missing marker

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

missing marker

Bericht door dutchman »

Hallo,
In de route WCML North wil ik achter een class 90 i.p.v. de standaard rijtuigen de MK2 rijtuigen gebruiken van Armstrong Powerhouse.
Zodra ik dat doe krijg ik bij het starten van de scenario een foutmelding over een missing marker.
Weet iemand wat er fout gaat ?

Groetjes van Rob

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: missing marker

Bericht door Marklin »

Ja, als je er nu eens een screenshot (Alt printscreen of zo) bij had gedaan over de missing marker foutmelding waren we al een stuk verder.
Hoe moeten wij nu weten waar het om gaat zonder verdere info en alleen aan het materieel wisselen bent geweest .....?

Edit/
En hoe heb je de rijtuigen verwisseld, in de scenario editor of met bijv. LocoSwap?
Afbeelding

Prettige reis

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: missing marker

Bericht door dutchman »

Ha Marklin,
Tja was niet slim :wink: Ik sluit er nu 2 bij. Via de editor wijzig ik de rijtuigen.
Ik heb 1 AP rijtuigen eraan gehangen.
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: missing marker

Bericht door Marklin »

Oké, nu weten wij tenminste waar we het over hebben. :wink:
Maar je kunt door alleen rijtuigen te wisselen toch niet zonder reden de Carstairs Platform 2 marker missen zou je denken waar het om gaat?
Kun je in de scenario editor nagaan of die nog wel aanwezig is, of was bij het originele scenario?
Selecteer links dat icoon waar de pijl bijstaat en klik vervolgens rechts op het groene geblokte vierkant als alles uitgevinkt staat
Nu zou je de markers ja/nee moeten zien staan bij oa. de platforms.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: missing marker

Bericht door dutchman »

Ik gebruik de editor alleen voor het "gewone" werk. Markers plaatsen enzo is voor mij helemaal nieuw.
Ik weet dus ook niet wat ik moet zoeken. :rolling_eyes:
Ik sluit 2 prnt scrn in vanaf ongeveer dezelfde positie, ik zie eigenlijk geen verschil.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd :thinking:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: missing marker

Bericht door Marklin »

De platform marker is iig aanwezig, dat zijn de groene lijnen over het midden van de sporen met in het midden een zuil zeg maar.
Zijn de plaatjes van het originele scenario zonder wijzigingen, of hoe heb je dat eigenlijk gedaan?
Dus een kloon scenario gemaakt en die bewerkt voor rijtuigen wijzigen?
Trouwens als je het treinstel eens iets verplaatst naar achteren wat gebeurd er dan na opslaan?

Edit/
Hoe heet het gebruikte scenario eigenlijk?
Afbeelding

Prettige reis

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: missing marker

Bericht door dutchman »

Ha Marklin,
Als eerste bedank ik je voor het meedenken.

Ik dacht als ik alleen het laatste rijtuig weghaal wat gebeurt er dan. Wat blijkt het gaat dan ook gelijk al fout.
Ik cloon altijd het scenario. Hieronder het plaatje van de cloned welke normaal start.
Afbeelding
Nu het plaatje na het weghalen van het laatste rijtuig
Afbeelding
En dan de foutmelding
Afbeelding

Als leek zou ik zeggen het is iets met de rijtuigen.
De originele naam van het scenario weet ik niet. Ik verander altijd de naam enz.
Bij mij ziet het er zo uit
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3383
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: missing marker

Bericht door Marklin »

Hmm, zag wel dat ik deze WCML North niet eens compleet heb.
D.w.z. hij staat in de route map maar de bestanden zijn wellicht nodig voor andere addons of zo.
Dus kan het ook niet testen om het hier eens te proberen hoe het mij zou vergaan.
M.a.w. hoe of dat nou zit weet ik ook niet gezien dat je markers hebt en het treinstel iets verzetten ook niet werkt en zelfs als je een rijtuig weghaalt ook genoemde fout krijgt. :thinking:
Het enigste wat dan overblijft is het te proberen met TS_Tools of LocoSwap om rijtuigen te wisselen, dan hoeft er iig niet te worden opgeslagen wat in de scenario editor wel moet en dus misgaat.

Ps. misschien iemand anders, bijv. scenario bouwers, nog een helder idee? :wink:

Edit/
Zie net dat je dan wel een kloon hebt gemaakt maar de scenario titel is hetzelfde.
En aangezien deze naam waarschijnlijk maar 1 keer in de lijst voorkomt is de kans groot dat je de originele pakt en hiermee gaat bewerken!
Zie je hem wel 2 keer in de lijst dan weet je niet uit welke map het komt.
Kortom wijzig dat ook even bij het maken van een kloon.
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”