2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.0

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.0

Bericht door MB1987 »

Beste Forumlid,

een paar dagen geleden kreeg ik een mail van Christrains met daarbij patch van o.a. NS DD-AR, in die mail stond dat de DD-AR een kleine codewijziging heeft om de achterlichten te laten werken wanneer een andere locomotief aan een uiteinde van de DD-AR is geplaatst, bijvoorbeeld dus de Railtraction 1800. Ook staat erbij dat het voor de Railtraction 1800 alleen bereikt kan worden met de nieuwste ATB-Patch van MarkA, Dus de: DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0. Ik heb de handleidingen goed doorgenomen en er staat in de handleiding dit:

Belangrijk: Indien je een bericht krijgt van ChrisTrains (of een partner webshop) dat een
product een update heeft gehad ga je als volgt te werk:
- Installeer de update van ChrisTrains
- Installeer het .exe bestand voor de geüpdatete trein opnieuw zodra dit pakket een update heeft gehad. Gezien ik regelmatig met Chris contact heb zal dit in de regel veelal binnen 24uur na release beschikbaar zijn. Ik zal het daarnaast op de downloadpagina altijd even aangeven als er een update verwerkt is.

en in de mail staat dat de achterlichten te kunnen laten werken als de nieuwste patch van MarkA geupdate is.
Misschien 2 stomme vragen, maar mijn eerste vraag is: wat moet ik als eerste installeren ?

Optie 1: Eerst de Patch van DD-AR van Christrains en daarna de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0
Optie 2: Eerst de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0 en daarna de Patch van DD-AR van Christrains

en mijn tweede vraag is: kan ik de Eloc NS 1800 ook in ATB-EG rijden zonder ATB vv ?, of is het zo dat als ik de ATB-EG inschakel dat hij automatisch ook ATB vv inschakelt ?. Ik ben nog niet zo bekend met de ATB vv en wil eerst de NS1800 met ATB-EG rijden, zonder ATB vv vandaar ook mijn vraag. Het is voor mij niet helemaal duidelijk ( dit omdat er ook in de handleiding staat dat als de ATB-EG uitgeschakeld wordt, dat dan de ATB vv in de ''slaapmodus'' gaat en als je de ATB-EG weer inschakelt, dat dan de ATB vv in de ''wakker wordt'' modus gaat ) dus vandaar dat het voor mij niet helemaal duidelijk is.

Ik hoor graag uw reactie.
Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 657
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.

Bericht door Rubku_NL »

Wat de ATB betreft, kan ik je niet veel uitleg geven omdat ik niet zo thuis ben in dat gedeelte.

Ik moet echter vermelden dat de originele NS 1800 van RT niet is uitgerust met de ATB en compatibel is met de DDAR, dit is alleen mogelijk op de DCR/MarkA-versies.

Wanneer je de DDAR v5.0 al geïnstalleerd hebt, maakt het niet uit of je eerst de Patch voor de DDAR installeert of de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0, of vice versa. De DCR & MarkA checkt alleen of je v5.0 hebt geïnstalleerd.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
MB1987
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
4
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: 2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.

Bericht door RcA51 »

Goedemorgen,
Aansluitend heb ik een vraag over de werking van de ATB in het geval dat er van cabine gewisseld moet worden.
Om het een en ander uit te proberen maak ik in QuickDrive gebruik van de aanwezige samenstellingen.
Er zijn er drie met gebruik van één 1700 in combinatie met de DDAR, 3 delig (7300) 4 delig (7400) 6 delig (7900).
Bij het opstarten kom je in de cabine van de 1700, ATB inschakelen werkt.
Als je naar de andere cabine gaat (DDAR) reageert de ATB niet op de U toets.
Kan het zijn dat ik in de handleidingen iets over het hoofd heb gezien..?
Mvg, Rob
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 657
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.

