AHS snelstart werkt niet meer

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

hoi allemaal,

ik heb een tijdje gelelden de Atlantic High Speed Route & TGV Atlantique Train gekocht en ik heb er veel plezier van, maar als ik de route met bijvoorbeeld de AHS TGV ATLANTIC wil rijden met een snelstart scenario dan laad hij even en dan stopt hij en doet hij niks meer. dan ga ik naar taakbeheer en daar staat
railworks64 reageert niet. maar als ik een vrijspel scenario pak dan loopt die zonder problemen.

ik gebruik de 64 bit versie van railworks.

weet iemand wat hier mis gaat?

alvast bedankt voor jullie reacties, en groetjes uit Tsjechië.

groetjes,
Tobias

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

hoi allemaal

na een lange zoektocht ben ik erachter gekomen dat als ik het knopje player train only aanvink dat het dan wel werkt maar als ik het knopje weer uit vink crasht de simulator weer (nou ja crasht? hij bevriest en komt niet verder dan het laadscherm)

weet iemand wat ik hier tegen kan doen? want ik vind AI er wel altijd vet uitzien. :smile:

alvast voor jullie reacties en groetjes uit Tsjechië. :wink:

groetjes,
Tobias Gorissen

PS. ik weet dat mensen hier een beetje op tegen zijn, maar mijn simulator staat op mijn laptop, en het werkt prima. (oké nu even niet dan maar verder wel :wink:)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2171 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door Marklin »

Misschien ligt het er wel aan omdat je in Tsjechië op vakantie aan het gamen bent en daarom niet werkt. :upside_down:
Daar hoor je van de vakantie te genieten en niet met TS bezig te zijn. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

Nou kom op Teun :joy: :joy: :joy: :upside_down: :upside_down:

wat moet ik anders na een paar uur verdwaalt te zijn in de bergen, gezwommen en getafeltennist te hebben en vanavond nog uit eten :wink: :joy:

en dit gebeurde al voor dat ik op vakantie ging :wink: ik denk niet dat Tsjechië hier iets mee te maken heeft :upside_down: :upside_down:

En ik heb een geweldige computer kamer hiero :joy:
Afbeelding

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

oké voorlopig mijn laatste bericht hierover, maar er iets iets heel geks aan de hand: als ik het vinkje geen AI aanzet, staan er toch een aantal loose consists.
ik heb gekeken of ik dit met TS-tools weg kon krijgen maar omdat het een QD scenario is kan ik het niet bewerken.

hoe kan ik van die loose consists afkomen? want ik denk dat die het probleem veroorzaken.

groetjes uit Tsjechië,

Tobias

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2171 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door Marklin »

tobiasg169 schreef:
28 jul 2020, 21:28
...: als ik het vinkje geen AI aanzet, staan er toch een aantal loose consists.
Wat bedoel je met het onderstreepte in de citaat, of bedoel je hiermee Player Train Only aan vink wat onderaan bij de QD start staat?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

Ja die bedoel ik inderdaad :wink: ik was vergeten hoe het knopje ook alweer heete :zipper_mouth:

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 912
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door Rob Jansen »

Dat knopje van "Player Train Only" zorgt ervoor dat rijdende AI treinen in Quick Drives niet meer voorkomen.
Losse consists zijn geplaatst zonder een 'driver' icoontje lijkt dat de game dus niet kan verwijderen.

Maar als het laden van de Quick Drive wel werkt zonder AI dan kan het duiden op dat er een probleem is met minstens een van je geïnstalleerde treinen of assets, die corrupt is geraakt.

Paar vragen waaraan je kan denken:

Het je het ook met andere Quick Drives of alleen van deze route?

Heb je recent een nieuwe trein, repaint, route of Steam Workshop item erop gezet (via Steam of zelf geïnstalleerd) sinds die dat wel goed functioneerde?
Probeer die eens te verwijderen en start de Quick Drive.

