downloaden van kramendijks route.

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
gelijkstroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

downloaden van kramendijks route.

Bericht door gelijkstroom »

Goedendag. Ik loop tegen een probleem op bij het willen downloaden van de 3.0 versie van de krammendijks deltaland route. Ik krijg direct een melding van malwarebytes, dat de website geblokkeerd is vanwege een verdachte download met het uitdrukkelijke advies om niet verder te gaan. Is dat een bekend probleem of zit het probleem bij mijn computerbeveiliging? Ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door RemkoH »

Dat moet een false-positive zijn van Malwarebytes.
Sowieso iets waar dergelijke gratis programma's bekend om staan.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


gelijkstroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door gelijkstroom »

Dankjewel Remko voor jouw reactie. Ik ben meestal wel erg voorzichtig met dit soort meldingen. Vandaar de vraag, maar inmiddels heb ik versie 3.0 van de Krammendijks route gedownload en (op advies van mijn broer) gescand met microsoft defender en die vond geen enkele bedreiging. Dus het zat inderdaad in een te strenge opvatting van de gratis versie van malwarebytes. Blij dat het opgelost is, want ik vind deze route echt fantastisch mooi met heel creatieve en leuke scenario"s. Nogmaals bedankt voor de support!
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht:
RemkoH

gelijkstroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door gelijkstroom »

Mag ik nog even een vraag toevoegen? Bij de 3.0 versie van de Krammerdijks Deltaland route worden diverse scenario's geleverd, maar ik mis nogal wat content daarbij, vooral repaints van diverse locs en rijtuigen. Ik heb gezocht naar een lijst met benodigdheden voor die scenario's, maar kom daar niet achter. Bestaat er een dergelijke lijst met benodigdheden voor de meegeleverde scenario's of wordt het wat zoekwerk? Alvast bedankt voor het antwoord.

Gebruikersavatar
Spoorwegen Nederland
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 okt 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Dit zijn de benodigde treinen voor de scenario's voor de route:
Benodigde addons om alle meegeleverde scenario's te spelen / Addons required in order to play all included scenario's :

viewtopic.php?p=22965#p22965

gelijkstroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door gelijkstroom »

Heel erg bedankt!! Ik ga ermee aan de slag.

gelijkstroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door gelijkstroom »

Helaas stuit ik weer op een probleempje. Ik heb al wat materiaal van 3Dzug vroeger gedownload, maar nu staat er in de kolom met downloads voor de route Krammendijks Deltaland weer een heleboel goederenrijtuigen, die ik zou moeten downloaden. Echter, als ik naar de site van 3Dzug ga, komt malwarebytes gelijk met de waarschuwing van een Trojaans paard bij die website. Lijkt toch link. Wat te doen?

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door RemkoH »

Malwarebytes tijdelijk uitschakelen of beter nog verwijderen.
Dergelijke gratis programma's leveren over het algemeen meer ellende op dan goeds.
Bij websites van gerenommeerde TSC developers mag je er wel vanuit gaan dat zij hun zaakjes op orde hebben.

Zorg dat er een degelijk antivirus programma is geïnstalleerd die op een fatsoenlijke manier de taken van Malwarebytes overneemt zonder al die false-positives.
Ja die kosten geld en de keuze is reuze.
Zelfs Windows Defender, die je gratis van Microsoft bij Windows krijgt, is in de laatste jaren een degelijk antivirus programma geworden.
Niet zo'n krachtpatser als z'n betaalde tegenhangers maar prima voor de basic antivirus taken.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1883 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door Louke1968 »

Euhm, malwarebytes is niet gratis hoor. Je mag um 14 dagen gratis gebruiken. Daarna kun je voor de volledige versie een licentie kopen. Malwarebytes is een degelijke en betrouwbare scanner hoor.
Ik laat Windows defender het werk doen en eens in de zoveel tijd installeer ik Malwarebytes om het zaakje te scannen en vervolgens weer verwijderen. Zo kun je um gratis blijven gebruiken.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door RemkoH »

Helemaal een slechte zaak dan als je er nog voor moet betalen ook!
Met 25+ jaar in de IT is mijn ervaring met Malwarebytes nooit best geweest.
False-positives bij de vleet en wanneer je het écht nodig hebt voor een virus of worm wordt er veelal niet thuis gegeven door het programma.
En op de manier zoals jij het gebruikt heb ik meer dan eens doodnormale Windows executables zien verdwijnen omdat er zogenaamd een trojan of worm in zou hebben gezeten terwijl er niets mis mee was.

Als ik Gelijkstroom zo hoor is dan zijn de false-positives de laatste jaren niet bepaald verbeterd in ieder geval.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1883 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door Louke1968 »

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Niet op m’n Mac en ook niet op mijn Windows bak. Maar ja, ik gebruik alleen af en toe de gratis versie om op malware te scannen.

gelijkstroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door gelijkstroom »

Tsja, over het nut of de noodzaak van Malwarebytes zijn er diverse meningen mogelijk, laat ieder daar zijn eigen licht maar over schijnen. Inmiddels heb ik de site van 3Dzug bezocht (nadat ik Malwarebytes uitgeschakeld had en nadat ik een andere virusscanner had gebruikt), maar dan moet je voor die goederenwagons van 3Dzug wel een behoorlijke prijs betalen. Meestal zoek ik dan naar alternatieven om die content via RW tools te vervangen, maar bij die aanbieding van 3Dzug zitten wel heel veel goederenwagons. Ik zie nog wel. In ieder geval iedereen bedankt voor de tips en de feedback.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: downloaden van kramendijks route.

Bericht door RemkoH »

Welke aanbieding doel je op?
Ik heb het vermoeden dat je het Verkehrspack Güterwagen bedoeld.
Deze is zijn geld meer dan waard.
Een groot assortiment aan goederenwagons en bij de Duitse collega-sites zijn er diverse repaints te downloaden waarmee je de collectie nog groter maakt.
Op het oog ziet het er niet super geweldig uit, er zijn geen hoge kwaliteit textures gebruikt, maar ze zijn dan ook bedoeld om bij AI treinen ingezet te worden.
En als je regelmatig met RW tools content vervangt is dit pakket juist ideaal om in scenario's gebruikte goederenwagons die je niet bezit mee te vervangen.
Tenzij er een of andere bijzondere goederenwagon is gebruikt is de kans groot dat dit pakket een vergelijkbare bevat.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Vragen”