Train Sim World 2 aangekondigd

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Rob Jansen »

Afbeelding

Train Sim World 2 aangekondigd
Een nieuwe versie van Train Sim World, Train Sim World 2 is aangekondigd en komt uit op 6 augustus dit jaar.

Met de game komen 3 routes standaard mee. Sand Patch Grade zoals we hem kennen en twee nieuwe routes, de Bakerloo Line van de London Underground en de Köln Schnellfahrstrecke van Keulen naar Aken.
Standaard materieel is de 1972 Mark 2 stock, DB BR 406 ICE 3M, DB BR 442 'Talent 2' en de AC4400CW, GP38-2 en SD40-2.

Nieuwe in deze game is de Livery Designer waarmee je makkelijk een persoonlijke uitstraling kan geven aan de trein.
Een Scenario Planner zodat je zelf kan kiezen waar je heen gaat met welk materieel, Quick Drive.
Adhesion Physics, wheelslip en wheelslide in diverse typen weer.
Dynamische lucht, meerdere wolken lagen en realistische zonlicht met een verbeterde lucht in Train Sim World 2.
Journey's zitten er ook in net als Tutorials om je te leren rijden met de treinen.

Maar wat gebeurd met er mijn Train Sim World 2020 en inhoud?
Train Sim World 2 is een aparte game en je behoud dus Train Sim World 2020 maar de content uit Train Sim World 2020 kun je wel gebruiken in Train Sim World 2.

Meer informatie
Lees meer op de website van Dovetail Games: https://live.dovetailgames.com/live/tra ... insimworld


Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
TheJAG
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Rob Jansen »

TRAIN SIM WORLD 2 – CONQUER THE MOUNTAIN!
Er is een nieuw artikel verschenen op Dovetail Live met nieuwe screenshots van de Sand Patch Grade route alsmede een 'teaser' video van de route.

https://live.dovetailgames.com/live/tra ... e-mountain

De YouTube video:


Op 3 juli rond 21.00u onze tijd is er een Q&A Livestream over Sand Patch Grade.
Heb je vragen over de route? Stel ze in het topic op Dovetail Live Forums: https://forums.dovetailgames.com/thread ... ead.23932/

Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Sebas1700 »

Jammer dat ze ons weer 't geld uit de zakken kloppen voor een opgewaardeerde TSW 2020...

Dit had mi gewoon een update mogen zijn. Ik lees helaas ook nergens dat TSW20 bezitters korting krijgen, om over te stappen naar TSW2. :rolling_eyes:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Marklin »

Nja daar zijn we al aan gewent geraakt en was bij Railworks/TS201* niet anders, denk alleen al aan de 2 Kuju\railsimulator mappen wat nu betaalt moet worden als EU en US asset & loco pack. (zij het voor nieuwe gebruikers vanaf 2012)
Afijn mij krijgen ze niet zo gek om aan TWS(2) te beginnen, zolang je alleen maar wat rond kunt rijden geef ik mijn geld daar niet aan uit. :upside_down:
Ofwel laat mij maar lekker knutselen in TS202*. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Ronmat64 »

Hi Simmers,

De stream Q&A over de bakerloo line heb ik gevolgd maar vraag me af wat te doen met TSW 2020 al je TSW 2 koopt . Volgens de stream kan je alle routes uit 2020 spelen in TSW 2 met uitzondering de Amtrackline. Heb je dan nog wel TSW 2020 nodig en kan je die verwijderen van je pc gezien de ruimte en het updaten van TSW 2020 want ik heb begrepen dat DGT daar direct mee stopt. Worden de routes geïmporteerd in TSW 2 ?

Dit zijn vragen die ik nog niet voorbij heb zien gaan.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Rob Jansen »

Het is inderdaad afgelopen vrijdag bekend geworden dat zowel de "Northeast Corridor New York" route alsmede de "Amtrak SW1000R Loco Add-On" beide niet naar TSW 2 komen.

Je kunt in het onderstaande artikel lezen welke routes gelijk beschikbaar zijn op 20 augustus en welke later in september beschikbaar komen. De rest benoemen ze pas bij release.
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... sw2-update

In principe kun je ze zelf uitvinken in Steam zodra de add-ons beschikbaar zijn in TSW 2 (onder je DLC tab in de eigenschappen van Train Sim World 2020) om ruimte te besparen.
Train Sim World 2020 krijgt nu al geen updates meer, de BR 204 update die na de aankondiging kwam, stond al gepland, vandaar dat die nog wel kwam.

