grafische instellingen TS

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door Marklin »

Even wat rechtzetten, dat de PC uit het niets afsluit en weer opstart ligt iig niet aan nu TS2021.
Nu kreeg ik het wederom terwijl TS helemaal niet draaide, ofwel er zit ergens anders een bug, mja waar .... :astonished:
Afbeelding

Prettige reis

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door FransSim »

Ronmat64 schreef:
09 jul 2020, 14:47
Hi Rob,

Kijk hier heb ik wat aan, zo blij met Duchsims. Dit zijn antwoorden waar je wat mee kan en het ook begrijpt
DGT kan hier nog wat van leren

Nogmaals Dank jullie wel , ik ga aan de slag :smile:
Misschien weet iedereen dit al lang maar toch nog een tip. Windows 10 heeft bij instellingen - gaming - de optie “game mode”. Zet deze optie uit! Deze tip die ik op een ander forum had gelezen heeft mij enorm geholpen. De optie staat standaard aan en veroorzaakt voornamelijk dat het spel niet soepel loopt en soms erg lage framerates heeft. Ik had ook zitten spelen met de grafische instellingen maar niets hielp echt het spel soepeler te laten verlopen. Dit was echt een eye opener. Succes en veel plezier met TS.
Deze gebruikers waarderen FransSim voor dit bericht:
Wadlopertje

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door Marklin »

Hmm, heb eens gekeken en hier staat het idd aan.
Maar waarom geven ze dan bij game mode dit aan; Wanneer de gamemodes is ingeschakeld optimaliseert Windows uw pc voor het spelen van games?
De meeste gaan ervan uit dat Microsoft het beste met ons voor heeft, maar waar anderen mee komen schrijven het tegendeel. :upside_down:
Kortom zit het tussen de oren zoals men spreekwoordelijk zegt, of is er wat anders aan de hand gezien deze gegevens?
En zo word een leek in verwarring gebracht, de een schijft dit (Microsoft) en de ander weer dat (gebruikers).....
Afbeelding

Prettige reis

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door FransSim »

Marklin schreef:
12 jun 2021, 23:20
Hmm, heb eens gekeken en hier staat het idd aan.
Maar waarom geven ze dan bij game mode dit aan; Wanneer de gamemodes is ingeschakeld optimaliseert Windows uw pc voor het spelen van games?
De meeste gaan ervan uit dat Microsoft het beste met ons voor heeft, maar waar anderen mee komen schrijven het tegendeel. :upside_down:
Kortom zit het tussen de oren zoals men spreekwoordelijk zegt, of is er wat anders aan de hand gezien deze gegevens?
En zo word een leek in verwarring gebracht, de een schijft dit (Microsoft) en de ander weer dat (gebruikers).....
Hi Marklin, dit zit echt niet tussen de oren hoor. In ieder geval niet bij mijn systeem. Ik heb begrepen, dat je, als deze optie aanstaat bij ieder spel moet kunnen aangeven of je het echt gebruikt. Die optie geeft TS bij opstarten niet en als ik met Windows key-G probeer die modus wel te gebruiken blijkt dat mijn systeem (grofweg i5 processor en een geforce 1050 Ti grafische kaart; ram geheugen 16 GB DDR 3; niet echt supersnel dus 😬) dat niet ondersteunt. Ik zal de teksten die ik erover heb gevonden nog eens opzoeken en doorsturen. Maar ik kan je verzekeren dat alleen het uitzetten van de optie game mode ervoor heeft gezorgd dat ik nu echt kan genieten van jouw prachtige Hart van Nederland, zonder horten en stoten en vastlopers.

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door FransSim »

https://www.pcgamer.com/try-turning-off ... -freezing/

En btw, mijn systeem heeft zelf geen oren 😂😂
Succes

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door FransSim »

https://www.pcgamer.com/windows-10-game ... titasking/
Artikel waarin een test van game mode wordt beschreven. Dat is wel uit 2017 😬. Het vorige artikel was van mei 2020.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: grafische instellingen TS

Bericht door Marklin »

Ok FransSim, als het getest is geweest door profs zal er wel een kern van waarheid in zitten en ook de grafieken laten zien.
En ja Microsoft gaat van hun standpunt uit, bijv. dat Windows update geen stuurprogramma-installaties uitvoert en meldingen voor opnieuw opstarten stuurt tijdens het gamen met game modus aan.
Afijn bedankt voor de nadere info, zal het ook eens uitzetten en kijken hoe het verloopt, en zoals altijd gezegd "baat het niet dan schaadt het niet". :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”