Im Koblitzer Bergland

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
pindakop
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2021, 16:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Im Koblitzer Bergland

Bericht door pindakop »

Beste iedereen,

Ik weet niet of ik op de juiste plek ben, maar ik dacht ik probeer het gewoon.
Ik zie dat bij diverse Nederlandse routes (op zowel dutchsims als simtoghter) over de Im Koblitzer Bergland DLC wordt gesproken namelijk:

t Hart van Nederland
Achterhoek en Twentelijnen
de Betuweroute
Noord West Nederland
Utrecht Tiel
De Bergsche grenslandroute
Des Hollands
Krammersdijk Deltaland

Bij elke route staan ook weer verschillende links en ook dat je soms een bepaalde versie moet hebben.
Welke link moet ik gebruiken om de juiste gegevens te hebben voor deze route?

Kan ik ook gewoon de DLC downloaden op steam?
https://store.steampowered.com/app/1211 ... ute_AddOn/

Ik wil namelijk voorkomen dat ik een verkeerde koop.

Alvast bedankt voor je reactie, pindakop

Bezit: London - Birmingham, Kiel - Lubeck, London - Brighton, Edinburgh - Dunfermline, Elkhorn City - St. Paul
Beoogde aankoop: German Collection (EU Assets + US Assets + Munich - Augsberg + Cologne - Dusseldorf), Im Köblitzer Bergland
Na aankoop kunnen spelen van: de Vechtdallijnen, Noord West Nederland, Des Hollands, Fictiva, Hondsdrecht - Breedam/Vestel, Krammersdijk Deltaland

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Im Koblitzer Bergland

Bericht door MarkA »

Allereerst welkom op het forum!

Dit is inderdaad een zeer begrijpvolle vraag, en het antwoord is helaas niet eenduidig te geven.

Sinds December 2019 heeft de Im Köblitzer Bergland route een grote update gehad waarbij alle meegeleverde Assets naar de map 'SAD2016' zijn verplaatst, waar deze voorheen in de mappen 'SAD' en 'SAD2011' zaten.

De versie van Im Köblitzer Bergland die nu op Steam te koop is (of elders zoals direct via de site van Aerosoft) is die van na Dec. 2019 met alle Assets in de 'SAD2016 map'. De oudere versies van Im Köblitzer Bergland zijn niet meer te koop, dus aan deze assets is simpelweg niet meer te komen.
----

Wat betreft de Nederlandse routes die deze route vereisen kun je er in principe vanuit gaan dat als de releasedatum van de NL route vóór December 2019 ligt deze de oude versie van Im Köblitzer bergland gebruiken, deze routes zul je dan (helaas) niet meer compleet gaan krijgen.

Wat betreft de routes die ná December 2019 zijn uitgebracht blijven de volgende over uit jouw lijstje:

t Hart van Nederland
De huidige versie - V1.5 - gebruikt nog de oude versie, en zul je dus ook niet compleet gaan krijgen. Maar de auteur heeft wel aangegeven dat hij vanaf de volgende release overgaat op de huidige(Steam) versie

Achterhoek en Twentelijnen
Voor deze route heb je Im Koblitzer Bergland niet nodig.

Krammersdijk Deltaland
Mits je V2.2 download die hier op DutchSims wordt aangeboden dan gebruikt deze route de huidige(Steam) versie van Im Koblitzer Bergland

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :stuck_out_tongue:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

pindakop
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2021, 16:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Im Koblitzer Bergland

Bericht door pindakop »

Dank je wel en wat fijn dat er een forum is, zodat ik als nieuwe TS speler mijn vragen kan stellen en antwoorden kan zoeken.
Ik kan wel wat met je reactie, maar was natuurlijk niet de reactie die ik had verwacht.

Het liefst zal in ik TS NL routes willen rijden met NL treinen.
Aangezien dat best wel prijzig is ben ik op zoek naar wat duidelijkheid/zekerheid voor ik alles ga kopen.

Stel ik koop de huidige versie, wat ga ik dan missen:
- Mis ik dan berijdbare details: Rails, bovenleiding, seinen, spoorborden, etc
- Mis ik dan omgevingsdetails: Gebouwen, bomen, stations, etc

En misschien is het een rara vraag, maar ik lees dat alle assets in map SAD2016 staat i.p.v. SAD en SAD2011.
Kan ik niet deze map aanmaken in de betreffende directory op mijn computer en de documenten daar naar toe kopiëren?

Gebruikersavatar
Elias
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2020, 09:40
3
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Im Koblitzer Bergland

Bericht door Elias »

Ik weet niet of je zomaar assets kan kopiëren. De assets die gebruikt worden van SAD en SAD2011 zijn niet zo noodzakelijk. Ik raad aan om de route op steam te kopen en dan deze route te installeren hier zitten al veel assets bij van SAD en SAD2011.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Im Koblitzer Bergland

Bericht door Marklin »

Nee, zomaar even copy/paste gaat niet werken omdat de padnamen anders zjn.
Dan zou je kunnen proberen om de inhoud van zlle blueprint (.bin) bestanden te gaan wijzigen naar, in dit geval, de SAD2016 map.
Maar je mist hoofdzakelijk objecten uit de ....\RailWorks\Assets\SAD\GermanLocal\addon1\.... map wat payware is en eruit zijn gehaald en hiermee niet meer te verkrijgen is zoals bomen, struiken, huizen, hekwerken etc.
Wat je noemt zoals Rails, bovenleiding, seinen, spoorborden, etc. zitten daar niet in maar naar mijn weten in de afzonderlijke addons.
Afbeelding

Prettige reis

pindakop
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2021, 16:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Im Koblitzer Bergland

Bericht door pindakop »

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ik ga hiermee aan de slag.

Ik heb nog een tip voor personen die een DLC wil kopen.
Kijk even op https://gg.deals/ en vind hier de huidige prijs en het verloop van de prijs gedurende XX periode.

Deze site kan je ook gebruiken voor andere spellen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”