Quick Drives kunnen namelijk gebruik maken van al het geïnstalleerde materieel op je systeem als die op een bepaalde manier zijn ingesteld waardoor het kan zijn dat inderdaad een corrupte trein wordt geladen.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2171 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door Marklin »

Juist Rob, en als deze consisten in de QD staan moet je wel al het gebruikte materieel hebben.
Je zou ook nog het volgende kunnen proberen:
Naar mijn weten kun je dit alleen weg krijgen door in de scenario editor te gaan werken nadat er een clone van de QD is gemaakt waarmee het origineel blijft behouden.
En dan zou de linkse (in jou geval het consist spawn point, zie knipsel) verwijderd moeten worden (of het bijhorende treinstel) wat nog een hele zoektocht word omdat ze over de hele route kunnen staan, verwijder natuurlijk niet het Player spawn point.
Dit kun je te weten komen door op een paddenstoel te dubbelklikken.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

Rob Jansen schreef:
29 jul 2020, 11:10
Dat knopje van "Player Train Only" zorgt ervoor dat rijdende AI treinen in Quick Drives niet meer voorkomen.
Losse consists zijn geplaatst zonder een 'driver' icoontje lijkt dat de game dus niet kan verwijderen.

Maar als het laden van de Quick Drive wel werkt zonder AI dan kan het duiden op dat er een probleem is met minstens een van je geïnstalleerde treinen of assets, die corrupt is geraakt.

Paar vragen waaraan je kan denken:

Het je het ook met andere Quick Drives of alleen van deze route?

Heb je recent een nieuwe trein, repaint, route of Steam Workshop item erop gezet (via Steam of zelf geïnstalleerd) sinds die dat wel goed functioneerde?
Probeer die eens te verwijderen en start de Quick Drive.

Quick Drives kunnen namelijk gebruik maken van al het geïnstalleerde materieel op je systeem als die op een bepaalde manier zijn ingesteld waardoor het kan zijn dat inderdaad een corrupte trein wordt geladen.
even de antwoorden op een rijtje:

ik heb het alleen met deze route.

ik heb een aantal weken terug Munich-GarmischPartenkirchen gekocht via steam: https://store.steampowered.com/app/2586 ... ute_AddOn/ maar als ik die deinstaalleer blijft het probleem zich voordoen.

Teun, jou plan ga ik nog even proberen.

maar wel bedankt voor het meedenken in ieder geval

groetjes,
Tobias

Edit: Teun ik heb het geprobeerd, maar het heeft helaas niet gewerkt. dan laat ik het er denk ik ook maar bij. dan maar het vinkje niet vergeten om te zetten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2171 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door Marklin »

tobiasg169 schreef:
29 jul 2020, 14:09
Teun, jou plan ga ik nog even proberen.
Ja probeer dat, maar wel zoals gezegd met een clone.
Mislukt dit, bijv. door een dump, dan is er geen vuiltje aan de lucht, je verwijder hem gewoon en probeer het nogmaals. :smile:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: AHS snelstart werkt niet meer

Bericht door tobiasg169 »

ja klopt heb ik ook geprobeerd. helaas geen effect :cry: maar het wordt nog gekker dan gedacht :astonished: : in de 32 bit versie werkt het gewoon perfect, maar start ik de 64 bit versie weer op dan komt hij niet verder dan het laatscherm. dit klinkt mij als een bug. of iemand anders moet met een andere benaming komen :wink:

heeft iemand nog ideeën om dit te kunnen fixen?

groetjes,
Tobias

Edit: even snel een samenvatting om het iets overzichtelijker te maken :wink: :

. de QD werkt niet in de 64 bit versie van railworks.
. als ik hem start in de 64 bit met het vinkje player train only niet aangevinkt komt railworks niet verder dan het laadscherm.
. als ik het vinkje player train only aanvink werk het wel.
. als ik de 32 bit versie pak en zorg ervoor dat het vinkje player train only niet staat aangevinkt werkt het zonder problemen.

ik begon een beetje in de war te raken van mezelf :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”