Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.
Beschrijving
Wat als...... of hoe zou het zijn als......... Een vraag die bij veel mensen nog wel eens door het hoofd spoken. Bij mij speelt nog wel eens de vraag wat nu als NS niet was geprivatiseerd en was doorgegaan met Rail 21 levert mij altijd veel ideeën op voor Rail 21 scenario's met hulp van een hoop documentatie die heb van Rail 21, maar hoe zou het zijn anno 2024 een voormalige spoorlijn of tramlijn nog bestaan in het huidige straatbeeld te zien zou zijn. BertTrain de bouwer van de Spoorlijnen Zuid Limburg heeft het antwoord op zijn route, en ik heb een fantasie hoe je dat zou kunnen beleven.
We gaan uit van de huidige situatie in 2024. De voormalige LTM lijn is door een stichting en met veel financiële steun van de Gemeentes, bedrijfsleven, de Provincie Limburg en de EurRegio hersteld en wordt onderhouden. Arriva Limburg rijdt elke Maandag tot en met vrijdag elk uur van Maastricht naar Gulpen en rijdt het ene uur door naar Vaals met aansluiting op een pendelslag naar Wijlre en het andere uur rechtstreeks via Gulpen naar Wijlre met in Gulpen een aansluiting op de de bus naar Vaals. Het is vanwege de lengte van de lijn en met name infrastructuur en de beperkte beveiligde kruisingmogelijkheid niet mogelijk elk uur naar Vaals te rijden. Met name het lange stuk zonder kruisingmogelijkheid tussen Gulpen en Vaals is dat niet mogelijk. Te Maastricht vertrekken en komen deze Tram/Treindiensten aan op het voorplein van het station. In de spits stoppen de treinen op de normale vertreksporen en rijden deze Tram/Treindiensten door of komen van Sittard en een enkele rit door naar of komen van Roermond. Arriva zet voor deze Tram/Treindiensten hoofdzakelijk de LINT 41 lightrail in. Als vervanging en in de spits zou een Stadler GTW ook op de lijn te zien zijn.
Op Zaterdag en Zondag wordt de dienst verzorgd door de Stichting LTM die hoofdzakelijk de dienst uitvoert met de van de NS enkele overgenomen DH1 en DH2 stellen. In het zomerseizoen rijdt de LTM met speciaal historisch materieel en zelfs op de Zondag als het niet al te heet weer is met stoom en werkt de stichting veel samen met de ZLSM gericht op vakantiegangers, toeristen en dagjes mensen.
In dit scenario rijd je trein A556 van Vaals naar Maastricht NS. Je stopt langs alle stopplaatsen. Het is vandaag op deze rit ontzettend druk.
Er zijn verder geen bijzonderheden.
Description
What if...... or what would it be like if......... A question that still crosses the minds of many people. I sometimes wonder what would happen if NS had not been privatized and had continued with Rail 21. This always gives me many ideas for Rail 21 scenarios with the help of a lot of documentation that I have from Rail 21, but what would it be like in 2024 if a former railway line or tram line would still exist in the current streetscape. BertTrain, the builder of the Spoorlijnen Zuid Limburg has the answer to his route, and I have a fantasy of how you could experience that.
We assume the current situation in 2024. The former LTM line has been restored and is maintained by a foundation and with a lot of financial support from the municipalities, business community, the Province of Limburg and the EurRegio. Arriva Limburg runs every Monday to Friday every hour from Maastricht to Gulpen and runs one hour to Vaals with a connection to a shuttle service to Wijlre and the next hour directly via Gulpen to Wijlre with a connection in Gulpen to the bus to Vaals. Due to the length of the line and in particular the infrastructure and the limited secured crossing possibilities, it is not possible to run to Vaals every hour. This is especially not possible for the long stretch without a crossing possibility between Gulpen and Vaals. In Maastricht, these Tram/Train services depart and arrive at the forecourt of the station. During rush hour, the trains stop at the normal departure tracks and these Tram/Train services continue or arrive from Sittard and a single journey continues to or arrives from Roermond. Arriva mainly uses the LINT 41 light rail for these Tram/Train services. As a replacement and during rush hour, a Stadler GTW could also be seen on the line.
On Saturdays and Sundays the service is provided by the LTM Foundation, which mainly operates the service with the DH1 and DH2 sets taken over from the NS. In the summer season the LTM operates with special historical equipment and even on Sundays when the weather is not too hot with steam and the foundation works closely with the ZLSM aimed at holidaymakers, tourists and day trippers.
In this scenario you drive train A556 from Vaals to Maastricht NS. You stop at all the stops. It is extremely busy on this journey today.
There are no other special features.
Benodigde addons / Required addons:
Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]
Christrains:
- Frison Scenery Objects
- NS DH1 / DH2
- NS IRM
- NS Station Objects & Scenery
- Stadler Flirt 3
- Stadler GTW
DutchSims:
- BR648 (Lint41) NL Repaint Pack v2.0 (Daniel)
- NS Mat’24 EnhancementPack v1.0 (Studio2561) (optioneel)
RailTraction:
- BR 648
SimTogether:
- LTM Wadloper 1.0.0 (Mat47)
- NS Getrokken rijtuigen tijdperk II en III v1.3 (Wilbur Graphics)
- NS Materieel 1924 1.4.2 (Wilbur Graphics)
Steam:
- DR BR 86 Loco Add-On
- European / US Loco & Asset Pack
- Munich-Augsburg Route Add-On
- West Rhine: Köln - Koblenz Route Add-On
In-game: [Fictief - Arriva] A556 Vaals - Maastricht NS
Beginpunt: Vaals
Eindpunt Maastricht
Spelerstrein: BR648 Arriva Limburg
Scenariodatum: 05 september 2024
Begintijd: 12:00 uur
Duur: 80 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp