Vraag over de vR BR111 EL.

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Pjottr »

Goedenavond,

Ik zit te denken om het DB BR111 Dosto ExpertLine pakket aan te schaffen. Alleen, ik vraag mij af of het een goede koop is. Wat krijg ik precies? Ik heb uit Konstanz-Villingen ook een 111 met dosto wagons, zijn dat dezelfde, of zit er toch verschil in? De KV versie vind ik namelijk niet heel mooi, en mager qua functies.


Het pakket ziet er hetzelfde uit, maar waarschijnlijk gooi ik er wat repaints overheen. (Als het goed is dit het juiste pakket)

Concluderende vraag: Is er iemand die dit pakket heeft en mij kan vertellen of het iets is, of dat ik hetzelfde krijg als de versie in KV?

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Clipmeneernl »

Vgm zit er geen verschil in die van VR en die van KV, omdat KV door VR gemaakt is. Zelf is het wel een leuke trein, alleen het remmen is wennen :wink:

Gebruikersavatar
TheJAG
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2020, 02:55
3
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door TheJAG »

Ik heb even gecheckt in mijn installatie (heb beide) en ze zijn nagenoeg identiek qua bestandstructuur en bestandsgrootte. Ik denk dat de kwaliteit wat tegenvalt omdat the BR111 van vR nu alweer zo'n 7/8 jaar oud is.

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Pjottr »

robinson2006 schreef:
22 jul 2020, 22:54
Vgm zit er geen verschil in die van VR en die van KV, omdat KV door VR gemaakt is.
Dat klopt niet helemaal, het standaard materieel is geen "expert line", zoals de 189 die er bij komt. Die is heel anders dan de 189 EL die velen gewend zijn. :sweat_smile:

Ik weet alleen niet wat dan wél het verschil is. De EL versie zou in ieder geval een notch control, zoals het hoort, moeten hebben.

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Pjottr »

TheJAG schreef:
22 jul 2020, 23:39
Ik heb even gecheckt in mijn installatie (heb beide) en ze zijn nagenoeg identiek qua bestandstructuur en bestandsgrootte. Ik denk dat de kwaliteit wat tegenvalt omdat the BR111 van vR nu alweer zo'n 7/8 jaar oud is.
Als ik op F5 gedrukt had, had ik de reactie eerder gelezen :sweat_smile: Goed om te weten, het is toch weer 24,95 euro, nog best wat voor een pakket van 7 jaar oud...
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht:
TheJAG

Gebruikersavatar
TheJAG
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2020, 02:55
3
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door TheJAG »

Zo'n terechte opmerking; bij virtualRailroads heeft het praktisch geen zin om te wachten tot de prijzen dalen. Heel misschien hebben ze een keer een sale als je geluk hebt, maar over het algemeen is zelfs de oude meuk nog net zo prijzig als toen het net uit kwam. Jammer, want de kwaliteit van nieuwere releases is veel beter.
Deze gebruikers waarderen TheJAG voor dit bericht:
Pjottr

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door RemkoH »

Dat geldt niet alleen voor vR.
Prijzen dalen vrijwel nooit, hoe oud de content ook is.
En zoveel sales als DTG op Steam zie je ook bij geen enkele andere developer.
Al is vR inderdaad wel heel erg karig met sales.

EL versies zijn niet te vergelijken met standaard versies (die her en der ook meegeleverd worden).
De EL versies, hoe oud ook, bevatten veel geavanceerdere scripting en functies in de cabine.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Pjottr
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Pjottr »

Heb er nog wat over nagedacht, en uiteindelijk besloten het wel te kopen. Er zit toch redelijk wat verschil tussen de KV versie en EL versie. De opstart procedure is simpeler, heel anders dan wat we tegenwoordig gewend zijn. Doorgaans ben ik tevreden, zeker met de bovengenoemde repaints (zowel voor de dosto als de 111), ziet het er minder plastic uit. Bedankt voor alle raad :wink:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Marklin »

Pjottr schreef:
24 jul 2020, 11:03
....., zeker met de bovengenoemde repaints
Nou ik ben er niet zo zeker van dat genoemde repaints met de Expertlinie versie werken, want men praat daar dat de Vr-Br 111 v/rot benodigd zou zijn.
Ofwel mogelijk een andere mappen structuur, of zijn ze niet perse voor de ExpertLine versie bedoeld.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door RemkoH »

Marklin schreef:
24 jul 2020, 12:27
Nou ik ben er niet zo zeker van dat genoemde repaints met de Expertlinie versie werken
En terecht. Repaints van KV en EL zijn normaal gesproken niet compatible met elkaar.
Er zijn mij ook geen uitzonderingen bekend.
Wel enkele repaints die voor beide versies gemaakt zijn.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 92 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door jpvdveer »

