tekst bij start scenario
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 78 keren
tekst bij start scenario
Hallo medehobyisten,
Ik ben bezig een aantal scenario's voor een aantal Nederlandse routes te maken. Dat gaat mij wel lukken. Wat ik echter nog niet onder de knie is het maken van een begintekst in een scenario zoals bij Kalck04 dat doet. Hieronder het voorbeeld:
Ik heb de scenario editor erbij gepakt en zag dat hij dit kort na start heeft ingevoerd. Dat deed ik altijd ook. Zie voorbeeld (wel onscherp)
Vervolgens klik je dit aan en kun je een tekst invullen. Zie voorbeeld:
Normaal vul ik daar waar nu introtekst staat, mijn eigen tekst in. Dat lijkt in het begin van de scenario in het geheel niet op wat Kalck04 produceert en wat ook veel mooier is. De vraag is hoe krijg ik dit voor elkaar.
Alvast bedankt,
Erik
Ik ben bezig een aantal scenario's voor een aantal Nederlandse routes te maken. Dat gaat mij wel lukken. Wat ik echter nog niet onder de knie is het maken van een begintekst in een scenario zoals bij Kalck04 dat doet. Hieronder het voorbeeld:
Ik heb de scenario editor erbij gepakt en zag dat hij dit kort na start heeft ingevoerd. Dat deed ik altijd ook. Zie voorbeeld (wel onscherp)
Vervolgens klik je dit aan en kun je een tekst invullen. Zie voorbeeld:
Normaal vul ik daar waar nu introtekst staat, mijn eigen tekst in. Dat lijkt in het begin van de scenario in het geheel niet op wat Kalck04 produceert en wat ook veel mooier is. De vraag is hoe krijg ik dit voor elkaar.
Alvast bedankt,
Erik
- CraftyJayden
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: tekst bij start scenario
Volgens mij doe je dit doormiddel van een text bestandje in een script te zetten. Hier kan Kcalk of andere die dat doen beter meehelpen
- Kcalk_04
- 1
- Gegeven waarderingen: 419 keren
- Ontvangen waarderingen: 145 keren
Klopt, dit is gedaan met behulp van een LUA script. Neem eens een kijkje in scenarioscript.lua en zoek de de functie "onEventIntroText" op.
Mijn scenariopagina: hier
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoi Hoi!
Deze video zou jou hiermee moeten helpen.
Je kan het dus op deze manier doen met LUA, het is iets ingewikkeld maar als het werkt is het het waard!
Deze video zou jou hiermee moeten helpen.
Je kan het dus op deze manier doen met LUA, het is iets ingewikkeld maar als het werkt is het het waard!
-
- 4
Ik heb het in het scenario gevonden. Ik heb ook via het kladblok de tekst gevonden. Nu ben ik nog makkelijk aangelegd en houd van knippen en plakken. Lukt dat ook hier? Dwz kan ik de dialoogbox gebruiken en in elk scenario gebruiken. Ik heb het filmpje gezien en ik weet nu hoe via de editor de lua script te openen is. Wat ik dus wil en gemak dient de mens is alleen de tekst van de aankondiging aanpassen en dit dan via de editor in het lua script plakken. Ik ga het gewoon proberen.
Alvast bedankt,
Erik
Alvast bedankt,
Erik
-
- 4
Het kopiëren en plakken met notepad lukt. In de filmpjes wordt echter aangegeven dat ik het dan als html moet opslaan. Het veranderen van een txt extensie naar html extensie lukt echter niet. Moet ik daarvoor een html editor hebben? En zo ja welke zou ik moeten hebben?
- Kcalk_04
- 1
Zoals die guy het in de video doet is niet nodig, op de plek waar hij zn bericht.html gebruikt kan je ook tussen " " je bericht uitschrijven. Persoonlijk gebruik ik Visual Studio Code voor het aanpassen zoals de guy in de video. Echter kan je prima met zoiets als Notepad/kladblok dit soort dingen doen.
-
- 4
Ik heb de tekst aangepast. Dwz alleen de tekst die ook in de box te zien is. Als ik dit echter in TS wil zetten via de reload knop gebeurt er echter niets.
- RemkoH
- Beheerder
- 4
- Gegeven waarderingen: 171 keren
- Ontvangen waarderingen: 402 keren
Voor een tekstvenster zoals in de 1e post is helemaal niks met html nodig.
Maak in het lua script een functie met daarin dit commando:
Het 1e cijfer is het aantal secondes dat de melding in beeld blijft, waarbij 0 oneindig is (tot de speler het wegklikt).
Het 2e cijfer is de uitlijning*, waarbij 18 gecentreerd is.
Het 3e cijfer is de grootte van het venster. Daarbij is 2 large, 1 regular en 0 small.
Het 4e cijfer is om de game te pauzeren tijdens de weergave van het venster. Daarbij is 1 gepauzeerd en 0 niet gepauzeerd.
Om in de tekst een enter toe te voegen (nieuwe regel) typ je \n op de positie waar de opvolgende tekst op een nieuwe regel verder moet gaan.
* Dit betreft een rekensom: verticale uitlijning + horizontale uitlijning
Verticaal:
Boven = 1
Midden = 2
Onder = 4
Horizontaal:
Links = 8
Midden = 16
Rechts = 32
Maak in het lua script een functie met daarin dit commando:
Code: Selecteer alles
SysCall ( "ScenarioManager:ShowInfoMessageExt", "<Titel>", "<Tekst>", 0, 18, 2, 0 );
Het 2e cijfer is de uitlijning*, waarbij 18 gecentreerd is.
Het 3e cijfer is de grootte van het venster. Daarbij is 2 large, 1 regular en 0 small.
Het 4e cijfer is om de game te pauzeren tijdens de weergave van het venster. Daarbij is 1 gepauzeerd en 0 niet gepauzeerd.
Om in de tekst een enter toe te voegen (nieuwe regel) typ je \n op de positie waar de opvolgende tekst op een nieuwe regel verder moet gaan.
* Dit betreft een rekensom: verticale uitlijning + horizontale uitlijning
Verticaal:
Boven = 1
Midden = 2
Onder = 4
Horizontaal:
Links = 8
Midden = 16
Rechts = 32
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- 4
Ik kon er nog niet uit. Ik heb de stappen gevolgd die in de beschrijvingen/video's worden aangegeven.
1, Intro tekst ingevuld
2.Daarna met het script teken de volgende dialoogvenster geopend
3. Dan "Open Folder"
4. een ScenarioScript.lua aangemaakt in de scenariomap
5. ScenarioScript aangemaakt, zie onderstaand voorbeeld:
6. dan in de editor de reload knop gedrukt. Het script staat dan zoals het hoort in het bovenste venster
7. Dan "Compile/Generate
8 opslaan
Dan zou het toch goed moeten zijn. Echter de dialoogbox is na het starten van scenario niet te zien.
Wat doe ik fout?
1, Intro tekst ingevuld
2.Daarna met het script teken de volgende dialoogvenster geopend
3. Dan "Open Folder"
4. een ScenarioScript.lua aangemaakt in de scenariomap
5. ScenarioScript aangemaakt, zie onderstaand voorbeeld:
6. dan in de editor de reload knop gedrukt. Het script staat dan zoals het hoort in het bovenste venster
7. Dan "Compile/Generate
8 opslaan
Dan zou het toch goed moeten zijn. Echter de dialoogbox is na het starten van scenario niet te zien.
Wat doe ik fout?
- Kcalk_04
- 1
Dit klopt inderdaad, de eventnaam heb ik met hoofdletter aan het begin van ieder woord geschreven zegmaar.