TempDump melding

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

TempDump melding

Bericht door ST892 »

Goedemiddag,

Na aanhoudende problemen toch maar besloten om de vraag hier te stellen om zo te zien of iemand wellicht een oplossing heeft.

Zoals te zien is in het onderwerp gaat het over de befaamde TempDump error. Ik krijg deze error elke keer bij HVN 1.4
Het is de enige route waar ik deze error krijg dus dat is op zich al vreemd.
Heb een pc met goede specs maar toch besloten de grafische instellen iets naar beneden bij te stellen, ook dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan kan liggen? :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1297 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: TempDump melding

Bericht door Frison »

Ik neem aan, dat je de 64 bit versie van RW gebruikt?

Wanner krijg je deze dump, gelijk met opstarten = corrupte route of tijdens laden van een scenario = corrupt scenario.

Op zich duidelijk wat je dan moet doen, in het eerste geval de route geheel verwijderen en opnieuw installeren
In het tweede geval zeker weten dat je een scenario gebruikt wat voor versie 1.4 is, want oudere versies doen het vaak niet. Eventueel alle scenario's verwijderen en de origineel bij de route geleverde versie installeren.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TempDump melding

Bericht door ST892 »

Ik gebruik meestal de 32-bit versie van TS2020. Heb het ook al in de 64-bit geprobeerd maar zonder resultaat helaas.
De error komt spontaan als ik aan het rijden na een paar minuten. De route (en scenarios) laden wel gewoon.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1297 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: TempDump melding

Bericht door Frison »

32 werkt zo bi zo niet meer want de meeste scenario's zijn te complex en daar naast is de route zelf ook een sterke geheugen gebruiker.

Dus altijd de 64 versie gebruiken EN let er op of je scenario's wel voor de laatste versie geschikt is.
Ook kan het van belang zijn dat je al het rollend materiaal voor een scenario hebt.

Vermijd verder andere draaiende software.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TempDump melding

Bericht door ST892 »

Aha dat was bij mij onbekend. Ik zal vanaf nu in ieder geval dan de 64-bit versie gebruiken.

Het enige materieel wat ik niet heb is de mat-64 maar of het hele scenario daardoor crasht lijkt me sterk.
Overigens moet ik zeggen dat het met versie 1.3 een stuk minder vaak fout ging. Ik begrijp dat jij geen problemen met 1.4 hebt Frison?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: TempDump melding

Bericht door Marklin »

ST892 schreef:
03 aug 2020, 19:15
Het enige materieel wat ik niet heb is de mat-64 maar of het hele scenario daardoor crasht lijkt me sterk.
Een scenario zal bij missend materieel niet direct crashen wat overigens wel mogelijk is.
Kort gezegd, mis je bijv. maar 1 wagonnetje dan kan het al mis gaan, dus zorg voor je een scenario gaat rijden dat het gebruikte materieel compleet is.
En daar is een proggie voor genaamd RS_Tools om dat per scenario te controleren.

Ps. hier een Filmpje van Christrains met de aanbevolen instellingen, probeer dat eens. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1297 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: TempDump melding

Bericht door Frison »

ST892 schreef:
03 aug 2020, 19:15
Aha dat was bij mij onbekend. Ik zal vanaf nu in ieder geval dan de 64-bit versie gebruiken.

Het enige materieel wat ik niet heb is de mat-64 maar of het hele scenario daardoor crasht lijkt me sterk.
Overigens moet ik zeggen dat het met versie 1.3 een stuk minder vaak fout ging. Ik begrijp dat jij geen problemen met 1.4 hebt Frison?
Ik rij niet echt veel, maar als ik wat doe is het op versie 1.4 en ik heb daar eigenlijk nooit problemen, tenzij ik zelf wat verkloot heb :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TempDump melding

Bericht door ST892 »

Marklin schreef:
03 aug 2020, 19:34
ST892 schreef:
03 aug 2020, 19:15
Het enige materieel wat ik niet heb is de mat-64 maar of het hele scenario daardoor crasht lijkt me sterk.
Een scenario zal bij missend materieel niet direct crashen wat overigens wel mogelijk is.
Kort gezegd, mis je bijv. maar 1 wagonnetje dan kan het al mis gaan, dus zorg voor je een scenario gaat rijden dat het gebruikte materieel compleet is.
En daar is een proggie voor genaamd RS_Tools om dat per scenario te controleren.

Ps. hier een Filmpje van Christrains met de aanbevolen instellingen, probeer dat eens. :wink:

Je bedoelt RW Tools? Dat programma heb ik al en ook al wel bekeken maar wordt er niet wijs uit...afijn op een regenachtige dag nog maar eens voor gaan zitten. Bedankt voor de hulp in ieder geval

ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TempDump melding

Bericht door ST892 »

Frison schreef:
03 aug 2020, 19:44
ST892 schreef:
03 aug 2020, 19:15
Aha dat was bij mij onbekend. Ik zal vanaf nu in ieder geval dan de 64-bit versie gebruiken.

