[2022 - ÖBB, DB] Nightjet Wien Hbf, Innsbruck Hbf - Hamburg Altona Deel H.6.

In deze categorie vind je gemaakte scenarios voor de Nord Deutschland route.

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

[2022 - ÖBB, DB] Nightjet Wien Hbf, Innsbruck Hbf - Hamburg Altona Deel H.6.

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
Sinds 25 mei 2021 reed er voor het eerst na het verdwijnen van de City Night line weer een nachttrein van en naar Nederland. De ÖBB verzorgd dagelijks in samenwerking met NS-International en DB Fernverkher een Nightjet verbinding van Amsterdam Centraal naar Innsbruck en Wenen. NS-International brengt de trein van Amsterdam Centraal naar Köln-West. Meestal met een Vectron BR 193 met stops op Utrecht Centraal, Arnhem Centraal, Düsseldorf Hbf, en Köln Hbf. Op Köln-West neemt de ÖBB de trein van NS-International over, meestal met een Taurus BR 1116. Op sommige dagen begint de ÖBB in Achen Hbf waar de nightjet uit Brussel-Zuid van de NMBS wordt overgenomen. Na stops op Bonn Hbf, Koblenz Hbf, Mainz Hbf, Frankfurt Flughaven, Frankfurt am Main - Süd, en Würzburg Hbf wordt Nürnberg Hbf bereikt.

DB Fernverkehr begint met een Nightjet in Hamburg-Altona. Ook deze Nightjet bestaat uit twee delen. Een deel voor Wenen en een deel voor Innsbruck. Er rijden in deze trein ook 3 autowagens mee naar Innsbruck. De tractie wordt meestal verzorgd door een BR 101. Na stops op Hamburg-Damtor, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Göttingen en Würzburg wordt dan ook Nürnberg Hbf bereikt.

Op Nürnberg zullen beide treinen uit elkaar worden gehaald, De wagens uit Brussel, Amsterdam en Hamburg met bestemming Wenen worden samengevoegd als één nieuwe trein. De ÖBB loc zal deze trein naar Wenen rijden en stopt onderweg nog op Regensburg Hbf, Passau Hbf, Wels Hbf, Linz Hbf, St. Pölten Hbf en eindigt op station Wien Hbf.

Ook de wagens uit Amsterdam, Brussel en Hamburg en de 3 autowagens met bestemming Innsbruck worden samengevoegd tot één nieuwe treinsamenstelling en de DB loc uit Hamburg zal deze trein naar München Hbf brengen. De trein zal onderweg alleen stoppen op Augsburg Hbf. Op München Hbf maakt de trein kop en zal een andere OBB loc de trein van DB Fernverkher overnemen. Na stops op Rosenheim, Kufstein, Wörgl Hbf, en Jenbach wordt Innsbruck Hbf bereikt.

Het scenario bestaat uit meerdere delen. Het het is een realistisch scenario en alle personentreinen in het scenario rijden volgens de echte dienstregeling van 2022. In dit Hamburgs deel staan we nog steeds voor het stop tonend sein. We moeten even wachten totdat er een pad vrij komt naar het aankomst spoor. Na een best wel lange stop te Hamburg Hbf waar best wel wat AI treinen binnen komen en vetrekken leggen we het laatste stukje af van Hbf naar Altona waar dit één na laatst deel zal eindigen.

Afbeelding Description
B Fernverkehr starts with a Nightjet in Hamburg-Altona. This Nightjet also consists of two parts. Part for Vienna and part for Innsbruck. There are also 3 cars on this train to Innsbruck. The traction is usually provided by a BR 101. After stops at Hamburg-Damtor, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Göttingen and Würzburg, Nürnberg Hbf is reached.

Both trains will be separated at Nürnberg. The cars from Brussels, Amsterdam and Hamburg with destination Vienna will be merged as one new train. The ÖBB loco will drive this train to Vienna and stops on the way at Regensburg Hbf, Passau Hbf, Wels Hbf, Linz Hbf, St. Pölten Hbf and ends at station Wien Hbf.

The cars from Amsterdam, Brussels and Hamburg and the 3 car cars with destination Innsbruck will also be merged into one new train composition and the DB loco from Hamburg will take this train to Munich Hbf. The train will only stop at Augsburg Hbf en route. At Munich Hbf the train turns and another OBB loco will take over the train from DB Fernverkher. After stops at Rosenheim, Kufstein, Wörgl Hbf, and Jenbach, Innsbruck Hbf is reached.

The screenplay consists of several parts. It is a realistic scenario and all passenger trains in the scenario run according to the real timetable of 2022. In this part of Hamburg we are still at the stop signal. We have to wait a while until a path becomes available to the arrival track. After a rather long stop at Hamburg Hbf where quite a few AI trains arrive and depart, we cover the last part from Hbf to Altona where this second to last part will end.

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Abteilwagen Bomz 236 (of Nachtzug-Bundle)
- Lgs 580 CE-Containerwagen
- ÖBB Nightjet

Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [ook geschikt voor v1.0]

Christrains:
- Stadler Flirt 3

Dutchdriver.nl:
- Osobní vozy Xmz 0.9 (D. Marek)

Rail-sim.de:
- [STWS] BR 446 Repaint Nah.SH (SteuerwagenSchmiede)
- [STWS] CT Stadler Flirt 3 Repaint Nordbahn (SteuerwagenSchmiede)
- Bomz-Abteilwagen "Flixtrain" (Perotinus)
- Br 193 ČD (Der n-Wagen fan)
- FLIXTRAIN Repaint (Neues Design) (Craftbuddie)

RailTraction:
- DB IC2 Fernverkehr
- DB Regio - Twindexx vario

RSSLO:
- Vectron – BR 193 AC – AC/DC

Steam:
- DB BR 152 Loco Add-On
- DB BR 361 Loco Add-On
- DB BR 407 ‘New ICE 3’ EMU Add-On
- DB BR 411 'ICE-T' EMU Add-On
- DB BR 474.3 EMU Add-On
- DB ICE 1 EMU Add-On
- DB ICE 2 EMU Add-On
- DB ICE 3 EMU Add-On
- Hamburg S1 S-Bahn Route Add-On
- Hamburg-Lübeck Railway Route Add-On
- Metronom ME 146 Loco Add-On

team-trainsim.dk:
- DSB Litra IC3 (Heavyeagle)

Virtual Railroads:
- DB BR101 InterCity ExpertLine
- DB BR112.1 VRot ExpertLine


In-game: [2022 - OBB, DB] Nightjet Wien Hbf, Innsbruck Hbf - Hamburg Altona Deel H.6.
Spelerstrein: vR BR101 Expert-Line traffic red dynamic number
Scenariodatum: 01 juli 2022
Begintijd: 08:38 uur
Duur: 30 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Plaats reactie

Terug naar “Nord Deutschland”