Problemen met scenario [3.3][Koplopermau] Spitsslag Zevenbergen aan Zee - Krammendijk Centraal

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Lupin
2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Problemen met scenario [3.3][Koplopermau] Spitsslag Zevenbergen aan Zee - Krammendijk Centraal

Bericht door Lupin »

Op de route Krammendijks Deltaland V3.0 probeer ik scenario "[3.3][Koplopermau] Spitsslag Zevenbergen aan Zee - Krammendijk Centraal" te rijden.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ter hoogte van station Gorperlo het geluid er mee ophoud (het blijft het hangen en is daarna helemaal weg). Dit krijg ik dan nog "opgelost" door de World Editor te starten en zonder daarin iets te doen direct weer terug te gaan naar het spel.
Even later rond station Oosterveart blijft wederom het geluid hangen en daar bovenop stopt ook de complete bediening van de trein ermee. Ik rij het station keihard voorbij omdat ik kan dan de trein niet meer besturen of camera's wisselen met het toetsenbord. Het starten van de World Editor helpt dan ook niet meer, nog steeds geen controls meer en spel draait dan in 2FPS om er een moment later helemaal mee op te houden.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt en weet wellicht stappen om dit te troubleshooten en op te lossen?
Andere scenario's op deze route werken prima zonder enige problemen. Ook een ander scenario dat dezelfde Flirt 3 als spelers trein gebruikt werkt en speelt prima.

Alle input is welkom. :smile:

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 683 keren
Ontvangen waarderingen: 1330 keren

Re: Problemen met scenario [3.3][Koplopermau] Spitsslag Zevenbergen aan Zee - Krammendijk Centraal

Bericht door Rubku_NL »

Als ik me goed kan herinneren is dit het flirt scenario bestanden uit 3 stellen.

wat je beschrijft is al een lange tijd bekend, zo wel bij de route, als scenario bouwer als bij ChrisTrains.

Het simpelste is om bij het eerst volgende station een stel af te koppelen en weer aan te koppelen, dit zou het probleem voor nu op moeten lossen.

Veder kan ik je niet zeggen wat de status is of dit mee genomen word met de eerst volgende script updates.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Lupin
2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Problemen met scenario [3.3][Koplopermau] Spitsslag Zevenbergen aan Zee - Krammendijk Centraal

Bericht door Lupin »

Rubku_NL schreef:
06 nov 2025, 23:09
wat je beschrijft is al een lange tijd bekend, zo wel bij de route, als scenario bouwer als bij ChrisTrains.
Excuus voor het extra vragen.
Voor mijn informatie.. Waar zou ik hebben kunnen lezen dat deze issue bekend is? Ik heb nog een paar zoektermen los gelaten in de zoekfunctie van dit forum maar kon niet iets vinden, verkeerde term(en) gebruikt?

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 683 keren
Ontvangen waarderingen: 1330 keren

Bericht door Rubku_NL »

Dit is nergens vermeld omdat dit tijdens het testen van de route en het scenario aan het licht kwam en gelijk bij Chris gemeld is.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2569 keren
Ontvangen waarderingen: 2911 keren

Bericht door Marklin »

Nja lekker loopt dit scenario niet al heb ik hem wel uit kunnen rijden zei het behelpen met behulp van de HUD wat nog werkt.
Maar alles flikkert in en buiten de Cab met nog wel een fps van gemiddeld 30, het toetsenbord reageert op een gegeven moment ook niet meer en de deuren gaan niet open al loopt de rode balk wel.
Nu word er verwezen naar Chris ... maar is dit wel de oorzaak?, heb meer het vermoeden van samenloop van factoren, mja welke ... :thinking:

Afbeelding

Ps. een leuk scenario op een mooie route! :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis!

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2569 keren
Ontvangen waarderingen: 2911 keren

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
07 nov 2025, 12:36
Nu word er verwezen naar Chris ... maar is dit wel de oorzaak?,
heb meer het vermoeden van samenloop van factoren
Juist, misschien beginners geluk maar het midden (spelers) treinstel van de 3 is de veroorzaker van de ellende!
Die heb ik er tussenuit gehaald en natuurlijk treinstel 3 even gekoppeld aan 1 en kan het hele traject zonder flikkering en met toetsenbord enz. worden uitgereden.

Kortom wie of wat het middelste (afwijkende treinstel t.o.v. 1 en 3) is/was weet ik ff niet maar daar moet het iig in gezocht worden. :face_with_monocle:

Edit/
Oja, de gemiddelde fps ligt gemiddeld ook ca. 5 hoger

Edit2/
Het zou dan gaan om de Flirt3 Flow 2200 die om welke reden dan ook niet overweg kan samen met treinstel 1 en 3.

Dus deze:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Terug naar “Vragen”