ChrisTrains ruitenwissers Raildriver

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
BeaudeB
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

ChrisTrains ruitenwissers Raildriver

Bericht door BeaudeB »

Geachte forumleden,

Ik kamp al een tijd met een probleem met alle ruitenwisser opties voor de raildriver. Het gaat om alle ChrisTrains.

Ik heb onder andere al in de Inputmapper.Bin/xml gekeken en vervangen. De enige ruitenwisser die het wel doet met de raildriver knop is die van de DD-AR.
Als ik die inputmapper info dan in de inputmapper van een andere trein zet dan kan ik niet langzaam of snel doen, hij gaat direct snel.

Is er iemand met kennis die mij uit de brand kan helpen?

Met vriendelijke groet
Met vriendelijke groet,

BeaudeB

Voor vragen of contact kunt u per persoonlijk bericht contact met mij opnemen.

Dwarsligger
5
Gegeven waarderingen: 120 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: ChrisTrains ruitenwissers Raildriver

Bericht door Dwarsligger »

Lol, ik ga iemand helpen op dit forum. Als dat maar goed gaat...

Ten eerste, gebruik je de officiële drivers of de "TS2017 Raildriver and Joystick Interface"?

De officiële drivers werken met veel treinen niet goed, en de TS2017 Raildriver and Joystick Interface staat je toe je eigen "lever maps" te bewerken, welke bepalen welke knop op de raildriver correspondeert met welke control in de InputMapper.

Je blijft echter zitten met het feit dat de ruitenwisser knop op de Raildriver 3 standen heeft (uit-langzaam-snel) en sommige treinen meer dan 3 standen hebben. (Bijvoorbeeld een extra interval stand op -1) In dat geval zouden een aantal standen niet bereikt kunnen worden.

Een eventuele workaround zou kunnen zijn om de ruitenwisser aan 2 andere knoppen te koppelen, waarbij een knop de waarde van de control verhoogt en de andere knop de waarde van de control verlaagt. Dan heb je wel een onrealistische bediening, maar je kan tenminste alle standen bereiken. Compromisje sluiten dus.

Advies is als je het nog niet gebruikt, over te stappen op de TS2017 Raildriver and Joystick Interface en even zelf je lever maps van dat programma (dus niet de InputMappers van de treinen zelf!) naar iets voor jou werkbaars aan te passen.

Terug naar “Vragen”