Hoi allemaal.Ik heb train sim world 5 gekocht en ook de route Spoorlijn Zwolle - Groningen add-on een beregaaf spel hoor.Maar nou heb ik een vraag.Ik zoek de pdf keyboard control in het nederlands.Want,mijn engels is niet zo goed.Er is in dat spel alleen keyboard control in het engels.Wie kan mij daar bij helpen? dan kan ik hem uitprinten.Dan weet ik welke toetsen die ik nodig heb Gaarne wacht ik op julle antwoord.
Met vriendelijke groet Ron de vos
Spoorlijn Zwolle - Groningen
-
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Spoorlijn Zwolle - Groningen
- Deze gebruikers waarderen rondevos voor dit bericht:
- denisJura
-
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 208 keren
- Ontvangen waarderingen: 351 keren
Re: Spoorlijn Zwolle - Groningen
Er is niet direct een PDF beschikbaar met alle besturing, voornamelijk niet in het Nederlands.
Maar de meeste gebruikte toetsen in de game zijn als volgt, je kunt het eigenlijk bijna bij elke trein wel gebruiken (voor Duitsland zijn er wat meer controls als je PZB rijdt).
Een kort (niet volledig) overzicht voor de meeste treinen, gegroepeerd bij elkaar voor functies.
W = Richting naar voren
S = Richting naar achteren
A = Tractie omhoog
D = Tractie omlaag
Y = Deuren links (nog een keer voor sluiten)
U = Deuren rechts (nog een keer voor sluiten)
Spatie = Tyfoon 1
N = Tyfoon 2
; = Minder rem
' = Meer rem (zit rechts naar de ; toets)
Q = Dodeman bevestigen
Tab = Toestemming vragen voor roodsein
==============
De volgende kun je met CTRL gebruiken om weer uit te zetten of te verminderen:
I = Meter verlichting
L = Cabine verlichting
H = Frontseinen
V = Ruitenwissers
===============
1 = Machinisten camera
2 = Arm camera (op vaste afstand trein), 1x drukken is vooraan de trein nog keer drukken voor achteraan
3 = Buiten camera (kun je met muis bedienen daarna en vliegen met pijltjes toetsen) 1x drukken is vooraan de trein nog keer drukken voor achteraan
8 = Vrije camera
9 = Kaart van de route openen (geen pauze)
T = Lijst van wat je moet doen (stoppen bij stations of wat anders)
ESC = Informatie over je rit, menu, instellingen enz.
CTRL+0 = terug op de machinisten plek als je rondloopt of per ongelijk de trein uit gegaan maar snel terug wil
Maar de meeste gebruikte toetsen in de game zijn als volgt, je kunt het eigenlijk bijna bij elke trein wel gebruiken (voor Duitsland zijn er wat meer controls als je PZB rijdt).
Een kort (niet volledig) overzicht voor de meeste treinen, gegroepeerd bij elkaar voor functies.
W = Richting naar voren
S = Richting naar achteren
A = Tractie omhoog
D = Tractie omlaag
Y = Deuren links (nog een keer voor sluiten)
U = Deuren rechts (nog een keer voor sluiten)
Spatie = Tyfoon 1
N = Tyfoon 2
; = Minder rem
' = Meer rem (zit rechts naar de ; toets)
Q = Dodeman bevestigen
Tab = Toestemming vragen voor roodsein
==============
De volgende kun je met CTRL gebruiken om weer uit te zetten of te verminderen:
I = Meter verlichting
L = Cabine verlichting
H = Frontseinen
V = Ruitenwissers
===============
1 = Machinisten camera
2 = Arm camera (op vaste afstand trein), 1x drukken is vooraan de trein nog keer drukken voor achteraan
3 = Buiten camera (kun je met muis bedienen daarna en vliegen met pijltjes toetsen) 1x drukken is vooraan de trein nog keer drukken voor achteraan
8 = Vrije camera
9 = Kaart van de route openen (geen pauze)
T = Lijst van wat je moet doen (stoppen bij stations of wat anders)
ESC = Informatie over je rit, menu, instellingen enz.
CTRL+0 = terug op de machinisten plek als je rondloopt of per ongelijk de trein uit gegaan maar snel terug wil
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
- joukie
-
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hoi Rob jansen nog harstikke bedankt voor je uitleg van de keyboard.Alleen ik heb nog 2 kleine probleempjes.Als ik de route zwolle groningen speel met de sprinter dan stottert het beeld of het beeld staat vast.En als ik een andere route wil spelen den haag groningen en ik klik op get startert dan krijg ik station zwolle te zien in plaats van station den haag centraal.Hoe kom dat?doe ik iets verkeert?Gaarne wacht ik weer op jou antwoordt
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2086 keren
- Ontvangen waarderingen: 1978 keren
Hey Ron,
Dat tweede is heel logisch. In TSW is alleen Zwolle - Groningen gebouwd, niet meer dan dat.
Dus als je de IC Den Haag - Groningen rijdt, pak je het stuk van Zwolle naar Groningen van dat tracé
Groet,
Matthijs
Dat tweede is heel logisch. In TSW is alleen Zwolle - Groningen gebouwd, niet meer dan dat.
Dus als je de IC Den Haag - Groningen rijdt, pak je het stuk van Zwolle naar Groningen van dat tracé
Groet,
Matthijs
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 208 keren
- Ontvangen waarderingen: 351 keren
Het kan liggen aan je specificaties van je PC. Mocht je een niet al te krachtige desktop PC hebben, zou je de instellingen lager moeten zetten.
Mocht je een laptop gebruiken, als het 'gaming' laptop is, die aan de stroom hangt dan, ook de instellingen wat lager zetten.
Andere laptops met geïntegreerde GPU zoals 'business grade' laptops, zijn bedoeld voor werk en niet voor gaming.
De andere vraag is al beantwoord door mkasthijs.