Retro Canvas Route
-
Markkie
- 1
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Retro Canvas Route
Goedendag
vraagje,
is de retro canvas route nog wel ergens beschikbaar?
Want ik kan hem nergens vinden en ik heb hem nodig voor een scenario.
Groetjes
Mark
vraagje,
is de retro canvas route nog wel ergens beschikbaar?
Want ik kan hem nergens vinden en ik heb hem nodig voor een scenario.
Groetjes
Mark
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 762 keren
- Ontvangen waarderingen: 1550 keren
Re: Retro Canvas Route
Aangezien de ST-winkel zijn deuren heeft gesloten, is het niet langer verkrijgbaar, maar wellicht zal het in de toekomst ergens weer verkrijgbaar zijn. Even afwachten.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Markkie
-
DickT
- 5
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Bericht van Wilburgraphics in een mail van de HCCTrainsimgroep:
In samenwerking met ChrisTrains en de Nederlandse webshops TrainworX en TreinPunt.nl -later omgedoopt in SimTgether - heb ik toen een fictieve Nederlandse route gebouwd uit de tijd rond 1990, die jarenlang goed is verkocht, de Retro Canvas Route (RCR). Inmiddels zijn beide webshops met hun activiteiten gestopt. Na zeven jaar zijn de verkopen vanzelfsprekend vrijwel tot nul teruggelopen en de beëindiging van genoemde webshops is daarom in dat opzicht niet wereldschokkend. Echter, ik krijg nu regelmatig verzoeken om assistentie van gebruikers die de RCR willen herinstalleren. Doordat de betrokken sites niet meer bereikbaar zijn is dit niet meer mogelijk. Om dat op te lossen heb ik besloten om een freeware versie (2.0) van de RCR binnenkort op de website van Wilbur Graphics beschikbaar te stellen. Maar ja, sinds 2018 is er wel het nodige verbeterd aan het toentertijd meegeleverde materieel. Daar moest dus wel wat aan gebeuren voordat een nieuwe versie van de RCR kon worden uitgerold, zodat deze release ook voor treinsimmers die de RCR nog niet in huis hadden gehaald interessant zou zijn.
- Deze gebruikers waarderen DickT voor dit bericht (totaal 9):
- Markkie • Treinspotter • simonewerro • Marklin • Wadlopertje • Louke1968 • Kcalk_04 • denisJura • WimoldNS
-
simonewerro
- 5
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
Zou het niet wat zijn om de route te voorzien van armseinen van Coha om er zo echt iets retro van te maken?
-
DickT
- 5
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
- Deze gebruikers waarderen DickT voor dit bericht (totaal 7):
- Marklin • Drummingman • Rob_zeeland • Von Rondstadd • denisJura • cyberboss • Treinspotter
-
jkramer
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Destijds heb ik de Retro Canvas Route v1.0 gekocht via Simtogether.
Nu het freeware is geworden heeft RCR v2.0 gekregen.
Het versienummer wekt de indruk dat er (mogelijk) sprake is van een update,
maar als dit het geval is wat zijn dan de wijzigingen t.o.v. v1.0 of waar zijn die te vinden?
Nu het freeware is geworden heeft RCR v2.0 gekregen.
Het versienummer wekt de indruk dat er (mogelijk) sprake is van een update,
maar als dit het geval is wat zijn dan de wijzigingen t.o.v. v1.0 of waar zijn die te vinden?
-
Rob Jansen
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 215 keren
- Ontvangen waarderingen: 391 keren
In de handleiding is benoemd dat de release notes.txt de wijzigingen heeft, dit is benoemd bij v2 wijzigingen, de vorige wijzingen ook, alleen in 2018 en 2023 zijn er wijzigingen geweest (staan niet echt in volgorde).
Waarbij het grote punt is naast dat de route freeware is geworden het materiaal is bijgewerkt en blijkbaar scenery is bijgewerkt/vernieuwd.
Waarbij het grote punt is naast dat de route freeware is geworden het materiaal is bijgewerkt en blijkbaar scenery is bijgewerkt/vernieuwd.
- Removed copyright protection, RCR is now freeware
- Wilbur Graphics rolling stock updated
- Modified engine and wagons scripts to optimize TSC framerates
- Added new and improved several scenery objects (texturing, detail)
- Revised user manuals (V2.0)
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
- denisJura
-
Treinspotter
- 4
- Gegeven waarderingen: 71 keren
- Ontvangen waarderingen: 61 keren
-
DutchSims200
- 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
even een vraagje kun je de freeware versie van de Retro Canvas Route v2.0 gewoon over de 1.0 versie heen gooien of moet je eerst de oude route verwijderen voordat je de nieuwe er op gooit want heb versie 1.0 ook gekocht via SimTogether eerst Treinpunt.nl zat bij het starters pakket
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 762 keren
- Ontvangen waarderingen: 1550 keren
Zou de oude verwijderen, de enige versie die ondersteund word is v2.0 zo als die hier op DS als bij Henk zelf staat.
De route heeft ook een andere Route ID dan in ieder geval de ST start pakket, en de losse versie op ST had ook een andere versie maar die zou mogelijk de zelfde ID hebben maar kon die versie zo snel niet in me archief vinden, gezien ik toentertijd over beide versie beschikte.
Kortom, best is om in TS even naar je Route menu te gaan en de oude daar te verwijderen, de rest kan je prima overschrijven.
De route heeft ook een andere Route ID dan in ieder geval de ST start pakket, en de losse versie op ST had ook een andere versie maar die zou mogelijk de zelfde ID hebben maar kon die versie zo snel niet in me archief vinden, gezien ik toentertijd over beide versie beschikte.
Kortom, best is om in TS even naar je Route menu te gaan en de oude daar te verwijderen, de rest kan je prima overschrijven.