geinstalleerde routes meer in TS

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Gerrit86
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Geen geinstalleerde routes meer in TS

Bericht door Gerrit86 »

Hallo

Ik heb train simulator een paar jaar niet meer gespeeld en nu zag ik een paar nieuwe routes en heb die geinstalleerd.
Nu startte ik TS op en zag ik helemaal geen nederlandse routes of treinen van Christrains in het spel.
Ik had de meeste nederlandse routes en treinen er wel op staan.

Is er nu soms iets wat ik aan instellingen of iets anders moet veranderen om ze er weer in te krijgen.
Want het spel zal wel wat keren een update gehad hebben maar vindt het wel raar dat ik nu alles mis

Koplopermau
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 331 keren

Re: Geen geinstalleerde routes meer in TS

Bericht door Koplopermau »

Een aantal weken geleden is er een update geweest binnen Train Simulator die (bijna) alle content weggooide. Dit was uiteraard een fout van DTG en deze fout werd gelukkig snel hersteld (binnen een goede anderhalf uur, wat uitermate snel is voor DTG!). Gebruikers die Train Simulator onverhoopt toch hebben geüpdatet binnen die tijd zullen hun content zijn verloren, helaas. De oplossing hiervoor is simpel: Herinstalleer al je assets. Je kan de meeste die benodigd zijn bij ons downloaden. Zo niet, dan kan je in onze handleidingen de links vinden naar alle benodigde objecten. De DLC die je via Steam hebt gekocht is waarschijnlijk alweer teruggezet door Steam, waardoor je die wel ziet.

Ik wil benadrukken dat wij verder niets van doen hebben met deze update: Deze kwam volledig vanuit DTG en uiteraard was het niet de bedoeling dat dit zo ging. Toch is er ergens een foutje in geslopen. Even wat tijd steken in het opnieuw downloaden dus, helaas. :halo:

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
peerklota
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gerrit86
4

Bericht door Gerrit86 »

Oke bedankt voor de info maar ik heb t zuiden van Nederland geinstalleerd en alles wat daar bij hoort maar die staat er ook niet bij maar ik zal nog 1 route proberen te installeren en als die er ook niet bij staat dan houd het op.

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2727 keren

Bericht door Marklin »

Gerrit86 schreef:
07 jan 2024, 01:23
Ik heb train simulator een paar jaar niet meer gespeeld
Heb je na die paar jaar niet gespeeld te hebben geen update gehad toen jij TSC opstartte?
En als je Steam niet aan hebt gehad dan krijg je tussendoor sowieso geen updates.
Helemaal duidelijk ben je daar niet in.

Edit/
Misschien een optie om TSC eens door Steam te laten controleren op fouten mocht dit (nog) niet gebeurd zijn.
Afbeelding

Prettige reis!

Gerrit86
4

Bericht door Gerrit86 »

Ik heb football manager op steam gespeeld dus dan zal TS een keer in die tijd een update gekregen hebben op de achtergrond

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja dat is goed mogelijk waarbij Steam dus aan moet.
En het laatste wat ik schreef heb je dat al uitgevoerd?
Afbeelding

Prettige reis!

Gerrit86
4

Bericht door Gerrit86 »

Ben nu nog niet thuis maar dan zal ik dat laatste proberen

dylanjohn10
5
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Bericht door dylanjohn10 »

Hoi,
Kun je de betaalde payware van TS wel spelen.
En staat Ts, bv in C harde schijf geinstaleerd, of op een andere harde schijf.
Of kun je een afbeelding laten zien, van de map, waarin Ts staat geinstaleerd.
Ik heb dit ook weleens gehad. In feite had ik dan 2 Train simulators.
Na enkele maanden later, kwam ik er dan achter, dat de Nederlandse routes, op een totaal andere plek stonden.
Greetz John

Gerrit86
4

Bericht door Gerrit86 »

Marklin schreef:
07 jan 2024, 12:01
Ja dat is goed mogelijk waarbij Steam dus aan moet.
En het laatste wat ik schreef heb je dat al uitgevoerd?
Ik heb dat gedaan maar niks veranderd

