Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
randomdude1035
1
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Bericht door randomdude1035 »

Hallo allemaal,

Ik heb laatst het AP Weather and Sky Enhancement Pack gekocht en gedownload, en hij werkt perfect op alle routes waarvoor hij bedoeld is. Nu had ik voor de rest van de routes de Additional Enhancement gedownload, maar die werkt helaas niet.

Ik heb gewoon het .exe-bestand uitgevoerd, maar ik weet niet waarom het niet werkt. Misschien kan iemand mij vertellen waar de bestanden precies naartoe moeten, zodat ik het handmatig kan proberen?
Nieuw scenario bouwer

Rob Jansen
Oprichter
5
Gegeven waarderingen: 208 keren
Ontvangen waarderingen: 348 keren

Re: Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Bericht door Rob Jansen »

Je hoeft deze alleen maar uit te voeren en de skybox wordt aan de routes toegevoegd welke ondersteunt worden.
Als je niet specifiek een standaard weer patroon selecteert, meest makkelijke is "cloudy", waarbij zonder AP, het volledig grijs is, en met AP de welbekende witte wolken, dan zie je het 'niet'.
Daarnaast een korte toevoeging nog even, als je scenario een weer patroon heeft zoals van IKB4 (Koblitzer Bergland) of mogelijk andere welke niet "AP" zijn of standaard zonder 3D dan merk je ook niks ervan.
Je zou echt scenario's moeten hebben met het standaard weer van de game (01, 02 enz.) of met toevoegsel "AP". Het 3D weer werkt ook niet. Dus het kan zijn dat als je een scenario hebt van een maker die dus niet dat type weer gebruikt, kun je het omzetten via Build naar een standaard weer, vervolgens de game herstarten en dan zal je ander weer zien.

Het zorgt ervoor namelijk dat de skybox kleur de correcte kleur is, de stand van de zon enz.
Hierdoor kun je vervolgens dus een weerpatroon kiezen en de kleuren die je ziet, zien er goed uit i.p.v. sommige skybox varianten het donker laten zijn of totaal grijs waardoor de game er donkerder uit ziet.

Wat de installer in principe doet, is het kopiëren van de bestanden die het AP Weather Pack 2.0 installeert, daarom MOET je die eerst installeren, naar de correcte mappen voor de routes die in de handleiding staan, kopieert. Hiervoor moet je de locatie opzoeken van de Blueprint voor Weather in de RouteProperties.xml, daarin staat in welke Asset Map het staat met de juist naam (sommige Duitse routes of Amerikaanse hebben een voorvoegsel of andere naam in die taal, naar "Summer/Autumn/Winter/Spring"), veel routes gebruiken al het standaard weer in de game en zijn al voorzien.
Je kunt het allemaal wel handmatig doen, maar met deze installer is het een stuk gemakkelijker.
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

randomdude1035
1
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Bericht door randomdude1035 »

Ik snap nog steeds niet helemaal wat de fix precies is:sweat_smile:. Zou u het kort kunnen samenvatten?
Nieuw scenario bouwer

Terug naar “Vragen”