Unreal proces has crashed TSW 5
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 331 keren
- Ontvangen waarderingen: 49 keren
Unreal proces has crashed TSW 5
Sinds vanochtend krijg ik TSW 5 niet meer opgestart. Ik krijg directL
An unreal process had crashed: UE4-TS2Prototype.
Bestanden zijn gevalideerd en goed bevonden.
Ik las ergens dat de instellingen van Nvidea omlaag zouden moeten, echter hier kom ik nu niet meer bij.
Wie kan mij helpen?
An unreal process had crashed: UE4-TS2Prototype.
Bestanden zijn gevalideerd en goed bevonden.
Ik las ergens dat de instellingen van Nvidea omlaag zouden moeten, echter hier kom ik nu niet meer bij.
Wie kan mij helpen?
-
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 204 keren
- Ontvangen waarderingen: 337 keren
Re: Unreal proces has crashed TSW 5
Heb je mods geïnstalleerd van bijvoorbeeld de Train Sim Community website?
Zo ja, verwijder deze eerst en ga dan per stuk eventueel af welke problemen ervaren.
Check ook voor updates op bestaande mods.
Er zijn wat oudere mods die niet meer werken omdat de game bijgewerkt is.
In de foutmelding staat ook wat het eventueel kan zijn met een corrupt PAK bestand.
Zo ja, verwijder deze eerst en ga dan per stuk eventueel af welke problemen ervaren.
Check ook voor updates op bestaande mods.
Er zijn wat oudere mods die niet meer werken omdat de game bijgewerkt is.
In de foutmelding staat ook wat het eventueel kan zijn met een corrupt PAK bestand.
-
- 5
Bedankt voor je reactie.
Bedoel je met MODS bv een Bahnstrecke?
Die heb ik allemaal bij Steam gekocht.
Bij DTG komen ze er ook niet makkelijk uit. We zijn een en ander uitgelopen en het lukt nog niet.
Rob,
Ik krijg als ik wil opstarten ook dit scherm geregeld:

Dit lijkt op een bestand wat ie mogelijk niet gevonden krijgt.
Als ik dan op DOORGAAN klik, crasht het programma
Bedoel je met MODS bv een Bahnstrecke?
Die heb ik allemaal bij Steam gekocht.
Bij DTG komen ze er ook niet makkelijk uit. We zijn een en ander uitgelopen en het lukt nog niet.
Rob,
Ik krijg als ik wil opstarten ook dit scherm geregeld:

Dit lijkt op een bestand wat ie mogelijk niet gevonden krijgt.
Als ik dan op DOORGAAN klik, crasht het programma
-
- Oprichter
- 5
Dan heb je mogelijk wat in de eigenschappen aangepast, klik rechts op de game in Steam en dan Eigenschappen en haal alles weg bij "startopties".
Het kan ook zijn dat je bestanden hebt gewijzigd zoals "engine.ini", ook die moet je dan ongedaan maken om te kijken of de game niet crashed.
Mocht dat niet helpen, controleer waar je de game hebt geïnstalleerd en verwijder de game via Steam, dan verwijder de overgebleven bestanden/mappen uit je "Steamapps\Common" map waar Train Sim World staat en installeer de game opnieuw.
Mocht het dan nog steeds crashen, hernoem dan je "\TrainSimWorld5" map van uit "Documenten\My Games" naar wat anders om te kijken of het mogelijk het profiel is.
Let wel op, hierbij reset je je voortgang naar 0 omdat je vervolgens na opstarten wordt gevraagd om een nieuw profiel te maken.
Mocht het dan werken, dan zit er mogelijk een issue in je profiel en zou je helaas opnieuw moeten beginnen met je voortgang.
Het kan ook zijn dat je bestanden hebt gewijzigd zoals "engine.ini", ook die moet je dan ongedaan maken om te kijken of de game niet crashed.
Mocht dat niet helpen, controleer waar je de game hebt geïnstalleerd en verwijder de game via Steam, dan verwijder de overgebleven bestanden/mappen uit je "Steamapps\Common" map waar Train Sim World staat en installeer de game opnieuw.
Mocht het dan nog steeds crashen, hernoem dan je "\TrainSimWorld5" map van uit "Documenten\My Games" naar wat anders om te kijken of het mogelijk het profiel is.
Let wel op, hierbij reset je je voortgang naar 0 omdat je vervolgens na opstarten wordt gevraagd om een nieuw profiel te maken.
Mocht het dan werken, dan zit er mogelijk een issue in je profiel en zou je helaas opnieuw moeten beginnen met je voortgang.
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
- Floortje59
-
- 5
Alles reeds geprobeerd.
Alles verwijderd. Alle mappen verwijderd.
Jouw voorstel uitgeprobeerd met de map in My Games. Ook dan weer een crash!
Het programma wil helemaal niet opstarten.
Het bestand "Engine.ini" kan ik niet gevonden krijgen. Mogelijk is dat een oorzaak? Ik ga nu eerst weer eens verifiëren.
Alles verwijderd. Alle mappen verwijderd.
Jouw voorstel uitgeprobeerd met de map in My Games. Ook dan weer een crash!
Het programma wil helemaal niet opstarten.

