TSW4 editor

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Paulvanuf
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

TSW4 editor

Bericht door Paulvanuf »

viewtopic.php?f=14&t=1889
In dit topic wordt gesproken over dat er geen 'eigen' content gemaakt kan worden.
Nu begrijp ik dat dit vanaf TSW4 wel kan.
Is daar al ervaring mee?
Is er al iets te proberen bekend?
Grz.
Paul

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: TSW4 editor

Bericht door mkasthijs »

Hey Paul,

Ik heb hier al eens met een van de eigenaren van COHA over gesproken.
Die zagen er geen toekomst in, omdat TSW4 al een heel zwaar spel van zichzelf is en daar content voor maken niet naar hun smaak beviel.
Zij gaan het dus niet doen.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Paulvanuf
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Paulvanuf
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TSW4 editor

Bericht door Paulvanuf »

En u ook niet neem ik aan 😉

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: TSW4 editor

Bericht door mkasthijs »

Zeg maar "je" hoor, ben nog maar 29 jaar.
Nee, ik heb nog nooit TSW gehad en heb er ook geen behoefte aan.
Ik haal mijn genot aan het bouwen aan de route Noordoost Nederland in TS en dat is voor mij meer dan voldoende! :blush:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
WadlopertjePaulvanufKcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Paulvanuf
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: TSW4 editor

Bericht door Paulvanuf »

Wordt op prijs gesteld. Ik kan het niet…
Dankjewel ervoor

Gebruikersavatar
stfnkts
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2020, 00:45
4
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Re: TSW4 editor

Bericht door stfnkts »

Ben zelf bezig geweest met 'eigen' content maken tot op een scenario en een "route" wat een compleet leeg landschap is. Ervaring met het modelleren van dingen heb ik niet en heb persoonlijk niet echt zin me daar in te verdiepen op dit moment. Als ik verder zou gaan, bestaat het enkel uit al beschikbare assets uit DLC van steam, tenzij anderen tegen die tijd dingen gemaakt hebben.

TSW4 is in Unreal Engine gemaakt. De editor is dan ook (grotendeels) de standaard Unreal Engine editor. DTG heeft er enkele dingen aan toegevoegd en andere dingen uit gesloopt. Ze hebben er in eerste instantie te veel uitgesloopt, waardoor eigen gemaakte content (in mijn geval een half scenario) niet in het spel zelf geladen kon worden. Of dat inmiddels is opgelost weet ik niet. Ben er de laatste weken niet echt meer mee bezig geweest en heb vorderingen daarin niet gevolgd.

Omdat het in feite gewoon de standaard Unreal Editor is welke door DTG wat is aangepast, is het een behoorlijk complex gebeuren. Echt specifieke documentatie voor de TSW4 editor is er nog niet heel veel. Een aardig deel kan ook met documentatie van de Unreal Editor gedaan worden.
Maar het blijft heel wat uitzoekwerk. Het is echt niet zo eenvoudig als TSC.

Persoonlijk verwacht ik vanuit de Nederlandse hoek verder weinig. TSC doet 't nog prima en is voor zover ik het gezien heb een stuk gebruiksvriendelijker. Alleen al een redelijk simpel scenario vereist al best wat meer werk in TSW, laat staan een hele route. Dus tja..
Deze gebruikers waarderen stfnkts voor dit bericht:
Paulvanuf

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: TSW4 editor

Bericht door mkasthijs »

"Persoonlijk verwacht ik vanuit de Nederlandse hoek verder weinig. TSC doet 't nog prima en is voor zover ik het gezien heb een stuk gebruiksvriendelijker. Alleen al een redelijk simpel scenario vereist al best wat meer werk in TSW, laat staan een hele route. Dus tja.."

Daarbovenop heeft DTG inmiddels ook doorgekregen, hoe inmens populair TSC nog is en ze er vanuit alle kanten nieuw en veel beter leven in plaatsen.
Dus TSC gaat nog jaren door en dat is voor TSW geen goed nieuws, maar voor de jarenlange TSC gebruikers geweldig nieuws! :smile: :loveit:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Paulvanuf
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Plaats reactie

Terug naar “Train Sim World”