Bericht door Rubku_NL »

RcA51 schreef:
24 mar 2024, 11:48
Als je naar de andere cabine gaat (DDAR) reageert de ATB niet op de U toets.
Dit komt omdat de 1700 (of elke andere locomotief) en de CT DDAR een ander script gebruiken, de enige manier waarop dit wel werkt is bij gebruik van de Mddm of dezelfde stuurstand rijtuig aan de andere kant van de trein.
Helaas is dit een algemeen bekend probleem in TS en kunnen wij er niet veel aan doen, tenzij we het volledige RT script herschrijven wat we niet gaan doen.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
MarkAMB1987
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
4
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: 2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.

Bericht door RcA51 »

Een logische verklaring, het is mij duidelijk. Dank! :thumbsup:
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: 2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.

Bericht door MarkA »

MB1987 schreef:
23 mar 2024, 17:35
Misschien 2 stomme vragen, maar mijn eerste vraag is: wat moet ik als eerste installeren ?

Optie 1: Eerst de Patch van DD-AR van Christrains en daarna de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0
Optie 2: Eerst de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0 en daarna de Patch van DD-AR van Christrains
Dat maakt in dit geval niet zoveel uit zolang je ze maar beide installeert.
en mijn tweede vraag is: kan ik de Eloc NS 1800 ook in ATB-EG rijden zonder ATB vv ?, of is het zo dat als ik de ATB-EG inschakel dat hij automatisch ook ATB vv inschakelt ?. Ik ben nog niet zo bekend met de ATB vv en wil eerst de NS1800 met ATB-EG rijden, zonder ATB vv vandaar ook mijn vraag.
Er zijn twee standen waarin je de ATB-EG kunt rijden, Simpel en Geavanceerd. Wanneer je de ATB aanzet d.m.v. de U toets gaat deze standaard in de Simpele modus, druk je nog een keer op U gaat deze naar Geavanceerd waarmee inderdaad ook ATB Vv vanzelf aangaat.

De simpele modus is wat 'vergevensgezinder' voor nieuwe gebruikers wie wel met enige vorm van ATB willen rijden maar het vooral laagdrempelig willen houden. Dit terwijl de geavanceerde modus meer is bedacht met zoveel mogelijk realisme t.o.v. de werkelijkheid en daarmee ook wat lastiger is om te rijden, daar hoort mijn inziens dus ook ATB Vv bij omdat de geavanceerde modus de werkelijkheid probeert te benaderen.

Wil je de loc zonder ATB vv rijden dan zijn er twee mogelijkheden:
- Zet en houdt de de ATB-EG in de simpele modus
- Als je toch graag met geavanceerde ATB-EG wilt rijden maar zonder Vv:
--- Zet de ATB-EG in de geavanceerde modus met 2x de U toets, hiermee gaat automatisch de ATB Vv ook aan.
--- Druk 2x maal achter elkaar op de i-toets, de eerste keer zal de ATB Vv veranderen van de Reizigers naar de goederenstand en de tweede keer zal deze uitgaan.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
denisJuraMB1987
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: 2 vraagjes over Christrains NS DDAR i.c.m. Railtraction NS 1800 en de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack update V4.

Bericht door MB1987 »

Beste Rubku_NL & MarkA

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de DCR & MarkA 16-17-1800 Repaint Pack V4.0 en de patch van de DDAR geïnstalleerd. Ik speel al heel lang TSC, sinds volgens mij 2013. De Scenario's die ik zelf maak met de Christrains treinen speel ik met ATB-EG of ATB-NG. Maar omdat ik nog niet zo bekend ben met de ATB vv, wilde ik eerst de NS 1700 met ATB-EG rijden zonder de ATBvv, vandaar dat ik het ook vroeg of dat kon, en daarna wil ik graag ook de ATB-EG met ATBvv rijden. MarkA, Rubku_NL en DCR ik wil jullie enorm bedanken voor het maken en realiseren voor de 16-17-1800 pakket met de ATB-EG en ATBvv en voor de samenwerking met Christrains, dat waardeer ik enorm.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.
Deze gebruikers waarderen MB1987 voor dit bericht (totaal 3):
MarklinRubku_NLMarkA

Terug naar “Vragen”