Assets onzichtbaar edoch goed geinstalleerd - UKTS Fictional tram route

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
gvb2003
4
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Assets onzichtbaar edoch goed geinstalleerd - UKTS Fictional tram route

Bericht door gvb2003 »

Waarde leden,

Vandaag heb ik een oude Railworks 3 route geïnstalleerd m.b.v. een gearchiveerd bestand voor de fictieve tramroute uit de oude video die ik hier bijsluit. Deze kleine tram route met ID:27974 was afkomstig van UKTS.

De assets voor de tram zaken zoals bovenleiding en sporen heb ik apart gedownload omdat ik hier eerder problemen mee had. WinRAR gaf aan dat de zip corrupt was en de tram objecten waren niet te zien (Draad, wegen en tramwegen). Kan liggen aan de ouderdom van de route. Daarom heb ik deze assets van Michael Whitley en Ryo zelf los geïnstalleerd en zag deze tevoorschijn komen in de world editor.

Helaas is alles behalve de bovenleiding en de sporen zichtbaar. Enkel stukken weg en stoep zijn tevoorschijn gekomen. Hoe kan het dat alle assets in TStools compleet zijn, er geen foutmeldingen zijn, maar toch onzichtbaar blijven?

Ik hoor graag wat de oplossing kan zijn voor dit rare voorval.

Mvg,

Video van de route in kwestie mocht iemand de route herkennen https://youtu.be/VrodxfTjSSs
link naar de tram Assets die ik opnieuw gedownload had: https://backdatedtrainsim.weebly.com/meshtools.html
Link UKTS archief: https://archive.org/details/ukts-archiv ... 7001-28000
Afbeelding

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2168 keren
Ontvangen waarderingen: 2077 keren

Re: Assets onzichtbaar edoch goed geinstalleerd - UKTS Fictional tram route

Bericht door mkasthijs »

Poeh, ik weet niet of we nog ondersteuning bieden aan RW3.
Ik heb het zelf nooit gespeeld en ik vraag me ook af of dit wel een legale RW3 versie is.

Ik kan je dus niet helpen helaas
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 681 keren
Ontvangen waarderingen: 1323 keren

Bericht door Rubku_NL »

RW3 (TS2012) werkt gewoon in de huidige

alles wat na 2007 is uit gekomen is gewoon geschikt, op rolling stock na hier kunnen wel licht soms problemen mee zijn ivm scripts en de core van de game.

Wat de route zal ik wel eens kijken of ik een uitdraai kan doen en kijken wat er naar boven komt.

Edit:
gvb2003 schreef:
02 nov 2025, 18:08
WinRAR gaf aan dat de zip corrupt was

Als je met ‘corrupt’ UKTS_27974_The_British_Tramway_for_Train_Simulator_2012.rwp bedoelt, dan zou dat kunnen kloppen, want er is een bestand van 0 kb dat ervoor zorgt dat het niet normaal kan worden uitgepakt.
gvb2003 schreef:
02 nov 2025, 18:08
Helaas is alles behalve de bovenleiding en de sporen zichtbaar.

Voor alles wat in Tracks.bin staat vermeld, heb je het volgende nodig.
European / US Loco & Asset Pack
Isle of Wight Route Add-On
Trolley Bus Wegen Rij Draden Masten en Trackrules V1.0# (Harryveolia) Gebruikt voor de bovenleiding draad
UKTS Freeware Route Pack - Great Central Railway

Ik heb ook een volledige uitdraai van de route, dus als je een bepaald object mist, laat het me dan weten. je kunt met rw/ts tools een uitdraai maken van de ontbrekende objecten en dan kan ik je daarmee helpen.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1588 keren
Ontvangen waarderingen: 9405 keren

Bericht door Frison »

ls je met ‘corrupt’ UKTS_27974_The_British_Tramway_for_Train_Simulator_2012.rwp bedoelt, dan zou dat kunnen kloppen, want er is een bestand van 0 kb dat ervoor zorgt dat het niet normaal kan worden uitgepakt.
Net even het archief gedownload en dit bestand is met .7zip uit te pakken, ondanks de foutmelding. Of het daarna berijdbaar is, geen idee, maar het is wel uit te pakken. :wink:

In dat grote archief zit nog wel meer leuk spul, leuk om eens in rond te kijken.
Wat er niet is, kan je niet zien
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.

gvb2003
4

Bericht door gvb2003 »

Ik heb zowel uitpakken met 7zip en overschrijven als het installeren van de UKTS route en de Trolleybus kabels (de rest bezit ik namelijk al). Dit heeft allemaal gewerkt en de sporen zijn zichtbaar! Schijnbaar iets in de assets wat TStools mij niet liet zien maar wel ontbrak.

Zeker leuk om een kijkje te nemen in dat archief inderdaad! UKTS was echt een leuke website toen het nog online was. Er valt veel vandaan te halen!

Bedankt voor de tips, een hele leuke route voor de GVB trams van Marc D.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

gvb2003
4

Bericht door gvb2003 »

mkasthijs schreef:
02 nov 2025, 18:44
Poeh, ik weet niet of we nog ondersteuning bieden aan RW3.
Ik heb het zelf nooit gespeeld en ik vraag me ook af of dit wel een legale RW3 versie is.

Ik kan je dus niet helpen helaas
Speel zelf wel de up-to-date variant TS Classic via Steam. De route in kwestie is van RW3/TS2012, maar snap de verwarring. Zal wat zijn als ik nog in 2012 zou zijn blijven hangen :sweat_smile:
Afbeelding

Terug naar “Vragen”