Zodra alle Add-ons zijn overgezet (behalve die twee eerder genoemde) zal je (met het uitvinken van de andere Add-ons) maar 2 routes in TSW2020 nog hebben staan (de originele CSX, onderdeel basisgame, en de NEC met de SW1000R) en neemt ongeveer 38gb nog in beslag (i.p.v. 163gb nu met alle Add-ons).

Train Sim World 2 staat verder los van Train Sim World 2020 als game, dus je kunt ze onafhankelijk van elkaar installeren, verwijderen en aanpassen.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Ronmat64
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Ronmat64 »

Dankjewel Rob,

Dat is precies wat ik wilde weten en misschien wel meer simmers.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Rob Jansen »

Afbeelding

Train Sim World 2 Pre-Order
Train Sim World 2 is nu beschikbaar als pre-order met 10% korting.
Heb je Train Sim World 2020 al in je bibliotheek zitten? Dan krijg je 15% korting.

Er zijn twee pakketten beschikbaar, de reguliere (met Sand Patch Grade, Bakerloo Line, Schnellfahrstrecke Köln-Aachen) en de Deluxe Edition waarbij je tegelijk de East Coastway: Brighton Eastbourne & Seaford route kunt aanschaffen.

Meer informatie
Lees meer op de website van Dovetail Games: https://live.dovetailgames.com/live/tra ... w-on-steam


Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Rob Jansen »

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht van 2 augustus over twee Add-ons die niet beschikbaar zijn van Train Sim World 2020 in de Preserved Collection voor Train Sim World 2 zijn het er in feite drie stuks volgens de Steam Store omschrijving.

Lijst van niet beschikbare add-ons:
  • Northeast Corridor New York (route)
  • Amtrak SW1000R (loco)
  • CSX GP40-2 (loco)
De rest zou beschikbaar moeten komen in kleine groepen bij release op 20 augustus, een tweede batch in september en anderen op latere datum die nog nader te bepalen is.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Sebas1700 »

Maar wat is nou 't concrete verschil met TSW 1?

Als ik dit zie:


Nieuwe HUD en wat andere icoontjes.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Rob Jansen »

De UI en de HUD zijn inderdaad veranderd wat je direct kan zien.
Maar ook de onderliggende Unreal versie is een nieuwere versie (dacht 4.23.1 van september vorig jaar) tegenover 4.16 van de huidige.

Volgens diverse Q&A streams, forums van hun en diverse berichten hebben ook veel in hun bouwwijze veranderd en hoe ze bepaalde zaken geïmplementeerd hebben via hun plugins. En in de video die je gelinkt hebt (of de vorige Q&A), was ook genoemd dat het de basis heeft gelegd voor stoomtreinen, wat ze niet konden in de vorige versie.
Maar neem alles altijd beetje met zout wat vanuit DTG komt.

In principe als je het over prijs hebt, normaal is een nieuwe route rond 15% in korting (was wel eens meerder vroeger), maar nu heb je twee nieuwe routes (elke 50% korting) en voor de console spelers 3 nieuwe routes.

Snap persoonlijk ook niet echt de keuze waarom ze niet gekozen hebben om de huidige Train Sim World volledig te upgraden en de nieuwe routes als losse DLC's aanbieden in een pakket zoals elk jaar.
Misschien dat het te maken heeft met het wegsnijden van de NEC, Amtrak SW1000R en de GP40-2.
Er is alleen een reden gegeven voor de NEC dat er te veel mis was met de route (persoonlijk had ik er weinig problemen mee als je het beveiligsysteem uitliet vanwege een grote bug in de westelijke tunnel vanuit New York Penn Station).
De Amtrak SW1000R is alleen voor de NEC en heeft voor zijn cabcar ook de wagons uit de route nodig, dus vandaar dat die waarschijnlijk ook niet naar TSW2 komt.

De GP40-2 is beschikbaar in CSX en NEC, maar CSX is geüpgraded met de locomotieven die daarmee komen, de GP40-2 zou eigenlijk dat ook best wel hebben kunnen ondergaan. Maar misschien ook vanwege dat het ook op de NEC beschikbaar is.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door Sebas1700 »

Ja precies wat ik bedoel.

Maarja eerlijk is eerlijk. We zijn het wel gewend van DTG. Mooie lovende verhalen, krijg je uiteindelijk hetzelfde in 'n ander jasje.