Het bestand "Engine.ini" kan ik niet gevonden krijgen. Mogelijk is dat een oorzaak? Ik ga nu eerst weer eens verifiëren.
-
- 5
Alweer een tijdje geleden deze topic geopend.
Van diverse kanten adviezen gekregen, helaas deze mochten niet baten. Toch bedankt daarvoor.
Ook niet bij support van DTG en Steam. Zelfs Nvidia kwam er niet uit.

Bovenstaande melding krijg je bij afsluiting van het spel TSW5.
Uit diverse topics blijkt dat het versturen van de feedback geen zin heeft. Kennelijk is er weinig samenwerking tussen Unreal Engine en DTG. Als gevolg daarvan wordt er niets met getoonde foutmelding gedaan. Helaas.
Uiteindelijk was voor mij de oplossing met veilige modus TSW5 opstarten en alle grafische instellingen terug naar de basis instellingen. En warempel het spel functioneerde uiteindelijk weer goed. De crashmelding blijft aan het einde wel komen.
Van diverse kanten adviezen gekregen, helaas deze mochten niet baten. Toch bedankt daarvoor.
Ook niet bij support van DTG en Steam. Zelfs Nvidia kwam er niet uit.

Bovenstaande melding krijg je bij afsluiting van het spel TSW5.
Uit diverse topics blijkt dat het versturen van de feedback geen zin heeft. Kennelijk is er weinig samenwerking tussen Unreal Engine en DTG. Als gevolg daarvan wordt er niets met getoonde foutmelding gedaan. Helaas.
Uiteindelijk was voor mij de oplossing met veilige modus TSW5 opstarten en alle grafische instellingen terug naar de basis instellingen. En warempel het spel functioneerde uiteindelijk weer goed. De crashmelding blijft aan het einde wel komen.
-
- Oprichter
- 5
De foutmelding die nu in je venster staat, gaat om dat je D3D kaart (oftwel je GPU) ineens niet meer verbonden was / kon worden geraadpleegd.
Ik zou hiervoor kijken of je Drivers up to date zijn, in geval van een Desktop Computer, de videokaart opnieuw verbinden en kijken of die genoeg stroom krijgt.
In geval van laptop, check of je misschien 'overheating' protectie hebt waardoor ineens uitgeschakeld was of dat je laptop wel voldoende stroom krijgt.
Dus de melding die je nu krijgt ligt bij je hardware zelf.
Ik zou hiervoor kijken of je Drivers up to date zijn, in geval van een Desktop Computer, de videokaart opnieuw verbinden en kijken of die genoeg stroom krijgt.
In geval van laptop, check of je misschien 'overheating' protectie hebt waardoor ineens uitgeschakeld was of dat je laptop wel voldoende stroom krijgt.
Dus de melding die je nu krijgt ligt bij je hardware zelf.
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
- Floortje59
-
- 5
Dank je voor deze aanvulling Rob.
Deze crashmelding komt iedere keer als ik het spel afsluit. Gedurende het spel functioneert de laptop prima, heeft natuurlijk wel warmte maar kan deze goed afvoeren doordat de laptop op een helder oppervlak staat.
Ik ga op zoek naar de overheat protectie, hoewel ik geen melding gehad heb dat er een overheat was.
In hetgeen ik in mijn vorige reactie schreef, zijn de drivers al dan niet met hulp van de consumer hulp van DTG en Nvidia up to date.
Je schrijft dus dat het nu aan de hardware ligt. Ik ben benieuwd of ik deze er dan helemaal uit krijg.
Deze crashmelding komt iedere keer als ik het spel afsluit. Gedurende het spel functioneert de laptop prima, heeft natuurlijk wel warmte maar kan deze goed afvoeren doordat de laptop op een helder oppervlak staat.
Ik ga op zoek naar de overheat protectie, hoewel ik geen melding gehad heb dat er een overheat was.
In hetgeen ik in mijn vorige reactie schreef, zijn de drivers al dan niet met hulp van de consumer hulp van DTG en Nvidia up to date.
Je schrijft dus dat het nu aan de hardware ligt. Ik ben benieuwd of ik deze er dan helemaal uit krijg.
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Probeer NVCleaninstall voor installeren van de drivers. Ik neem aan dat je in elk geval aan de minimale hardware specificaties voldoet.