Het enige materieel wat ik niet heb is de mat-64 maar of het hele scenario daardoor crasht lijkt me sterk.
Overigens moet ik zeggen dat het met versie 1.3 een stuk minder vaak fout ging. Ik begrijp dat jij geen problemen met 1.4 hebt Frison?
Ik rij niet echt veel, maar als ik wat doe is het op versie 1.4 en ik heb daar eigenlijk nooit problemen, tenzij ik zelf wat verkloot heb :thinking:

Oke, zojuist de 64-bit versie van TS2020 gestart via Steam en gelijk gedonder :sweat_smile:
Ik heb een quickdrive scenario geladen en toen kreeg ik de melding dat mijn licentie voor de ICM van ChrisTrains niet geldig was en dat ik er dus niks mee kon...erg gek aangezien ik dit scenario 15 minuten geleden nog gespeeld heb.

Nu weer de 32-bit versie opgestart en alles werkt weer :thinking:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1297 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: TempDump melding

Bericht door Frison »

Voor dat probleem heeft ChrisTrains patches op de website staan ;)
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
ST892
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: TempDump melding

Bericht door TjoeTjoe »

ST892 schreef:
03 aug 2020, 19:52
Ik heb een quickdrive scenario geladen en toen kreeg ik de melding dat mijn licentie voor de ICM van ChrisTrains niet geldig was en dat ik er dus niks mee kon...erg gek aangezien ik dit scenario 15 minuten geleden nog gespeeld heb.
Zie : https://www.christrains.com/helpdesk/kn ... article=48

Mogelijk heb je niet de laatste versie van de ICM geïnstalleerd staan
Deze gebruikers waarderen TjoeTjoe voor dit bericht:
ST892

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: TempDump melding

Bericht door Marklin »

TjoeTjoe schreef:
03 aug 2020, 20:02
Mogelijk heb je niet de laatste versie van de ICM geïnstalleerd staan
Juist TjoeTjoe, dus ST892 klik bij Christrains eens op My Downloads
Vul je e-mailadres in voor een code die je dan krijgt en geef dit op.
Als dat is gelukt krijg je jou aankopen te zien die vervolgens gedownload kunnen worden.

En RW Tools is sinds een tijdje TS Tools geworden.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
ST892
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: TempDump melding

Bericht door rommy136 »

Heb je tevens alles assets up to date?

Het kan zijn dat er bijvoorbeeld seinen uit een nieuwe versie van het seinenpakket gebruikt zijn of overwegen uit een nieuw pakket.
Wanneer jij dit pakket dan niet hebt, dan mist er een stuk en crasht TS gegarandeerd, of je nu wel of niet in 64 bits rijdt.

Heb het zelf eens meegemaakt doordat ik een overwegenpakket niet had geupdate dat TS crasht bij het inladen van die specifieke overweg. Gezien het een spoor gekoppelde asset is crasht ie dan.

Ik vermoed dat het daarin wel eens kan zitten. Maar kan ook zitten idd dat niet alles even goed gaat tussen 32 en 64 bits.

Mvg Rommy
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht:
ST892
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: TempDump melding

Bericht door Marklin »

Ja Rommy dat kan ook zeker meespelen wat je aangeeft met ja/nee alles up-to-date hebben.
Nu kun je wel zeggen in de 32bit doet hij het iet wat beter, maar de 64bit is daar mogelijk gevoeliger voor dan de 32bit al moet gezegd dat ik dit niet kan bevestigen. :smile:
En daarom had jij in de V1.3 er minder last van omdat oa. met nieuwe seinen dit nog niet van toepassing was!
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
ST892
Afbeelding

Prettige reis

ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TempDump melding

Bericht door ST892 »

Marklin schreef:
04 aug 2020, 09:35
Ja Rommy dat kan ook zeker meespelen wat je aangeeft met ja/nee alles up-to-date hebben.
Nu kun je wel zeggen in de 32bit doet hij het iet wat beter, maar de 64bit is daar mogelijk gevoeliger voor dan de 32bit al moet gezegd dat ik dit niet kan bevestigen. :smile:
En daarom had jij in de V1.3 er minder last van omdat oa. met nieuwe seinen dit nog niet van toepassing was!
Haha ja dat kan het geval zijn inderdaad. Ach ik zal er eens naar kijken een dezer dagen. Binnen een paar weken ga ik deze routes in het echt rijden dus het is geen ramp dat het in TS niet werkt....gewoon irritant af en toe :wink:

Bedankt voor alle tips in ieder geval!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”