Welke Train sim kopen

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Ringo67
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Welke Train sim kopen

Bericht door Ringo67 »

:flag_nl: Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en ik wil graag weten welke train sim ik moet kopen en hoe kan ik het leren te bespelen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

rommy136
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 856 keren
Ontvangen waarderingen: 735 keren

Re: Welke Train sim kopen

Bericht door rommy136 »

Hoi Ringo67,

Bedankt voor je vraag en welkom op Dutchsims. Dat hangt er vanaf wat je leuk vind. Je kan altijd kijken op o.a Youtube en Twitch naar hoe de game eruit ziet.

Mocht je verder willen met Train Simulator, kun je eventueel kijken: viewtopic.php?f=12&t=1078

Met vriendelijke groet,

rommy136
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Yordy87
2
Gegeven waarderingen: 0

Bericht door Yordy87 »

Hallo Ringo,

Welkom op dit forum. Welke train sim "je moet kopen" is erg afhankelijk van je wensen, mogelijkheden en de specificaties van je PC. Maar een eerste vraag kan al heel bepalend zijn: Wil je voornamelijk op Nederlandse routes rijden? Als dit het geval is adviseer ik je vooral te kijken naar Train Simulator Classic. Hoewel deze sim standaard geen Nederlandse routes bevat heeft de community hier ontzettend veel tijd in gestoken en zijn er inmiddels vrijwel alle bestaande Nederlandse routes beschikbaar en te downloaden.

Om deze routes te kunnen gebruiken is het echter wel noodzakelijk een onderandere aantal betaalde routes te kopen, welke routes dit zijn is afhankelijk van de betreffende Nederlandse route is terug te vinden in de downloadsectie. Ook ontkom je er niet aan om in dat geval add-on treinen van ondermeer Christrains aan te schaffen. Het vergt enige kennis om dit allemaal goed draaiende te krijgen.

Wil je het liever eenvoudig houden en volstaat bijvoorbeeld 1 Nederlandse route dan kan ik je Train Sim World 6 met daarbij de add-on route Zwolle - Groningen van harte aanbevelen. Met andere sims ben ik minder ervaren en kunnen anderen je wellicht goed adviseren.

Als laatste wil ik je meegeven dat morgen de Winter-Sale op Steam start en er grote kortingen zullen zijn op beide simulators en bijbehorende add-ons, dit is zeker de tijd om je slag te slaan. (N.b. ik zie dat Christrains nu tot 24 december 50% korting geeft op zijn add-ons)

Succes met je zoektocht en plezier met je sim!

BeaudeB
2
Gegeven waarderingen: 4 keren

Bericht door BeaudeB »

Welkom op het forum!

Tijdens het spelen van TSW6 vond ik zelf de route wat karig, omdat er veel NL routes bestaan voor Train Simulator Classic, alleen ben je dan veel al gebonden aan de vele payware.

Het hangt echt af van wat je wilt, en of je diversiteit van de route belangrijk vind.

Heb je ook een TSC-X Controller, Raildriver of een andere joystick, of ben je voornemens een aan te gaan schaffen?
Met vriendelijke groet,

BeaudeB

Voor vragen of contact kunt u per persoonlijk bericht contact met mij opnemen.

stoker1952
3
Gegeven waarderingen: 40 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Bericht door stoker1952 »

schreef: of een andere joystick,
Nu zit ik al een aantal jaren op DS, maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen. Kan je dan met b.v. twee Joysticks respectievelijk de tractie en remhendel bedienen?

BeaudeB
2
Gegeven waarderingen: 4 keren

Bericht door BeaudeB »

Je kan natuurlijk niet met een raildriver en een tsc-x tegelijk gaan bedienen, maar er bestaan tools alwaar je dus een koppeling kunt maken met TSC.

Met de 'joystick' vraag doelde ik meer op een video die ik onderstaand zal bijvoegen. Het is natuurlijk altijd leuk om goed en waardig advies te kunnen geven wat wil en niet past bij de equipment.

@ts heb je ook wat informatie over je processor, videokaart en RAM? Dat speelt uiteraard ook een kwestie in wat de computer aan kan.

Met vriendelijke groet,

BeaudeB

Voor vragen of contact kunt u per persoonlijk bericht contact met mij opnemen.

Terug naar “Vragen”