https://www.techpowerup.com/download/te ... leanstall/
"NVCleanstall lets you customize the NVIDIA GeForce Driver package by removing components that you don't need (or want). This not only keeps things tidy, but also lowers disk usage and memory footprint."
"NVCleanstall lets you customize the NVIDIA GeForce Driver package by removing components that you don't need (or want). This not only keeps things tidy, but also lowers disk usage and memory footprint."
- Deze gebruikers waarderen k_j_k voor dit bericht:
- Floortje59
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Heb eens bij je link gekeken maar bij de laatste versie word oa. dit vermeld: Fixed driver signature rebuild not working on Windows 11 24H2.
Deze 24H2 hebben vele al ofwel dan werkt het mogelijk niet lekker, of hoe zit het precies?
Deze 24H2 hebben vele al ofwel dan werkt het mogelijk niet lekker, of hoe zit het precies?
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Floortje59
-
- 5
Dank k.i.k.k_j_k schreef: ↑24 jan 2025, 15:39Probeer NVCleaninstall voor installeren van de drivers. Ik neem aan dat je in elk geval aan de minimale hardware specificaties voldoet.
Met support van Nvidia is dit reeds gedaan. Als ik nu deze tool start krijg ik dat deze clearinstall niet start met de nieuwe drivers.
De minimale hardware specificaties voldoen.
-
- 5
Dit is wel een dingetje Märklin. Mede door 24H2 werkt de Nvidia app ook niet. Daar krijg ik alleen een zwart scherm.
Een van de laatste adviezen die ik gekregen had, was alles opnieuw te installeren. Ook Windows! Dit heb ik niet gedaan omdat TSW5 nu goed functioneert en alleen de crashmelding geeft als ik afsluit.
-
- 5
Rob, Heb jij enig idee wat ik moet doen om die crashmelding te voorkomen? Ik heb geen idee.Floortje59 schreef: ↑24 jan 2025, 15:31Dank je voor deze aanvulling Rob.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1484 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Misschien Dr. Google eens raadplegen, dan krijg je oa dit:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... i=89978449
Maar er is nog veel meer over te vinden wat betreft die 3D3 Error. Je bent niet de enige.
Maar er is nog veel meer over te vinden wat betreft die 3D3 Error. Je bent niet de enige.
-
- 5
Klopt Frits, dank je.
Ik heb volop gegoogled en ook DTG en Nvidia in de arm geslagen.
Ik ben al lang blij dat het programma weer goed loopt waar ik nu ook een goede backup van heb.
Ook bij DTG komen ze net als Rob tot de conclusie dat het met de hardware te maken heeft. Kennelijk gaat de grafische kaart, unreal engine en Windows niet goed met elkaar. En ja er staat heel veel op internet. Een heel groot deel van die adviezen heb ik gedaan, helaas de crashmelding blijft.
Mogelijk dat Rob weet wat er mogelijk geklikt moet worden om dit te voorkomen.
Ik heb volop gegoogled en ook DTG en Nvidia in de arm geslagen.
Ik ben al lang blij dat het programma weer goed loopt waar ik nu ook een goede backup van heb.
Ook bij DTG komen ze net als Rob tot de conclusie dat het met de hardware te maken heeft. Kennelijk gaat de grafische kaart, unreal engine en Windows niet goed met elkaar. En ja er staat heel veel op internet. Een heel groot deel van die adviezen heb ik gedaan, helaas de crashmelding blijft.
Mogelijk dat Rob weet wat er mogelijk geklikt moet worden om dit te voorkomen.
-
- 5
Jouw suggestie ga ik zeker uitproberenFrison schreef: ↑27 jan 2025, 15:08Misschien Dr. Google eens raadplegen, dan krijg je oa dit:
-
- 5
Helaas, ook deze handelingen zorgden er niet voor dat de crashmeldingen niet meer komen.
Nieuwe driver geinstalleerd en in het register enkele waarden aangepast. Helaas.
Voor de rest functioneert het spel prima.
Nieuwe driver geinstalleerd en in het register enkele waarden aangepast. Helaas.
Voor de rest functioneert het spel prima.