snelweg lawaai verwijderen
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
snelweg lawaai verwijderen
Ik zou graag, in elk geval op sommige lokaties bij stations, het snelweg lawaai willen verwijderen. Ik probeer dit in elk geval bij de HSL route te doen, maar ik kan de bestanden niet vinden waar dit geluid in voorkomt. In de 'world editor' zie ik geen microfoons die ik in sommige routes wel zie. Misschien moet ik in TS-Tools iets creatiever zijn, al heb ik dat nog niet geprobeerd.
Dus weet iemand waar ik dit geluidsbestand kan vinden?
Dus weet iemand waar ik dit geluidsbestand kan vinden?
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1554 keren
- Ontvangen waarderingen: 9171 keren
Re: snelweg lawaai verwijderen
Nou van snelweg lawaai heb ik nog nooit last gehad, maar wat bedoel dan wel?
Kan je een voorbeeld geven van een situatie waar dit geluid volgens jou aanwezig zou moeten zijn?
Kan je een voorbeeld geven van een situatie waar dit geluid volgens jou aanwezig zou moeten zijn?
-
- 2
Elk station naast een snelweg, daar hoor je het geluid van voorbijgaande auto's, bijv. Noorderkempen.
Als je in de cabine zit hoor je het niet, maar waar zit dit geluidsbestand is de vraag.
Als je in de cabine zit hoor je het niet, maar waar zit dit geluidsbestand is de vraag.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2092 keren
- Ontvangen waarderingen: 1981 keren
Heh, geluid v/d snelweg?
Bestaat dat in TS? Zo ja, dan wil ik dat heel graag hebben voor de route naar LWD toe, hihi
Maar ik ken het niet, dus ik ben inderdaad heel benieuwd waar je dat hoort. Zie graag de video met info tegemoet
Bestaat dat in TS? Zo ja, dan wil ik dat heel graag hebben voor de route naar LWD toe, hihi
Maar ik ken het niet, dus ik ben inderdaad heel benieuwd waar je dat hoort. Zie graag de video met info tegemoet
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Frison
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2454 keren
- Ontvangen waarderingen: 2831 keren
Inderdaad, er is een Snelweg geluid aanwezig in TSC die ik ook gebruik in 't HvN waar een snelweg over het spoor loopt en er nu eenmaal bij hoort.
Weet even niet welk geluidsbestand het is maar dat zou je ff moeten opzoeken in mijn route.
Edit/
Zie dit die ik heb gebruikt:

Weet even niet welk geluidsbestand het is maar dat zou je ff moeten opzoeken in mijn route.

Edit/
Zie dit die ik heb gebruikt:

-
- 2
In de scenario editor of world editor, als je op station Hoofddorp of Noorderkempen staat (HSL route in dit geval) hoor je snelweg-geluid, ik zie alleen geen voorbij rijdende auto's, maar het gaat om het geluid. Ik weet niet in welk bestand dit te vinden is, ik vermoed in een payware bestand, maar ik heb de verwijzing hiernaar niet kunnen vinden. In de lijst met geluiden weet ik niet hoe dit bestand heet, ik heb dit omgevingsgeluid liever niet. Ik hoor liever voorbijgaande treinen dan auto's als ik op een perron sta, al zul je in werkelijkheid auto's horen op een van de stations naast een snelweg.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1554 keren
- Ontvangen waarderingen: 9171 keren
Het wordt je door Marklin op een presenteerblaadje aangeboden, maar ja........
SAD2016\audio\audio\highway1

SAD2016\audio\audio\highway1

-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2092 keren
- Ontvangen waarderingen: 1981 keren
-
- 2
Dat presenteerblaadje was na mijn bericht geplaatst, zie de /edit
Ik heb in SAD2016/audio/audio/highway_traffic_mono.dav onzichtbaar gemaakt, en het is nu een stuk rustiger. Ik hoor alleen nog wat omgevingsgeruis. Ik heb op die hele snelweg geen figuur kunnen vinden dat wijst naar een geluidsbestand. Het is me even niet duidelijk waarom. In elk geval vandaag genoeg tijd besteed.
En dank aan Marklin.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2454 keren
- Ontvangen waarderingen: 2831 keren
Nja ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar als in de route editor geen sound optie is geselecteerd zul je figuren niet vinden.

Zie knipsel:

- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- k_j_k