Train Simulator vs Train Sim World

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frankyboy68
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2022, 23:21
1
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door Frankyboy68 »

Goedenavond allemaal,

Gezien ik nieuw ben op dit forum wil ik jullie meteen deze vraag voorleggen: TSW 2,3 of Train Simulator (Classic)? Wat is jullie voorkeur?
Ikzelf heb TSW op Ps4 (maar al lang weer verwijderd) en ik heb Train Simulator (Steam) maar alleen nog in de bibliotheek en onlangs weer TSW 2 opgepakt op de pc. Met veel plezier moet ik zeggen. Maar het valt mij op dat TS Classic hier nog erg populair is. Is dat vanwege de mods van ChrisTrains die ik alleen maar voor TSC zie of is er een andere reden? En meteen de vraag, heeft Chris geen behoefte om mods voor TSW(2 of 3) te maken? Ik kan mij voorstellen dat er misschien teveel aanpassingen nodig zijn omdat TSW een andere game is. Ik heb er geen verstand van maar zou zomaar kunnen.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door MarkA »

Train Simulator Classic is simpelweg de enige optie als je met Nederlandse treinen op Nederlandse routes wilt rijden. Met TSW ben je beperkt tot uitsluitend de content die via Steam (of de console tegenhangers ervan) aangeboden wordt.

En Nederlandse content is uiteindelijk nu juist hetgeen waar het leeuwendeel van onze downloads uit bestaan, idem voor de voortgangsprojecten en screenshots die hier gedeeld worden. Nu zullen de meeste mensen zeker ook op buitenlandse routes rijden waar zo nu en dan ook wel eens wat downloads of afbeeldingen van gepost worden; Maar het grootste deel blijft Nederlands, wat met TSW simpelweg niet mogelijk is.
En meteen de vraag, heeft Chris geen behoefte om mods voor TSW(2 of 3) te maken?
Ik kan mij voorstellen dat er misschien teveel aanpassingen nodig zijn omdat TSW een andere game is.
De voornaamste reden is de keuze welke DTG (de makers van zowel TSW als Train Simulator Classic) heeft gemaakt wat betreft het toelaten van zogenoemde 3rd partycontent:

Train Simulator Classic is in principe een open game waarin iedereen die wil objecten, routes, scenario's of treinen kan maken en deze beschikbaar kan stellen (zowel tegen betaling via een eigen webshop of gratis via bijvoorbeeld ons forum) . Met TSW is dat niet mogelijk omdat DTG er voor heeft gekozen geen tooling beschikbaar te stellen waardoor de enige manier om content voor dit spel te maken een officiële samenwerking met DTG is waarbij zij het uitbrengen, iets wat in de praktijk alleen interessant/mogelijk is voor de grotere spelers veelal bestaande uit meerdere personen.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Frankyboy68
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Ronny_van_Buuren
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:32
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door Ronny_van_Buuren »

Wenn du die NS fahren möchtest, dann hole dir Train Simulator Classic. :D
I come from Germany and I love the Netherlands with its trains and its beautiful landscapes.

Gebruikersavatar
Frankyboy68
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2022, 23:21
1
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door Frankyboy68 »

MarkA schreef:
29 okt 2022, 01:05
Train Simulator Classic is simpelweg de enige optie als je met Nederlandse treinen op Nederlandse routes wilt rijden. Met TSW ben je beperkt tot uitsluitend de content die via Steam (of de console tegenhangers ervan) aangeboden wordt.
Dank je voor je zeer duidelijke uitleg MarkA! :ok_hand:

Gebruikersavatar
Frankyboy68
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2022, 23:21
1
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door Frankyboy68 »

@Ronny_van_Buuren Train Simulator Classic habe ich auch. Es war noch in der Steam-Bibliothek. Kürzlich neu installiert. Vielen Dank. :thumbsup:

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door k_j_k »

