Railtraction 628.4 nummer wijzigen/verwijderen textures?

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

spikehiemstar
4
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Railtraction 628.4 nummer wijzigen/verwijderen textures?

Bericht door spikehiemstar »

Hallo,

Enige tijd terug had ik mij ontfermd over de Br111 van vR, dit bleek helaas niet zo'n groot succes. Godzijdank dat de 628.4 daarin wat makkelijker te reskinnen is.

Alleen loop ik tegen enkele kleine problemen aan, dit betreft logo's en nummers.
Ik maak momenteel een fictieve reskin voor IKB, en wil daarvoor de DB regio logo's verwijderen. Evenals het wijzigen van de nummers op de kopbakken, welke nu 628 606 zijn, maar ik 628 704 wil maken.
Zou er wellicht iemand zijn die weet hoe dit moet?

Alvast hartelijk dank! (zie foto's voor context.)

Afbeelding
(Het DB regio wat er onder zit moet weg.)

Afbeelding
(Het nummer wil ik graag veranderen naar 628 704, en de regio aanpassen naar een plaats in de IKB route.)
Afbeelding

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 818 keren
Ontvangen waarderingen: 1726 keren

Re: Railtraction 628.4 nummer wijzigen/verwijderen textures?

Bericht door Rubku_NL »

het logo kan je wel halen voor de decal aan te passen.

het nummer kan je in scenario edit in stellen gezien deze dynamisch zijn.
of je links een eigen .dcsv bestand waar je het nummer is zet, echt hou wel rekening meer dat dit dan maar 1 keer in een scenario gebruikt kan worden gezien je geen 2x het zelfde nummer kan hebben.

en de reden waarom het je bij de 111 niet lukte komt denk om dat je de verkeerde versie heb gebruikt.
want je heb bij vR een versie met een vast en dynamisch nummer
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

spikehiemstar
4
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Re: Railtraction 628.4 nummer wijzigen/verwijderen textures?

Bericht door spikehiemstar »

Bedoelde eigenlijk meer dat het algehele reskinnen op de 111 geen succes was, dit vanwege de vreemde opbouw van de textures.. ;-)

Maar goed, om het eventjes bij de 628 te houden. Deze reskin is gelinkt aan een specifiek nummer, want hoe je normaal de nummers dynamisch wijzigt verander je met de 628 dan de display. (Identiek aan de christrains destination list, zeg maar.)

Vandaar ook de uitvraag, omdat ik dat niet aangepast kreeg. En over de decals aanpassen, weet je wellicht waar de textures daarvoor te vinden zijn? Ik neem in dit proces inspiratie aan een 628 welke van origine voor de regio Sudostbayern reed. Op dat treinstel zitten niet de DB regio decals, maar gewoon de logo's welke op de texture van de bakken zelf zitten (628 en 928 kopbakken.)
Afbeelding

Terug naar “Vragen”