Hallo allen,
Ik wilde graag in de repaint van de Mat'64 Delta Lloyd, de geluiden omzetten naar die van DEC. Dus de "Readme" nagelezen en middels TS-Tools "Find" ( \Audio\) en "Replace" (\[DEC] Audio\) alles omgezet. Bijna alles werkt maar buiten de trein, met tractie in "idle" stand, valt het geluid weg. In de standaard versies van Chris werkt alles naar behoren. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd. Iemand toevallig een oplossing? Alvast bedankt.
Groetjes, Louke1968
(Opgelost) Repaint Mat'64 DEC Soundmod
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2419 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 44 keren
Re: Repaint Mat'64 DEC Soundmod
Hoi Louke,
Gaaf om te horen dat het omzetten grotendeels gelukt is! Maar vervelend dat het niet helemaal naar behoren werkt...
Heb je mogelijk meer details wat betreft dat het geluid wegvalt?
Misschien kan ik daar uitzoeken wat er mis gaat met het omzetten van de repaint.
Groeten,
Caeden
Gaaf om te horen dat het omzetten grotendeels gelukt is! Maar vervelend dat het niet helemaal naar behoren werkt...
Heb je mogelijk meer details wat betreft dat het geluid wegvalt?
Misschien kan ik daar uitzoeken wat er mis gaat met het omzetten van de repaint.
Groeten,
Caeden
Aspirant machinist op het STC.
Soundmodder en beheerder van DEC in mijn vrije tijd.
-
- 5
Hoi Caeden,
Bedankt voor je reactie! Als ik tractie geef hoor je het optrekkende geluid van de Mat 64" ( klinkt erg gaaf trouwens ). Als ik de tractie er af haal valt het geluid volledig weg, dus ook het "rollende" geluid zeg maar. Bij de versies van Chris hoor je wel alles. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk formuleer.
Bedankt voor je reactie! Als ik tractie geef hoor je het optrekkende geluid van de Mat 64" ( klinkt erg gaaf trouwens ). Als ik de tractie er af haal valt het geluid volledig weg, dus ook het "rollende" geluid zeg maar. Bij de versies van Chris hoor je wel alles. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk formuleer.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 44 keren
Hoi Louke!Louke1968 schreef: ↑19 okt 2025, 14:01Hoi Caeden,
Geen probleem en erg bedankt voor de complimenten!
Het optrekkende geluid hoort wel weg te vallen met het afhalen van de tractie, omdat je geen aanzet meer geeft en de motoren daardoor niet meer hoeven te draaien, wat resultaat in het motorgeluid die dan wegvalt.
Maar het rolgeluid hoort niet weg te vallen dus dat is wel een rare...
Misschien een voorbeeld filmpje?
Dan is het misschien nog wat duidelijker, verder formuleer je het wat mij betreft helder, alleen is het soms ook gewoon lastig te omschrijven in zinnen!

- Deze gebruikers waarderen ChronicalCae voor dit bericht:
- Louke1968
Aspirant machinist op het STC.
-
- 5
Het zijn de BIN files uit dit repaint-pack: https://simtogether.com/files/file/899- ... aint-pack/
Misschien kun je daar iets in vinden ( versie Delta ). Ik kijk nog ff of het me lukt een videootje te maken.
EDIT: Hiep hiep hoera! repaint-pack verwijdert, opnieuw geinstalleerd en de .bin files opnieuw aangepast. Alles werkt nu perfect. Blijkbaar is er in de loop van tijd wat stuk gegaan. Bedankt voor de moeite Caeden en complimenten nog voor de rest van je sound-mods!
Groet, Louke1968
Misschien kun je daar iets in vinden ( versie Delta ). Ik kijk nog ff of het me lukt een videootje te maken.
EDIT: Hiep hiep hoera! repaint-pack verwijdert, opnieuw geinstalleerd en de .bin files opnieuw aangepast. Alles werkt nu perfect. Blijkbaar is er in de loop van tijd wat stuk gegaan. Bedankt voor de moeite Caeden en complimenten nog voor de rest van je sound-mods!
Groet, Louke1968