Wat MarkA schrijft is het essentiele verschil tussen beide sims. TSW2 die ik ga kopen is grafisch mooier, maar het is een ander spel. In TSW3 ben ik niet geinteresseerd, mogelijk weer in TSW4 (als dit een majeure update betreft). TSW is een gesloten systeem, en de routes zijn beperkt tot zo'n 50 km.
Wat de toekomst van Train Simulator Classic/2022 zal brengen is de vraag. Het zou, in principe, kunnen dat Dovetail besluit dit spel niet meer voort te zetten en zich volledig te richten op TSW, maar dan is TS Classic met alle addons die er nu zijn, de enige optie voor Nederlandse routes, naast andere buitenlandse die gemaakt zijn. Al heb je altijd wel een deel payware nodig, die in freeware routes gebruikt wordt (los van Christrains en andere payware).
Verder zijn repaints en andere addons, alleen beschikbaar voor pc versies (ik zou in elk geval niet weten hoe je die installeert op een console).

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Train Simulator vs Train Sim World

Bericht door HeroicNonsense »

k_j_k schreef:
11 nov 2022, 15:16
Wat MarkA schrijft is het essentiele verschil tussen beide sims. TSW2 die ik ga kopen is grafisch mooier, maar het is een ander spel. In TSW3 ben ik niet geinteresseerd, mogelijk weer in TSW4 (als dit een majeure update betreft).
[...]

[offtopic]
Waarom ben je niet geïnteresseerd in TSW3 dan? Alle content voor TSW2 werkt ook in TSW3*, maar er komt geen nieuwe content meer uit voor TSW2. Dus als je voor TSW2 kiest, zal je het moeten doen met de routes die er nu voor zijn. De updates van bestaande routes** gaan aan je neus voorbij en nieuwe routes komen er dus niet meer voor uit.

De content voor TSW3 heeft zaken als betere belichting, dynamisch weer en erg mooie sneeuw (veel mooier dan in TSW1/2). De ICE-route is werkelijk prachtig (en ook erg lang; meer dan 180 kilometer... eindelijk een routelengte zoals we die uit TSClassic kennen).

De enige reden die ik me kan voorstellen, is dat je de "gratis" routes die je bij TSW2 krijgt leuker vindt. In dat geval: wacht een week of drie, dan komt er weer een sale aan waarbij TSW2 (en misschien ok wel 3) voor ongeveer de helft worden aangeboden. Als je TSW2 "op je naam hebt staan" in Steam verschijnen volautomatisch de routes van die game in TSW3 en kun je ze daar dus spelen. En die oudere routes worden langzaamaan "geüpgrade" om ook dynamisch weer en de betere textures te krijgen; het nieuwe belichtingssysteem hebben ze zelfs al vanaf nu. Helemaal gratis.
[/offtopic]

* Je hoeft de routes en treinen niet opnieuw te kopen
**zoals de verlenging van South London High Speed, de overhaul van London Commuter etc.


On topic:
Maar het blijft vervelend dat er geen Nederlandse content in TSW1/2/3 zit. En dat blijft denk ik ook wel even zo. Hopelijk krijgt de samenwerking met Christrains een vervolg (de Flirt die je in TSClassic bij de route Frankfurt - Koblenz krijgt, is een ontwerp van Chris) en komt er ooit een mooie Nederlandse route uit voor TSW. Amsterdam - Utrecht lijkt me wel wat: kunnen ze ook mooi de ICE-3M bij leveren. Die hebben ze toch al... even een NS-logo texture erop en ATB functioneel maken en klaar is Matt. En dan een VIRMm van Chris erbij ofzo. Het simulgraphmodel van de BR425 kunnen ze eventueel mooi als basis voor een SLT gebruiken.

De enige "Nederlandse" trein in TSW1/2/3 is de ICE-3M; dat is de uitvoering die ook in Nederland rijdt en de ATB-lampen zitten er dan ook in (op het rechterpaneel van het dashboard). Maar het zijn slechts textures: de ATB is niet te bedienen (en al zou dat zo zijn: er is geen route met ATB in TSW1/2/3 dus zou je er niets aan hebben).

Plaats reactie

Terug naar “Train Sim World”