Gerrit86
4

Bericht door Gerrit86 »

dylanjohn10 schreef:
07 jan 2024, 12:56
Hoi,
Kun je de betaalde payware van TS wel spelen.
En staat Ts, bv in C harde schijf geinstaleerd, of op een andere harde schijf.
Of kun je een afbeelding laten zien, van de map, waarin Ts staat geinstaleerd.
Ik heb dit ook weleens gehad. In feite had ik dan 2 Train simulators.
Na enkele maanden later, kwam ik er dan achter, dat de Nederlandse routes, op een totaal andere plek stonden.
De payware wel. En het spel staat op de D harde schijf daar start ik hem ook in op dus snap ook niet echt waarom alles er nu aan treinen en routes uit is en het wel op de D schijf staat en ook in utilities.
Greetz John

simonewerro
5
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Bericht door simonewerro »

Hallo aan allen.
Ik heb ook een vreemd probleem. Ik heb TS opnieuw geïnstalleerd. Daarbij komen een aantal routes niet meer in TS voor. Het vreemde daaraan is dat bij de standaard scenario's in TS de routes na de route met de beginletter R er geen routes meer te zien zijn. Gek is dus dat het kennelijk een punt met het alfabet is. Freeware routes die met een letter voor de R beginnen zijn wel te zijn. Wel zijn alle routes in TS tools en loco swap te zien. Ik heb de integriteit ook gecontroleerd. Geen resultaat. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Gr Erik

simonewerro
5

Nog effe een aanvulling. Alle routes zijn wel in de carrière modus te zien.

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1485 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

Als er geen scenario's in een route zitten, dan zie je die dus niet. Kijk daar eens naar zou ik zeggen.
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

simonewerro
5

Het gekke is, de scenarios zitten er wel. Zowel in TS tools, Locoswap, maar ook in de TS editor zelf. Niet alleen de scenario's zijn er maar in de editor ook alle routes.

sandertje
5
Gegeven waarderingen: 251 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Bericht door sandertje »

Heb je al geprobeerd om de cache in TS op te schonen?

simonewerro
5

Ook dat heb ik gedaan. Kan het zijn dat er een limiet op het aantal routes/scenario's bestaat?

Frison
5

Bericht door Frison »

Nee, dat is niet het geval.

Maar weet je zeker, dat alle scenario's die je hebt niet zichtbaar zijn? Je kan ze wel allemaal in TSTools of Locoswap zien, maar in Railworks worden ze onderverdeeld in 3 soorten.

En je ziet de één nu eenmaal niet onder de andere tab staan. :wink:

simonewerro
5

Alle routes/scenario's zijn zichtbaar in Ts tools/loco swap, maar ook in de route cq scenario editor. Het gekke is dat in de standaard speelmodus alle routes beginnend met de letter A tm R zichtbaar en speelbaar zijn. De routes vanaf de R tm Z zijn niet zichtbaar en speelbaar.

Frison
5

Bericht door Frison »

Maak eens een lijst van de missende routes in de standaard tab. Kijk daarbij dan natuurlijk wel, of het inderdaad een standaard scenario heeft. :wink:

Dus, wat zie je voor standaard scenario in TSTools en Locoswap die je niet kan zien in Railworks onder de standaard tab.

simonewerro
5

Hoi allen,

Ik denk te weten waar het probleem zit. Ik heb een nieuwe laptop en heb op de nieuwe steam opnieuw geïnstalleerd. Daar heb ik vanuit de backupschijf de assest en de content map naar de nieuwe gekopieerd. Uiteraard heeft steam en ts op de nieuwe laptop wel hetzelfde pad als de oude. Ik zie echter wel de melding bijv bij de RSSLO routes dat ik deze opnieuw moet installeren. Maw er zal dus mogelijk een nieuwe installatie moeten komen. Ik weet dat er echter wel andere opties zijn. Deze ga ik even bestuderen. Zodra ik wat hulp nodig heb en ook als het opgelost is, meld ik mij hier weer.
Allen alvast bedankt,