Gebruikersavatar
TiemenSchenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:15
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Sim World 2 aangekondigd

Bericht door TiemenSchenk »

Inmiddels heeft DTG de Roadmap bekend gemaakt

Roadmap TSW2:

Next Arrival
[Preserved Collection] NDD-L7 01 - Caltrain MP36PH-3C 'Baby Bullet
[Preserved Collection] NDD-L6 01 - Caltrain MP15DC Diesel Switcher
[Preserved Collection] GCC-R7 01 - East Coastway: Brighton - Eastbourne & Seaford
[Preserved Collection] DBB-R6 02 - Hauptstrecke Rhein-Ruhr: Duisburg – Bochum
[Preserved Collection] NDD-R7 01 - Peninsula Corridor: San Francisco - San Jose

Upcoming
[Preserved Collection] DBB-L7 02 - DB BR 155
[Preserved Collection] GDD-L5 05 - BR Class 20 'Chopper'
[Preserved Collection] GDD-L5 04 - BR Class 31
[Preserved Collection] NCC-R7 01 - Long Island Rail Road: New York – Hicksville
[Preserved Collection] NCC-L6 01 - LIRR M3 EMU
[Preserved Collection] DBB-R6 01 - Ruhr-Sieg Nord: Hagen – Finnentrop
[Preserved Collection] GDF-R5 02 - Tees Valley Line: Darlington - Saltburn-by-the-Sea
[Route Add-On] GCC-R7 03 - Isle of Wight (Developed by Rivet Games)
[Upgrade] Livery Designer additional functionality

In Production
[Preserved Collection] GDD-L5 01 - BR Class 33
[Preserved Collection] GDD-L5 02 - BR Class 52 'Western'
[Preserved Collection] GDD-L5 03 - BR Heavy Freight Pack
[Preserved Collection] NDD-R6 01 - Canadian National Oakville Subdivision: Hamilton – Oakville
[Preserved Collection] DBB-L7 01 - DB BR 182
[Preserved Collection] GDG-R7 01 - Great Western Express
[Preserved Collection] DBB-R7 02 - Main Spessart Bahn: Aschaffenburg - Gemunden
[Preserved Collection] GDF-R5 01 - Northern Trans-Pennine: Manchester – Leeds
[Preserved Collection] DBB-R7 01 - Rapid Transit
[Preserved Collection] DBB-R7 03 - Rhein-Ruhr Osten: Wuppertal – Hagen
[Preserved Collection] GDD-R7 01 - West Somerset Railway
[Route Add-On] DBB-R7 04 - Munich – Augsburg. With BR 403 & BR 423.
[Route Add-On] GBC-R7 01 - Southeastern High Speed: London St Pancras via Ebbsfleet to Faversham. With Class 395, Class 375.
[Loco Add-On] DGG-L7 01 - DB BR 363 (Ruhr-Sieg Nord)
[Loco Add-On] NDD-L7 02 - C40-8W (Sand Patch Grade)
[Upgrade] Raildriver and external hardware support
[Feature] Train Sim World 2 Mastery
[Feature] Driver Logbook

In Planning
[Preserved Collection] DGG-L6 01 - DB BR 204 (Developed by Rivet Games)
[Route Add-On] CBB-R7 01 - Arosa Line. With Ge 4/4 II. (Developed by Rivet Games)
[Route Add-On] NDD-R7 02 - Cane Creek. With AC4400CW & SD40-2. (Developed by Skyhook Games)
[Route Add-On] NDD-R5 01 - Clinchfield Railroad: Elkhorn - Dante. With SD40-2, F7 A/B.
[Route Add-On] DBB-R7 05 - Hamburg – Lubeck. With BR 112 + Doppelstockwagen & MRCE BR 182.
[Route Add-On] FBB-R7 01 - LGV Méditerranée: Marseille - Avignon. With TGV Duplex.
[Loco Add-On] GCC-L7 01 - Class 313 (East Coastway)
[Loco Add-On] GCC-L7 02 - Class 465 (Southeastern High Speed)
[Loco Add-On] DKK-L7 01 - DB BR 101 (Schnellfahrstrecke Köln-Aachen)
[Loco Add-On] DKK-L7 02 - DB BR 187 (Developed by Skyhook Games)
[Route Upgrade] Bakerloo Line expanded service
[Fix] Miles Platting
[Fix] Cement Circle

Plaats reactie

Terug naar “Train Sim World”