Hoe maak ik Sound mods voor CT Treinen

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JackyTheCat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:20
3
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Hoe maak ik Sound mods voor CT Treinen

Bericht door JackyTheCat »

ik wil graag sound mods maken voor Chris zijn mooie treinen maar ik heb geen experience met sound mods maken dus ik vraag hierbij om hulp van deze mooie community. Dankjewel voor jullie support op discord en dankjewel als je een antwoord hebt! ik heb veel respect voor jullie! 😁🤗 Sorry als deze topic niet op de goeie plek is. Dit is de eerste keer dat ik iets wil maken voor Train Simulator. 🙂
Aspirant machinist op het STC.
Soundmodder en beheerder van DEC in mijn vrije tijd.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2849
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8170 keren
Contacteer:

Re: Hoe maak ik Sound mods voor CT Treinen

Bericht door Frison »

Gezien je ervaring op dat gebied, een heel kort antwoord: niet aan beginnen. :hugging:

Waarom niet? Er zijn al veel sound mods te vinden, die gemaakt zijn door gebruikers met veel ervaring op dat gebied en is dus zonde van je tijd.

Wil je iets gaan doen met RW, maak dan eens een scenario en misschien later een stuk route. Wie weet vind je dat leuk en er is altijd vraag naar.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
JackyTheCat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:20
3
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Re: Hoe maak ik Sound mods voor CT Treinen

Bericht door JackyTheCat »

Oh, maar ik vind het leuk om zo iets te maken. XD ik wou graag de geluid van de VIRM veranderen het kan mooier vind ik. :joy: :upside_down:
Aspirant machinist op het STC.
Soundmodder en beheerder van DEC in mijn vrije tijd.

jpvdveer
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Hoe maak ik Sound mods voor CT Treinen

Bericht door jpvdveer »

Ik denk dat het antwoord van Frison iets te kort door de bocht is. Als je het leuk lijkt om zoiets te doen dan moet je dat zeker gaan proberen, mits je je realiseert dat de learning curve een zeer steile zal zijn.

Linus Follert, die veel soundmods heeft uitgebracht, heeft een uitgebreide gids geschreven over hoe je zoiets aanpakt. Zie bijlage (hij heeft expliciet toestemming gegeven om het te reuploaden).

Download

(Zie ook https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... simulator/)

En ik zou persoonlijk reuze blij zijn met een VIRM sound update!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”