[1986 - NS] 231 Hoofddorp - Enschede / Hamburg Altona Deel 6

In deze categorie vind je gemaakte scenarios voor de Münster - Bremen route.

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 108
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
5
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

[1986 - NS] 231 Hoofddorp - Enschede / Hamburg Altona Deel 6

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
In dit scenario gaan we terug naar de NS en DB dienstregeling ingaande zondag 1 juni 1986 tot en met zaterdag 30 mei 1987
Tussen Hoofddorp en Hengelo reed één keer per uur een rechtstreekse Intercity de 1600 serie en 2200 serie. Samen met de 700 serie Groningen / Leeuwarden naar Hoofddorp ontstond een Half uurs dienst tussen Hoofddorp en Amersfoort en samen met de 1700 serie Den Haag / Rotterdam naar Enschede ontstond er een half uurs dienst tussen Amersfoort en Hengelo.

De 1600 serie naar Enschede reed op de tijden als de Buurland trein 2100 serie niet reed. De 2100 serie reed van Hoofddorp naar Braunschweig Hbf. Een uitzondering was in de ochtend en eind van de middag en begin van de avond waar de 1600 en 2100 serie werd vervangen voor een D-trein die in Nederland gewoon als Intercity reed in het pad van de 1600 / 2100 serie en pas na Hengelo verder reed als D-trein met bestemmingen als Hamburg / Kopenhagen en richting Oosten van Europa. Eén van deze treinen was trein 231. Deze reed in Nederland gewoon als Intercity en bestond uit 2 wagens voor Enschede en 4 rijtuigen die na Hengelo als D-231 naar Hamburg-Altona ging. Te Hengelo werden de wagens voor D-231 uit Trein D-345 uit Hoek van Holland gecombineerd met de resterende deel van trein D-231 nadat het deel naar Enschede is vertrokken.

In dit zesde deel verplaatsen we ons in de machinist van de Deutsche Bundesbahn. Je hebt te Bad Bentheim de trein overgenomen van NS en brengt deze naar Hamburg-Altona. Via Rheine en Ibbenbüren nader je station Osnabrück Hbf Tief, je wordt via de boog naar boven naar boven gestuurd waar je kop zal maken. Nadat je de locomotief hebt omgelopen vertrek je non stop richting Bremen Hbf. Bij Twistringen is een sein storing.

Alle IC, D en E Zugen in dit scenario rijden volgens de echte dienstregeling van 1 juni 1986 t/m 31 mei 1987 die in Duitsland van kracht was. De stoptreinen in het scenario zijn semi fictief en zijn gebaseerd op de huidige dienstregeling van Metronom en DB-Regio, NWB-Transdev en passend gemaakt voor dit deel van het scenario. Goederen treinen in het scenario zijn fictief.

Afbeelding Description
In this scenario we return to the NS and DB timetable from Sunday 1 June 1986 to Saturday 30 May 1987
A direct Intercity 1600 series and 2200 series ran once per hour between Hoofddorp and Hengelo. Together with the 700 series Groningen / Leeuwarden to Hoofddorp a half-hourly service was created between Hoofddorp and Amersfoort and together with the 1700 series The Hague / Rotterdam to Enschede a half-hourly service was created between Amersfoort and Hengelo.

The 1600 series to Enschede ran at the times when the Buurland train 2100 series did not run. The 2100 series ran from Hoofddorp to Braunschweig Hbf. An exception was in the morning and late afternoon and early evening where the 1600 and 2100 series were replaced by a D-train that simply ran as an Intercity in the Netherlands in the path of the 1600 / 2100 series and only continued after Hengelo as a D-train with destinations such as Hamburg / Copenhagen and towards Eastern Europe. One of these trains was train 231. This simply ran as an Intercity in the Netherlands and consisted of 2 carriages for Enschede and 4 carriages that went to Hamburg-Altona after Hengelo as D-231. In Hengelo the carriages for D-231 from Train D-345 from Hoek van Holland were combined with the remaining part of train D-231 after the part to Enschede had left.

In this sixth part we put ourselves in the shoes of the driver of the Deutsche Bundesbahn. You have taken over the train from NS in Bad Bentheim and are taking it to Hamburg-Altona. Via Rheine and Ibbenbüren you approach Osnabrück Hbf Tief station, you are sent up the curve where you will turn around. After you have walked around the locomotive you leave non-stop towards Bremen Hbf. There is a signal failure at Twistringen.

All IC, D and E Zugen in this scenario run according to the real timetable from 1 June 1986 to 31 May 1987 that was in force in Germany. The local trains in the scenario are semi-fictional and are based on the current timetable of Metronom and DB-Regio, NWB-Transdev and adapted for this part of the scenario. Freight trains in the scenario are fictional.

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Abteilwagen Am 203, ABm 225, Bm 235 und BDms 273
- Lgs 580 CE-Containerwagen
- n-Wagen "Karlsruher Steuerwagen" (silber)
- Verkehrspack 2
- Verkehrspack Güterwagen

Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]

Christrains:
- NS Station Objects & Scenery

Railomanie:
- 3DZUG KI Gueterwaggon Repaints (alle Packs) (Matze)

Rail-sim.de:
- Baureihe 260 altrot (sven77)
- Baureihe 290 altrott (sven77)
- DB Umbauwagen 4yg Freeware-Version v.1.0
- Eanos repaint v.V 1.0 (Stellwerker)
- Robel 54.22 v.1.1 (newS)

SimExpress:
- Voitures restaurant Gril Express

Steam:
- Cologne-Dusseldorf Route Add-On
- DB BR 103 TEE Loco Add-On
- DB BR 361 Loco Add-On
- DB BR420 EMU Add-On
- DB Freight: 1970s Loco Add-On
- E18 Loco Add-On
- European / US Loco & Asset Pack

TrainTeamBerlin:
- Szenariopack Vol. 1

Virtual Railroads:
- DB BR110 Blau-Beige ExpertLine
- DB BR110 ORot ExpertLine
- DB BR111 Blau-Beige ExpertLine
- DB BR120 TEE
- DB BR218 VRot ExpertLine
- DB TEE Eurofima Apmz / Bpmz
- DB Umbauwagen 4yg
- Repaint DB BR110 287 0
- Repaint3 DB BR218 EL
- Repaint4 DB BR218 EL
- Repaint6 DB BR218 EL
- Repaint7 DB BR218 EL

wilburgraphics.com:
- Goods Wagons 1975-1995
- NS 1100 (Era III) v1.41
- NS Steam Pack v1.0


In-game: [1986 - DB] D 231 Hoofddorp - Hamburg Altona Deel 6
Beginpunt: Osnabrück Hbf
Eindpunt: Bremen Hbf
Spelerstrein: vR BR110 BlBe DynNr3
Scenariodatum: 01 juli 1986
Begintijd: 11:15 uur
Duur: 85 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Terug naar “Münster - Bremen”