TS2019 en windows11

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
krisken
2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

TS2019 en windows11

Bericht door krisken »

Hallo,
ik heb een nieuwe pc met Windows11 maar TS2019 start niet op.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!

Dwarsligger
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Ontvangen waarderingen: 708 keren

Re: TS2019 en windows11

Bericht door Dwarsligger »

Een degelijke versie van Windows gebruiken? :joy:

FF serieus: Windows 11 kwam in 2021 uit, dus wellicht ligt het aan het feit dat TS2019 nog geen Win11 ondersteuning heeft, en werkt TS2021 wél. De TS versie die ik zelf aanraad is TS Classic 72.3b; de laatste versie voor de "grote downdates".

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2329 keren
Ontvangen waarderingen: 2740 keren

Bericht door Marklin »

Waarom heb jij nog TS 2019 ofwel hoe zit dat? :thinking:
Iedereen die een legale TS speelt zit nu op TSC 2024 als het gekocht is, al is het alleen met de Core wat autom. gebeurd mits men niet offline speelt via Steam wat je dan al 5 jaar zou doen.
Kortom het word tijd om TSC 2024 aan te schaffen cq te laten updaten en is je probleem ook de wereld uit. :train:
Afbeelding

Prettige reis!

Dwarsligger
5

Van dit soort reacties word ik altijd een beetje misselijk.

Volgens mij moet de vraagsteller dat nog altijd zelf weten. Bovendien is TS2019 veel beter dan TS2024. En dat gezeur over legale versies is gewoon een smoesje om maar niet met mensen mee te hoeven denken.

Ondanks dat ik een legale TS-versie heb, gebruik ik een andere, omdat dat beter is: zo vermijd ik automatische downdates, en weet ik zeker dat ik niet ineens al mijn treinen en routes kwijt ben. :wink: :zipper_mouth:

En dat het probleem dan de wereld uit is, is ook helemaal niet met zekerheid gezegd. Misschien is het wel iets anders; een dependancy, een driver, etc.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Dat ik sommige gebruikers tegen het hoofd stoot ben ik mij van bewust maar het zal niet de eerste keer zijn dat het van toepassing is.
Mja mij een worst wat jij ervan denkt, maar het is nu eenmaal de realiteit bij enkele.
Trouwens dan speel jij ook TS2019 omdat die beter is dan TS2024, al vind ik dit een fabeltje, want zou dat zo wezen dan kan DTG de tent wel sluiten en zou iedereen TS2019 blijven spelen. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis!

Dwarsligger
5

Vanaf de "grote downdates" is er bij DTG iets volledig misgegaan, en vallen er functies uit. Of je bent ineens al je Assets kwijt. Als dat mij gebeurd was, was ik flink de sjaak.

Ook draait TS2024 mijn favoriete route niet, dus daarop baseer ik dat alles na TSC 72.3b bagger is. DTG die de tent sluit vind ik ook geen slecht idee.

En het was niet persoonlijk bedoeld, hoor. Ik was vroeger toen ik bij de KPN helpdesk werkte ook die gozer die dat omaatje tóch hielp internet onder Win98SE werkend te krijgen, wetende dat ik ervoor op mijn kop zal krijgen omdat dat officieel niet ondersteund werd, maar toch goed te doen was.

Daniel
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 1101 keren
Ontvangen waarderingen: 1197 keren

Bericht door Daniel »

Enige wat je straks wel gaat krijgen is wanneer je treinen of andere dingen gaat aanbieden ze bij jou misschien wel werken, maar bij het gros van de spelers niet.. Weet niet of dat wenselijk is?
Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

KerAp schreef:
05 jul 2024, 11:18
Ook draait TS2024 mijn favoriete route niet, dus daarop baseer ik dat alles na TSC 72.3b bagger is.
Hmm en welke route mag dat dan wezen ...?
Maar daar kun je geen conclusie uit trekken dat alles na TSC 72.3b bagger is, dan zou jou favorite route bij niemand werken en ben om die reden benieuwd welke dat is. :face_with_monocle:

Edit/
Bedenk net dat TS2019 nog 32 bit was, de 64 bit kwam toch in 2020 uit of heb ik dat mis? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

Dwarsligger
5

Daniel schreef:
05 jul 2024, 11:29
Enige wat je straks wel gaat krijgen is wanneer je treinen of andere dingen gaat aanbieden ze bij jou misschien wel werken, maar bij het gros van de spelers niet.. Weet niet of dat wenselijk is?
Ik gebruik geen dll's of andere rare foefjes, gewoon zuivere lua 5.1, dus dat zou niet moeten gebeuren. En anders zou dat tijdens het testen blijken.
Marklin schreef:
05 jul 2024, 11:32
Hmm en welke route mag dat dan wezen ...?
Maar daar kun je geen conclusie uit trekken dat alles na TSC 72.3b bagger is, dan zou jou favorite route bij niemand werken en ben om die reden benieuwd welke dat is. :face_with_monocle:
De inmiddels niet meer verkrijgbare kanaaltunnelroute van AHS (dus niet die freeware route). Niet moeders mooiste, maar hij gaat onder de grond, en daar hou ik van. Ik ben eigenlijk vanuit metro's naar treinen afgedwaald.

Geen idee waarom die na 72.3b niet meer werkt, maar het is zo. Ook bij anderen. Treinen die .dll's gebruiken doen het geloof ik ook niet meer, tenzij dat inmiddels wél gefixt is. Toegegeven dat je niet alleen daarop kan baseren dat alles daarna bagger is, maar het is wel zo, als je eerlijk bent. Of vind jij het lekker gaan sinds na 72.3b?
Marklin schreef:
05 jul 2024, 11:32
Bedenk net dat TS2019 nog 32 bit was, de 64 bit kwam toch in 2020 uit of heb ik dat mis? :thinking:
Afgaande op google had 2019 gewoon een x64 versie.

Maar we dwalen een beetje af nou haha

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 638 keren
Ontvangen waarderingen: 1236 keren

Bericht door Rubku_NL »

Niet het een of andere maar de huidige versie (beta niet mee geteld) is v77.6b :upside_down:

Daarnaast ben ik het eens met Daniel, en vooral als ontwikkelaar raad ik sterk aan om de huidige versie te gebruiken vanwege scripts en physics, gezien daar de laatste 2 a 3 jaar behoorlijk wat dingen veranderd zijn.

Ben zelf ook altijd vrij voorzichtig en sceptisch met de updates, zeker als er meerdere route-updates zijn gewist en er weer een back-up gerund moet worden voor de betreffende bestanden. Maar dit geldt ook voor de AP track en Weather pack, die je dan opnieuw moet installeren.

Maar om terug te keren naar het topic en een kort antwoord te geven op de vraag.
- Alle versies van TS sinds de x64-update werken prima onder win11.
- Maar, ervan uitgaande dat men dit gewoon via steam heeft en je gewoon de updates ontvangt zoals iedereen, zit je nu op TSC 2024 v77.6b, mocht er iets niet werken dan raad ik je aan om een "Verify Integrity of Game Files" te doen en daarna het spel opnieuw op te starten.
- Als je TS niet via steam hebt/gebruikt, kunnen we je niet verder helpen.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Dwarsligger
5

Rubku_NL schreef:
05 jul 2024, 12:02
Alle versies van TS sinds de x64-update werken prima onder win11.
Dan denk ik dat de vraagsteller de 32bit versie draait. Misschien werkt het wel als hij de x64 versie draait. Maar laten we zijn reactie even afwachten.

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 117 keren

Bericht door jpvdveer »

KerAp schreef:
05 jul 2024, 11:58

Geen idee waarom die na 72.3b niet meer werkt, maar het is zo. Ook bij anderen. Treinen die .dll's gebruiken doen het geloof ik ook niet meer, tenzij dat inmiddels wél gefixt is. Toegegeven dat je niet alleen daarop kan baseren dat alles daarna bagger is, maar het is wel zo, als je eerlijk bent. Of vind jij het lekker gaan sinds na 72.3b?
De huidige versie van TS is de meest stabiele ooit. Het is correct dat ontwikkelaars hier en daar aanpassingen hebben moeten doen - DTG heeft de code vereenvoudigd en dat betekent dat er minder tolerantie is voor door derden gemaakte fouten. Alle mij bekende ontwikkelaars hebben die aanpassingen ook gedaan - alleen AHS heeft dit geweigerd. Inderdaad is het zo dat de Kanaaltunnelroute dus niet langer werkt.

Uiteraard is het prima als jij om die reden 72.3b wil blijven gebruiken. Maar het is echt niet correct om deze ook aan anderen "aan te raden". Jouw situatie is echt de enige waarin ik begrijp dat je 72.3b wil blijven gebruiken.

Dwarsligger
5

Dit is niet juist. Er is een verschil tussen code vereenvoudigen en de trend volgen uit luiheid weigeren backwards compatibel te zijn, iets wat al een paar jaar erg hip is in de ICT.

Maar ik zal voortaan wat zwijgzamer zijn. Excuses voor de ontstane commotie.

Treinspotter
3
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Bericht door Treinspotter »

:thinking: Ik draai op 75.8 en die werkt prima op 64 bit, de laatste versie gaf problemen dus heb het terug gezet, de versie 72,3b was ook stabiel en heb ik ook lang mee gedraaid..
Draai gewoon 2024 versie in de 64 bit, en de problemen die ik de laatste maanden zag had ik niet want ik draai een iets oudere stabiele versie.
Dus niet iedereen draaid op 77 versie hoor :sunglasses: :joy:
Deze gebruikers waarderen Treinspotter voor dit bericht:
Dwarsligger

Rob Jansen
Oprichter
5
Gegeven waarderingen: 205 keren
Ontvangen waarderingen: 338 keren

Bericht door Rob Jansen »

Ok,

Het topic schiet zijn doel (de oorspronkelijke vraag) op dit moment voorbij, zouden wij weer on-topic kunnen gaan vanaf nu?

Ik voel dat er vele meningen zijn richting het onderliggende OS alsmede als de game zelf (versie of gewoon algeheel), maar laten we proberen alles netjes te houden i.p.v. gelijk modder te gaan gooien of op de man te gaan spelen omdat anderen een andere mening hebben.

Maar vanuit hier ondersteunen wij alleen de huidige release welke automatisch door Steam wordt geïnstalleerd, wat dus Train Simulator Classic 2024 is (met versienummer: v77.6b).
Ook worden onze gepubliceerde downloads getest op de huidige verkrijgbare versie op moment van publicatie en zou je er geen problemen mee moeten ervaren (afhankelijk van natuurlijk eigen hardware of aanpassingen in game/files/systeem), mocht dat toch zo zijn, stuur een bericht naar het download-team of de maker.

Dat er vermeld wordt dat je op een andere versie draait om een bepaalde reden is prima, maar let erop dat wij geen instructies hiervoor toelaten op dit forum.

Bedankt allemaal.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
MarklinFloortje59
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

Terug naar “Vragen”