Erik

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja een back-up is heel mooi voor freeware, maar als je payware van oa. Steam gaat copy/paste naar een andere PC/Laptop denkt Steam dat het illegaal is.
Maar alles wat legaal gekocht is bij Steam hoef je niet te copy/paste want dat word bij een nieuwe installatie allemaal gedownload enz.
Afbeelding

Prettige reis!

simonewerro
5

Ik ga een backup van de hele railworksmap maken. Dan opnieuw steam op de nieuwe laptop zetten en dan vervolgens de backup erover heen kopiëren. Uiteraard heeft de kopie hetzelfde pad als de nieuwe installatie. Ik heb ergens op dit forum als ook op het Duitse forum gelezen dat dit zou moeten lukken.

Rob Jansen
Oprichter
5
Gegeven waarderingen: 205 keren
Ontvangen waarderingen: 338 keren

Bericht door Rob Jansen »

Het kan ook zo zijn dat je index corrupt is / niet goed te lezen is. Je kunt proberen om de volgende bestanden te verwijderen.
- SDBCache.bin
- SDBCache.bin.md5

Dit gaat wel samen met een waarschuwing dat met je volgende opstart de hele Scenario Database opnieuw gebouwd moet worden, dit kan van enkele minuten tot mogelijk een uur of langer duren en blijft de game 'vasthangen' bij "Saving Scenario Database", omdat die alles moet lezen en schrijven in het bestand voor de nieuwe cache.

Met wat benoemd is, zolang je Steam en de DLC hebt geïnstalleerd op je nieuwe machine, dan kun je alsnog je backup terugzetten. Maar andere 3rd party payware kan soms bestanden buiten je Railworks zetten zoals bij RSSLO waardoor je een melding krijgt als je machine opnieuw geïnstalleerd hebt vers en een backup hebt teruggezet.

Ik zou juist dit moment aangrijpen om eens door al je DLC te gaan van Steam en 3rd party (payware/freeware) en alleen erop te zetten wat je echt gebruikt (en natuurlijk benodigd is volgens de handleidingen) dan kan je ook merken dat je TS een stuk sneller is.

Wel natuurlijk je backup houden want het jammere aan bepaalde freeware is, het is ooit gemaakt, gebruikt door een route van jaren oud en de oorspronkelijk site niet meer bestaat, dus altijd handig om een backup te houden.
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

simonewerro
5

Hoi Rob,

Ik denk dat jouw eerste idee mbt
- SDBCache.bin
- SDBCache.bin.md5
een goede is.
Ik heb op de oude laptop nog de laatste gebruikte en actuele Railworks map staan. Deze ga ik eerst als backup opslaan. Duurt even.
Daarna ga ik via steam TS opnieuw installeren en gokken dat het overzetten van de backup de zaak weer laat draaien zoals het hoort c.q. was.
Lukt dat niet kan ik altijd nog de handel een voor een opnieuw installeren.
En ja ik probeer altijd een actuele backup te houden.
Ik heb daarnaast ook alle payware en freeware downloads (met id nummer voor bijv Dutch Classics) op een aparte schijf staan. Ook daarop kan ik indien nodig op terugvallen.
Bedankt voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop. Kan even overheen gaan want morgen gaat het weer aan het werk.
Gr Erik

simonewerro
5

Ik heb een aantal stappen gevolgd. TS opnieuw geïnstalleerd. Toen de assets en content gekopieerd. Toen bleek het probleem bestaan. Toen weer de TS geïnstalleerd en SDBCache.bin - SDBCache.bin.md5 verwijderd. Ook nu hetzelfde probleem. Weer opnieuw geïnstalleerd en nu alleen de assets gekopieerd en nu de routes een voor een aan het installeren. Tot nu toe werkt het weer. Ik heb nog niet alle routes geïnstalleerd maar het lijkt erop dat er in één van de routes een probleem zat. Welke weet ik niet maar misschien ga ik dat nog tegenkomen. Ik hoop echter dat het goed gaat.
Bedankt voor het meedenken.
Gr Erik

Terug naar “Vragen”