Hallo, ik ben eens aan het experimenteren met een rolling start in een scenario. Daarbij probeer ik ook een openingsbericht bij te voegen, waarvoor ik ''trigger instruction'' gebruik en +5 seconden toevoeg. Helaas komt dit bericht niet aan het begin van het scenario. Oftewel, het scenario begint om 15:21:00, en het bericht zou om 15:21:05 moeten komen, maar dat gebeurt niet. Is er iemand die mij wellicht kan vertellen wat ik verkeerd doe?
Alvast dank voor reacties!
Openingsbericht bij rolling start
Moderator: Rubku_NL
-
spikehiemstar
- 4
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 119 keren
Openingsbericht bij rolling start
- Deze gebruikers waarderen spikehiemstar voor dit bericht:
- Kcalk_04

As it net kin sa't it moat, dan moat it mar sa't it kin!
-
Kcalk_04
- 3
- Gegeven waarderingen: 1124 keren
- Ontvangen waarderingen: 304 keren
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
- Gegeven waarderingen: 927 keren
- Ontvangen waarderingen: 1919 keren
Re: Openingsbericht bij rolling start
Heb je de rollingstart al gemaakt en daar na pas de rest aangepast?
Zo ja dan is dat het probleem
Want de rollingstart moet je als allerlaatst pas aan zetten als je de laatste test rit heb gedaan, en zodra je het aan heb gezet test het nog eens en dan is het pas klaar.
Want elke aanpassing die je naar het aan zetten doet word niet mee genomen in de rollingstart.
Zo ja dan is dat het probleem
Want de rollingstart moet je als allerlaatst pas aan zetten als je de laatste test rit heb gedaan, en zodra je het aan heb gezet test het nog eens en dan is het pas klaar.
Want elke aanpassing die je naar het aan zetten doet word niet mee genomen in de rollingstart.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- spikehiemstar
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 3035 keren
- Ontvangen waarderingen: 3226 keren
Nja of je iets verkeerd doe is maar de vraag, met het toevoegen van die 5 sec. voor een openingsbericht verschijnt word wellicht niet meegenomen in een rollende start.
Want een rollende start sla je pas op bij de gewenste snelheid neem ik aan en dan zijn die 5 sec al gepasseerd, althans zo zie ik het.
Wat Rob schrijft kan het trouwens ook wezen ....
Want een rollende start sla je pas op bij de gewenste snelheid neem ik aan en dan zijn die 5 sec al gepasseerd, althans zo zie ik het.
Wat Rob schrijft kan het trouwens ook wezen ....
-
spikehiemstar
- 4
Dan weet ik wel wat ik verkeerd heb gedaan, als ik het baseer op Rob zijn antwoord dan is het wel duidelijk.
Wellicht dat ik eerst het scenario bouwen, en pas op het laatste een rolling start toevoegen.
Dankjewel voor de hulp!
Wellicht dat ik eerst het scenario bouwen, en pas op het laatste een rolling start toevoegen.
Dankjewel voor de hulp!
- Deze gebruikers waarderen spikehiemstar voor dit bericht:
- Rubku_NL

-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 3035 keren
- Ontvangen waarderingen: 3226 keren
Oké, als jij het zelf weet wat niet goed is gegaan spreekt het voor zich.
Kortom als een rollende start eenmaal is gemaakt kan men nadien van alles wijzigen maar zal niet werkend te zien zijn, zelfs later bv. een AI trein toevoegen niet.
Kortom als een rollende start eenmaal is gemaakt kan men nadien van alles wijzigen maar zal niet werkend te zien zijn, zelfs later bv. een AI trein toevoegen niet.
-
spikehiemstar
- 4
Nouja, inmiddels weet ik het wel. Gehehe. Maar goed, ik zal het even onthouden en het scenario waar ik bezig mee was opnieuw maken. (Gelukkig amper wat aan gedaan, scheelt weer.)