Verkanting trackrule

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elias
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2020, 09:40
3
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Verkanting trackrule

Bericht door Elias »

Ik kom er maar niet aan uit hoe ik het beste voor verkanting zorg in mijn trackrule. Ik weet dat er 2 mogelijkheden zijn: 1 trackrule of meerdere trackrules. Welke manier raden jullie aan om te gebruiken? En op welke waarden ben ik best de MaxCantAngleDegrees, CurveToAnglePercent en de SuperElevation in te stellen?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Verkanting trackrule

Bericht door Marklin »

Nou in de meeste trackrules zijn de waarden erin verwerkt en hoef je verder niets aan te doen.
Tenzij je heel oude trackrules gaat gebruiken uit de tijd dat de verkanting nog niet bestond en hiermee mogelijk niet is verwerkt.
Kortom is dat het plan, en zo ja welke trackrule dan?
Dus ga je bijv. een trackrule gebruiken van Coha of Christrains hoef je verder niets te doen wat waarden betreft.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Elias
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2020, 09:40
3
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Verkanting trackrule

Bericht door Elias »

Ik gebruik mijn eigen trackrule, maar ik vraag mij af wat de beste waarden voor verlenging zijn en of meerdere trackrules handig zijn. Het is grootendeels voor spoor van 160 km/u.

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: Verkanting trackrule

Bericht door BertTrain »

Ikzelf gebruik de trackrules van COHA. Je ziet dat afhankelijk van de radius van de bocht de verkanting meer of minder wordt. Bochten met een radius groter dan 4000 meter pas ik geen verkanting meer toe, dat is nog nauwelijks merkbaar.
Onlangs is er een post geweest om in bestaande route verkanting in te bouwen, hierin werd het programma ECCalc gebruik. Op de site van dit programma kun je ook de berekeningen die onder dit programma liggen bekijken, en dat is hogere wiskunde. Ik geef je even de link als je daar zin in hebt. :smile:
https://github.com/macph/easement-curve ... ummary.pdf
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”