TrainSimWorld 2

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

TrainSimWorld 2

Bericht door Marklin »

Afbeelding
TSW 2 een week lang gratis downloaden (5 aug) via Epic Games, nou wie is hier niet voor te porren als je TSW 2 nog niet bezit. :stuck_out_tongue:
Er moet wel geregistreerd worden, mja waar is dat nou niet het geval?
Lees dit: https://www.epicgames.com/store/en-US/p ... im-world-2
Doe er je voordeel mee in deze toch al dure tijden. :wink:

Ps. het zal wel niet de volledige versie zijn zoals je hem bij Steam koopt, maar toch ....
De gedownloade data grote is 14.2 GB, is dat binnen dan word de game autom. geïnstalleerd en kan er gespeeld worden.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: TrainSimWorld 2

Bericht door Frison »

Ja, ondanks dat het niet mijn voorkeur heeft, er is geen editor voor TSW2, toch maar even geinstalleerd. Heel wat anders dan RW, maar leuk om even bekeken te hebben. En dat gratis! :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Marklin
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: TrainSimWorld 2

Bericht door Marklin »

Mijn voorkeur heeft het ook niet en zou het niet kopen, maar het woord "gratis' zegt dan genoeg om eens te kijken. :joy:
En het lijkt achteraf bekeken nog aardig compleet ook, heb er wel bedenkingen bij om er mogelijke addons op te zetten?
Want TSW2 loopt zeker niet zo best en is een stunt van DTG met als doel hem aan te schaffen, nou dan hebben ze pech .....
Ben er een poosje mee aan het stoeien geweest maar heb vooralsnog geen meter gereden al is er genoeg documentatie voorhanden, zowel in het spel zelf als op inet zoals oa. HIER.
Mja dat ben ik alweer vergeten hoe het zat en krijg hiermee in mijn geval de ICE niet aan het rijden. :upside_down:
Dan zou een tweede monitor uitkomt bieden maar dan moet je dat wel hebben.
Afbeelding

Prettige reis

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: TrainSimWorld 2

Bericht door HeroicNonsense »

Ik heb TSW2 al een tijdje. Het is aan te raden om de introductiescenario's te spelen voor al het rollend mat. Daar wordt uitgelegd hoe je de trein opbouwt.

De ICE 3M valt nog wel mee; de metro's van de Bakerloo Line zijn veel irritanter om op te bouwen.

Mocht je in de verleiding komen om toch een route erbij te kopen, probeer dan eens de Main-Spessart Bahn. Erg interessant (met opdruloks voor de goederentreinen) en het rollend mat kun je ook op Köln - Aachen gebruiken (en dat is minder logisch dan het klinkt; in TSW2 is het niet zoals in TS2021 dat je standaard overal met alles kunt rijden).

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: TrainSimWorld 2

Bericht door dylanjohn10 »

hoi,
ik heb een tijd geleden tsw 2 aangeschaft.
in het begin zag ik het ook totaal niet zitten.
maar gaandeweg een trein aan de gang gekregen .
ik heb bv tsw 2 en dan munchen augsburg met de ice.
deze via een korting aangeschaft.
het nadeel van de scenarios is . je moet eerst die training doorlopen.
dan kom je pas in het volgende scenario.
maar goed, als je de ice aan de gang hebt, dan gaat hij wel.
als je vlak bij pasing bent ,dan heb je rode stoplichten.
als je de ice te ver afremt , dan kun je geen gas meer geven.
je moet hem dan eigenlijk weer ressetten, via pzb e.d, dan werkt het tractie weer.
ook met andere treinen heb ik dit.
dus je moet echt op die bordjes rechts bovenin letten.
en daarop de trein aanpassen.
op zich is het een leuk spel.
nu wacht ik op de korting ronde voor de tgv .
als ik deze 2 heb dan is het voor tsw 2 weer klaar voor mij. :flag_nl: :sunglasses:

RudolfJan
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2020, 13:13
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: TrainSimWorld 2

Bericht door RudolfJan »

In de settings, moet je auto-journey uitzetten. Dit zorgt ervoor dat je zelf de volgorde kunt kiezen.

Voor degene die graag een editor willen: realiseer je dat het bouwen van routes en materieel en stuk complexer is geworden. Je komt er er niet meer mee weg om een wat sound van youtube te gebruiken, er zijn veel meer details waar je op moet letten. Je ziet dat nieuwe ontwikkelaars eerst drie keer de mist in gaan.

Overigens kun je zeker contact zoeken met DTG als je ontwikkelaar wil worden. Ze hebben banen in overvloed, maar je kunt ook beginnen als zelfstandig subcontractor. Recent is er eea verbeterd in de ambitie om nieuwe ontwikkelaars te helpen, ook DTG heeft eea geleerd. Adam Lucas (die kennen we nog uit de begindagen van de Kuju Railsimulator) heeft een team dat als taak heeft third party developers te ondersteunen.

Plaats reactie

Terug naar “Train Sim World”