Scenario - Spelerstrein kan geen pad vinden

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Mottom21
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 apr 2020, 14:57
3
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Scenario - Spelerstrein kan geen pad vinden

Bericht door Mottom21 »

Hallo,

Ik was vanavond druk bezig met het maken van een scenario voor de route Kiel - Lubeck.
Jammer genoeg loop ik tegen een probleem aan.

De situatie is als volgt:
Afbeelding

De spelerstrein (rood in op de schets) staat op station Preetz (spoor 2) en is hier om 9:25 uur aangekomen. De geplande vertrektijd is 9:30 uur.
Vanuit Station Acheberg komt de tegentrein (groen) die daar vertrokken is rond 9:21 uur en om 9:29uur aan komt op Station Preetz spoor 1.
De spelerstrein vertrekt om 9:30uur van spoor 1 te Preetz om rond 9:38 aan te komen op Station Acheberg spoor 3.

Als beide treinen zijn aangemerkt als "stopping passgenger" kan de spelerstrein geen pad vinden om van Preetz naar Acheberg te gaan.
Wanneer ik de tegentrein naar perron 2 te Acheberg verhuis blijft deze wachten tot dat de spelrstrein in Acheberg arriveerd.

Kan iemand mij uitleggen wat hier fout gaat of wat ik kan doen om het wel te laten werken?

Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het graag.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Scenario - Spelerstrein kan geen pad vinden

Bericht door NielsB_ »

De dispatcher van TS heeft het vaak lastig met enkelspoor, wat je kan proberen is spelen met de vertrektijden van de treinen. Soms moet je een trein net wat eerder of later laten vertrekken en dan werkt het ineens wel, zelfs een paar seconden kan hierin een wereld van verschil maken. Mijn advies zou dan ook zijn om bijvoorbeeld de tegentrein om 9.28.30 te laten aankomen, en als dit niet werkt het telkens te vervroegen tot het wel werkt.

Mocht het nog steeds niet blijven lukken speelt er misschien een ander iets, maar dit lijkt me het meest logisch

Gebruikersavatar
Jepparama
Moderator
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 333 keren
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Scenario - Spelerstrein kan geen pad vinden

Bericht door Jepparama »

Wat je ook kunt proberen is de AI trein laten starten op de vrije baan. Bijvoorbeeld net uit het zicht, of op het enkelspoor net buiten Acheberg. TS heeft dan geen mogelijkheid om hem in Acheberg te laten wachten tot de spelertrein er is en voor de speelbeleving maakt het geen verschil. Voor de zekerheid kun je hem dan nog een hogere prio geven dan je eigen trein. Hoop dat je het werkend krijgt! :slight_smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario - Spelerstrein kan geen pad vinden

Bericht door Marklin »

En nog iets wat het proberen waard is mits je beide treinen als "stopping passgenger" hebt ingesteld om de AI trein een hogere prioriteit te geven, bijv. speciale trein.
Dan krijgt deze trein sowieso voorrang op de spelerstrein wat in rang hoger is dan "stopping passgenger".
Afbeelding

Prettige reis

Mottom21
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 apr 2020, 14:57
3
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Scenario - Spelerstrein kan geen pad vinden

Bericht door Mottom21 »

Bedankt voor alle reacties. :smile:
Ik zal even lekker gaan puzzelen, want daar komt het volgens mij op neer.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”