Veranderen treinnummer en bestemming.

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

gelijkstroom
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Veranderen treinnummer en bestemming.

Bericht door gelijkstroom »

Vanavond kom ik het forum weer lastig vallen met een (voor mij) apart probleem. Dat zit zo: ik ben bezig met het maken van een paar scenario's met lange afstanden over diverse routes, zoals bijv. Amsterdam-Enschede met wisseling van route in Apeldoorn, waar Het midden van Nederland aansluit op de Twente en Achterhoek lijnen. Dat schreef ik al eerder. Nu ben ik bezig met de intercity (geheel volgens de dienstregeling van de NS) tussen Den Helder en Nijmegen (met VIRM treinen) met een routewissel in Amsterdam, waar de Noord West Nederland route aansluit bij het midden van Nederland. In Amsterdam heb ik een extra treinstel (VIRM 4) neergezet, waar de trein uit Den Helder (VIRM 6) aan moet koppelen, om dus verder te rijden met 10 bakken naar Nijmegen.
So far, so good. Maar nu wil ik de gecombineerde trein in de opvolgende route (Midden Nederland) dezelfde nummers geven als de trein, waarmee ik uit Den Helder vertrok en de trein, die in Amsterdam aangekoppeld wordt.
Dus gekeken bij de manual van de VIRM van Christrains. Daar staat, dat je dubbel moet klikken op elk rijtuig (in Build) en dan krijg je aan de rechterkant een schermpje, waar je het nummer van de trein kunt aanpassen door de eerste 4 cijfers te veranderen in het gewenste nummer. Ook kan je de eerste drie cijfers (kruisjes) vervangen door een code van de bestemming. Volgens de handleiding is de code voor Nijmegen 034, maar dan kreeg ik Blerick. Ik ontdekte, dat de code voor Nijmegen 093 is.
Maar ........ als alles veranderd is (en dat werkt goed), dan komt de trein veel langzamer op gang dan normaal. Met andere woorden: er is veel minder acceleratie, waardoor je de aankomsttijden bij de volgende stations niet kunt halen. De trein komt gewoon veel langzamer op gang. De vraag is dus (na dit lange verhaal, sorry): hoe kan dat, wat gaat er mis, wat doe ik toch ergens nog fout?

Afbeelding

mkasthijs
6
Gegeven waarderingen: 2472 keren
Ontvangen waarderingen: 2532 keren

Re: Veranderen treinnummer en bestemming.

Bericht door mkasthijs »

Heh? Dat zou niet mogen. Zo'n aanpassing heeft 0 effect op de trein zelf, alleen de bestemming.
Dit is heel erg bijzonder. Ik weet zo ook niet de oplossing

En gebruik deze lijst, die is leidend:
https://christrains.com/nl/ts_master_de ... _list.html

En daar is 093 ook Nijmegen
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.5

Terug naar “Vragen”