Ook hier te koop - 13,99 euro en regelmatig afgeprijsd in de sales.

https://store.steampowered.com/app/2225 ... oco_AddOn/

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Rob Jansen »

Houd er rekening mee dat de Steam versie in een andere map geïnstalleerd is dan de Virtual Railroads versie dus scenario's die gebruik maken van de Steam versie werken niet met de Virtual Railroads variant en vice-versa.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 92 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door jpvdveer »

Klopt, al is het (als je eenmaal weet hoe dit moet) relatief eenvoudig om de mappen te kopiëren en de relevante verwijzingen in de .bin bestanden aan te passen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Marklin »

Ja dat zou kunnen voor eigen gebruik, maar als je het onwetend gaat gebruiken voor bijv. scenario's die je gaat uploaden dan word het een warboel. :upside_down:
Kortom, niet aan beginnen!
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Pjottr »

De repaint is gemaakt voor de EL versie :wink:. Het werkt prima bij mij. Ik geloof dat de steam versie ook geen EL is, en verschillende functies niet heeft die de EL wel heeft, net zoals de KV versie. :sweat_smile:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door RemkoH »

Pjottr schreef:
24 jul 2020, 22:51
Ik geloof dat de steam versie ook geen EL is
Steam versies zijn zeker niet gelijk aan de EL versies, geen van alle.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door HeroicNonsense »

Ik ontdek dit topic nu pas, maar wil wel wat toevoegen.

vR heeft vorig jaar een nieuwe BR111 uitgebracht: https://virtual-railroads.de/gb/startse ... -vrot.html

Dit is dus niet de Maik Goltz-versie uit 2013 waar iedereen hierboven het over heeft, maar een geheel nieuw model met veel meer functies. Onder andere een nieuw simulatiemodel, geëmuleerde Ebula, meerdere remstanden (R+P+G), volwaardig geëmuleerde PZB, geëmuleerde koeling/compressor, in hoogte verstelbare bestuurderstoel, regelbare helderheid van de frontseinen en programmeerbare koersborden achter de voorruiten.

Dit is dus niet de ExpertLine versie uit 2013, die slechts een greep uit bovenstaande functionaliteit heeft, en al helemaal niet te vergelijken met de BR111 die door DTG op Steam wordt verkocht (en bij Konstanz-Villingen wordt meegeleverd).

De BR111 EL uit 2013 wordt door vR zelf ook niet meer los verkocht (nog wel meegeleverd in sommige sets met rijtuigen gek genoeg; waaronder de DoSto-set waar Pjottr over spreekt).

De nieuwe BR111-2020 is niet compatible met repaints voor de 111EL/KV/Steam, maar de Duitse community is hard bezig om de repaints beschikbaar te stellen voor het nieuwe model. Met dat, en LokSwap, moet je een heel eind komen.

Zoals altijd bij vR-loks geldt dat niet alle varianten als repaint beschikbaar zullen komen vanuit de community; voor een aantal versies geeft vR geen toestemming omdat ze die als los product willen verkopen.

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door Pjottr »

HeroicNonsense schreef:
23 mar 2021, 13:54
vR heeft vorig jaar een nieuwe BR111 uitgebracht: https://virtual-railroads.de/gb/startse ... -vrot.html
Ja, die had ik al vrij snel aangeschaft... :sweat_smile:
De nieuwe BR111 kwam precies 2 weken na mijn aankoop van de 2013 BR111 met DoSto rijtuigen uit. Pijnlijk. :upside_down:

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Vraag over de vR BR111 EL.

Bericht door HeroicNonsense »

Pjottr schreef:
25 mar 2021, 14:39
HeroicNonsense schreef:
23 mar 2021, 13:54
vR heeft vorig jaar een nieuwe BR111 uitgebracht: https://virtual-railroads.de/gb/startse ... -vrot.html
Ja, die had ik al vrij snel aangeschaft... :sweat_smile:
De nieuwe BR111 kwam precies 2 weken na mijn aankoop van de 2013 BR111 met DoSto rijtuigen uit. Pijnlijk. :upside_down:
Je bent u waarschijnlijk wel te laat, maar voor de volgende keer dat zoiets gebeurt: mail vR. Ze zijn echt aardig en doen waarschijnlijk niet moeilijk als je tegen bijbetaling de andere versie wil.

Zo heb ik ooit per ongeluk de niet-EL-versie van een lok gekocht (het was 2:30u 's-nachts en ik had het beter de volgende dag kunnen doen...). Ik mocht de versie tegen prijsverschil kopen en ook de niet-EL-versie houden. Top klantenservice! :)
Deze gebruikers waarderen HeroicNonsense voor dit bericht:
Pjottr

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”